JUMALAN LAIN käskyjen noudattaminen

Kääntyminen, Uudestisyntyminen, Kaste, SRK, Jumalan Valtakunta

JUMALAN LAIN käskyjen noudattaminen

ViestiKirjoittaja Emil » 05.06.2018 21:08

Mielestäni verten syönti ja epäjumalille uhratun lihan syömisen välttäminen kuuluu myös pakanauskoville. Juutalaiset ovat esimerkkinä Jumalan tahdosta JUMALAN LAIN käskyjen noudattamisessa ja Jumalan tahdon noudattamisessa. Esimerkkinä myös pakanoille, kuten toimia armon alla uudessa liitossa. Lihakaupassa emme tosin voi tietää mikä liha on uhrattu epäjumalille ja silloin voimme syödä kaikkea mitä lihakaupassa myydään, mutta emme jos seurassa on "heikkoja" jotka eivät voi lihaa syödä. Silloin on syötävä toisen tähden kasviksia tms.
Emil
 

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 05.06.2018 21:23

Mielestäni uskovan ei pidä ottaa esimerkkiä juutalaisilta Jumalan tahdon noudattamisessa, koska he eivät edes noudata Jumalan tahtoa. Jumalan tahto on, että me uskomme Jeesukseen. Paavalikin piti sokeata lain noudattamista turhana. Siinä mielessä se on sokeata koska heillä ei ole Henkeä eikä heitä ohjaa Henki. Toki on hyvä jos uskova juutalainen noudattaa lakia koska se kuuluu juutalaisille mutta pelastukseen sitä ei vaadita.

:bible:
Paavali (Fil 3:5-8) kirjoitti:joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä
ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt,
ollut lakiin nähden fariseus,
intoon nähden seurakunnan vainooja,
lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Mutta mikä minulle oli voitto,
sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi
tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen


Ennemmin kannattaa seurata Jeesusta, Paavalia ja heidän kaltaisiaan uskovia

:bible:
Paavali (Fil 3:17 ) kirjoitti:Olkaa minun seuraajiani, veljet,
ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat,
niinkuin me olemme teille esikuvana.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Emil » 05.06.2018 21:31

Minä' tarkoitankin Juutalaista alkuseurakuntaa, josta koko kristinusko on peräisin. Alkuseurakunnan juutalaisia Messiaanisia uskovia. En tarkoita nykypäivän juutalaisuutta.
Emil
 

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 05.06.2018 21:34

Ei pakana-uskovien tarvitse noudattaa juutalaisille annettua lakia.

:bible:
Luukas (Ap t 15:10 ) kirjoitti:Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa
ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen,
jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?


:bible:
Paavali (Gal 2:14 ) kirjoitti:Mutta kun minä näin,
etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan,
sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen:

"Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten,
miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"


tosin tämä viimeisin lainaus ehkä tarkoittaa vain tapoja, ei lakia?
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Emil » 05.06.2018 21:41

Tosi uskova viettää juutalaisia alkuseurakunna juhlia armon alla, kuten Pesahia pääsiäisenä.

Tosi uskova pyrkii armon alla noudattamaan kymmentä käskyäkin. Tosi uskovainen ei pelastu lakia noudattamalla, vaan luottamalla Jeesuksen meille aikaansaamaan armoon Golgatan keskimmäisellä ristillä, omalla Pyhällä Jumalan verelllään.

Ei lakia ole kumottu ei katoa laista piirtokaan. Laki on täytetty ja sen lisäksi tuli armo. Laki on edelleen voimassa, mutta lakia noudattamalla ei voi kukaan pelastua, ei ole koskaan voinutkaan. Armosta me olemme pelastetut, uskon kautta Jeesukseen. Kaikki mitä juutalainen alkuseurakunta teki, sitä tulee tehdä meidänkin, mutta ei lain alla, vaan armon.

Alkuseurakunta on kaikessa myös esimerkki Jeesuksen tahdosta meille pakanauskoville. ARMOSTA käsin.

http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm
Emil
 

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 05.06.2018 21:50

Emil kirjoitti:Tosi uskova viettää juutalaisia alkuseurakunna juhlia armon alla, kuten Pesahia pääsiäisenä.


Paavali (Room 14:5-6) kirjoitti:Toinen pitää yhden päivän toista parempana,
toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä;
kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden;
ja joka syö, se syö Herran tähden,
sillä hän kiittää Jumalaa;
ja joka ei syö,
se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.


Emil kirjoitti:
Ei lakia ole kumottu ei katoa laista piirtokaan. Laki on täytetty ja sen lisäksi tuli armo. Laki on edelleen voimassa, mutta lakia noudattamalla ei voi kukaan pelastua, ei ole koskaan voinutkaan. Armosta me olemme pelastetut, uskon kautta Jeesukseen. Kaikki mitä juutalainen alkuseurakunta teki, sitä tulee tehdä meidänkin, mutta ei lain alla, vaan armon.

Alkuseurakunta on kaikessa esimerkki meille pakanauskoville.


Ei tarvitse kaikessa kopioida heitä. Vai onko sinut Emil ympärileikattu?

Mooseksen lakia ei pakanoiden tarvitse noudattaa, ei juutalaisenkaan tarvitse, mutta he saavat siitä palkan

:bible:
Luukas (Ap.t 15:10) kirjoitti:Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa
ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen,
jota eivät meidän isämme
emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?


:bible:
Paavali (1 Kor 7:18) kirjoitti:Jos joku on kutsuttu ympärileikattuna,
älköön hän pyrkikö ympärileikkaamattomaksi;
jos joku on kutsuttu ympärileikkaamatonna,
älköön ympärileikkauttako itseään.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Emil » 05.06.2018 22:10

On ympärileikattu. Ei veitikka vaan sydän. :agape:

SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS: OLEN JUUTALAINEN.
Emil
 

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 05.06.2018 22:14

Emil kirjoitti:On ympärileikattu. Ei veitikka vaan sydän. :agape:

SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS: OLEN JUUTALAINEN.


Mooseksen laki käskee ympärileikkaamaan lihan. Kun alkuseurakunnassa juutalaiset ympärileikkasivat myös lihan, ja sinä käskit heitä seuraamaan kaikessa.

:bible:
Luukas (Ap.t 16:3) kirjoitti:Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle
ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden,
joita oli niillä paikkakunnilla;
sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Emil » 05.06.2018 22:42

Uudessa liitossa ei olla lain alla, vaan armosta käsin pyritään noudattamaan Jumalan lakia, mutta siihen emme täysin pysty, eikä tulekkaan pystyä koska meillä on armo Jeesuksen kautta ja armosta käsin me pyrimme tekemään Jumalan tahdon. Jeesuksen käskyt. En käskenyt heitä seuraamaan kaikessa, vaan armosta käsin, armon alla. Ei lihan ympärileikkaus ole mitään vaan sydämen ympärileikkaus on se juttu.


Ei meidän tule uudessa liitossa noudaattaa kaikkea juutalaisten lakia vaan sitä mitä alkuseurakunta noudatti, apostolista seurakuntaa tarkoittaen. Armosta käsin sitäkin ja kymmentä käskyä ja Raamatullisia juhlia pakanajuhlien sijaan armon alla. Kymmenen käskyähän on juuri se JUMALAN LAKI!!! KYMMENEN KÄSKYÄ KOSKEE MYÖS UUDENLIITON PAKANASEURAKUNTIA!
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 06.06.2018 08:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Emil
 

Re: Lihan syömisestä (1 Kor)

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 05.06.2018 23:01

Emil kirjoitti:Uudessa liitossa ei olla lain alla, vaan armosta käsin pyritään noudattamaan Jumalan lakia, mutta siihen emme täysin pysty, eikä tulekkaan pystyä koska meillä on armo Jeesuksen kautta ja armosta käsin me pyrimme tekemään Jumalan tahdon. Jeesuksen käskyt. En käskenyt heitä seuraamaan kaikessa, vaan armosta käsin, armon alla. Ei lihan ympärileikkaus ole mitään vaan sydämen ympärileikkaus on se juttu.

Ei meidän tule uudessa liitossa noudaattaa kaikkea juutalaisten lakia vaan sitä mitä alkuseurakunta noudatti, apostolista seurakuntaa tarkoittaen. Armosta käsin sitäkin ja kymmentä käskyä ja Raamatullisia juhlia pakanajuhlien sijaan armon alla.


Alkuseurakunnassa juutalaiset ympärileikattiin fyysisesti myös, ja he olivat armon alla olevia juutalaisia. Miksi et toimi samoin? Itse en toimi niin, koska Mooseksen lakia ei ole annettu pakanoille , vaan juutalaisille. Toki saa noudattaa Mooseksen lakia ja juhlia juutalaisia juhlia, jos se tekee iloiseksi mutta hyötyä siitä ei pakanalle ole. Juutalaiset uskovat ei saisi purkaa pienintäkään käskyä, kadotukseen ei kuitenkaan joudu, vaikka purkaisikin, on vain pienin.

:bible:
Matteus (5:19) kirjoitti:Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä
ja sillä tavalla opettaa ihmisiä,
se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa,
se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.


Luukas (Ap.t 15:10) kirjoitti:Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa
ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen,
jota eivät meidän isämme
emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Seuraava

Paluu USKO ja ELÄMÄ

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa