Rukous - ennen ja jälkeen Jeesuksen ylösnousemuksen

Re: Rukous - ennen ja jälkeen Jeesuksen ylösnousemuksen

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 25.03.2019 12:52

Annora kirjoitti:Minun mielestäni vanhassa liitossa oli eri tilanne: juutalaiset uhrasivat eläinuhreja.

Uusi liitto on mielestäni uusi uskonto nimeltään kristinusko, mikä syntyi Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen. Vanhan testamentin kertomuksissa vain ennustettiin (<sorry, en keksi oikein sopivaa sanaa) Jeesuksesta. Tietenkin meillä on lupa ymmärtää, että Jeesus oli olemassa jo maailman luomisen aikaan, mutta Hänen varsinainen tehtävänsä tapahtui vasta uuden liiton kynnyksellä.


Vt:ssä ihmiset näki Jeesuksen, ei Isää


1. Moos. 32:30

Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

2. Moos. 33:11

Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.

Joh. 6:46

Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

1. Joh. 4:12

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.

Tässä taitaa olla Isä:

2. Moos. 33:20

Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon"
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1521
Liittynyt: 14.10.2017 21:50

Edellinen

Paluu Pyhäkoulu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa