Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja Emil » 20.06.2018 08:24

Lentävä tai oikeammin liitävä tai kiitävä ja kiemurteleva lisko, joka myös ui ja kuohuttaa vettä -Raamatun Leviathan (Draconex Hogwartsia) jolla oli ehkä myös jonkinlaiset siivet tai kuin siipievät.

https://www.thoughtco.com/dracorex-hogwartsia-1092859

https://www.childrensmuseum.org/blog/me ... wartsia-v2


Leviatan oli oikea lohikäärme. Lohikäärmeitä on ollut oikeina liskoinakin ja niillä saattoi olla jopa siivet (josta nimitys lentolisko eli lentävä lisko tai oikeammin liitävä lisko) ja sarvetkin, kuten niillä oli jalat (joissa mahd. räpylä ulokkeet varpaiden väleissä, kuten NOTHOSAURUKSELLA) ja pienet eturaajatkin tarttumista varten, mutta ne olivat myös taitavia uimaan (kuten NOTHOSAURUS) kiemurrellen, sekä kuohuttamaan jopa merta ja uivat kuin kiemurtelevat käärmeet vedessä - tod.näk. siivet veden yläpuolella antamassa vauhtia ja vatsassa oli myös piikit ja ehkä myös jonkinlaiset evätkin. Lohikäärmeet elivät samaan aikaan dinosaurusten eli Behemottien kanssa.

Lohikäärmeet söivät lihan (pääasiallisesti kalat ja muut meren elävät) lisäksi metaanipitoista kasvillisuutta ja kykenivät ruiskauttamaan ne kaasut ruuansulatuselimistöstään suun kautta ja saamaan kipinän aikaiseksi samalla hampaillaan ja siksi niiden aivastaessa hampaat löivät yhteen ja saivat aikaan kipinän ja metaani syttyi ja tuli leimahti.

Metaanikaasu syttyi ja lohikäärme syöksi kidastaan kirjaimellisesti tulta. Jack Hamn & Emil Gaverluck "Taivaan ja maan arvoitukset" KIRJA.




Ps. On esitetty myös uskottava teoria siitä, että "käärme" joka oli paratiisissa ja jolla oli takajalat ja jonkinlaiset lyhyemmät eturaajatkin, oli nimenomaan juuri tällainen lohikäärme. Jumala kirosi tämän lohikäärmeen (saatana) ja siltä otettiin kirouksen myötä pois takajalat ja eturaajat ja siitä tuli sen jälkeen maan tomussa (pinnalla) luikerteleva "käärme".




:bible:
Mooses (1.Moos.3:1-15) kirjoitti:Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan". Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi. Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot. Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan. Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?" Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin". Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?" Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin". Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin". Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."





:bible:
Job (Job.40:20-28) kirjoitti:Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen? Voitko kiinnittää kaislaköyden sen kuonoon ja väkäraudalla lävistää siltä posken? Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi? Tekeekö se liiton sinun kanssasi, että saisit sen olemaan orjanasi ainaisesti? Voitko leikkiä sillä niinkuin lintusella tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä? Hierovatko pyyntikunnat siitä kauppaa, jakavatko sen kauppamiesten kesken? Voitko iskeä sen nahan täyteen ahinkaita ja sen pään kala-ahraimia? (40:32) Laskehan vain kätesi sen päälle, niin muistat sen ottelun; et sitä toiste yritä! (41:1) Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan."




:bible:
Job (Job.41:1-25) kirjoitti:(41:2) "Ei ole niin rohkeata, joka sitä ärsyttäisi. Kuka sitten kestäisi minun edessäni? Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun. En saata olla puhumatta sen jäsenistä, en sen voimasta ja sorjasta rakenteesta. Kuka voi riisua siltä päällysvaatteen, kuka tunkeutua sen kaksinkertaisten purimien väliin? Kuka on avannut sen kasvojen kaksoisoven? Sen hammasten ympärillä on kauhu. Sen ylpeytenä ovat uurteiset selkäkilvet, kiinnitetyt lujalla sinetillä. Ne käyvät tarkoin toinen toiseensa, niin ettei ilma välitse pääse. Ne ovat toisiinsa liitetyt, pysyvät kiinni erkanematta.

Sen aivastus on kuin valon välähdys, sen silmät ovat kuin aamuruskon silmäripset. Sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeniä. Sen sieramista käy savu niinkuin kihisevästä kattilasta ja kaislatulesta. Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki.

Sen kaulassa asuu voima, ja sen edellä hyppii kauhistus. Sen pahkuraiset lihat ovat kiinteät, ovat kuin valetut, järkkymättömät. Sen sydän on valettu kovaksi kuin kivi, kovaksi valettu kuin alempi jauhinkivi. Kun se nousee, peljästyvät sankarit, kauhusta he tyrmistyvät. Jos sen kimppuun käydään miekoin, ei miekka kestä, ei keihäs, ei heittoase eikä panssari. Sille on rauta kuin oljenkorsi, vaski kuin lahopuu. Ei aja sitä pakoon nuoli, jousen poika, akanoiksi muuttuvat sille linkokivet. Kuin oljenkorsi on sille nuija, keihästen ryskeelle se nauraa. Sen vatsapuolessa on terävät piikit, se kyntää mutaa leveälti kuin puimaäes. Se panee syvyyden kiehumaan kuin padan, tekee meren voidekattilan kaltaiseksi. Sen jäljessä polku loistaa, syvyydellä on kuin hopeahapset. Ei ole maan päällä sen vertaista; se on luotu pelottomaksi. (41:26) Se katsoo ylen kaikkea, mikä korkeata on; se on kaikkien ylväitten eläinten kuningas."



Toinen tuntuu olleen jonkinlainen suuri tultasyöksevä eläin. Aivan kuten pienellä pommittajakuoriaisella on räjähdyksiä aikaansaava mekanismi, suurella merilohikäärmeelläkin on voinut olla räjähdyksiä aikaansaava mekanismi. Tämä mekanismi on tehnyt siitä todellisen, tultasyöksevän lohikäärmeen: ”Voitko onkia koukulla Leviatanin… sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki…” (Job 40:20 – 41:25).

https://luominen.fi/dinosaurukset-ja-lohikaarmeet


LUE MYÖS: Ps 74:12-17; Ps 104:26 ja Jes 2:1 [5]. Leviathanista.



Ps. Leviatan (leviathan) on siis eri eläin kuin Behemot. Selvyyden vuoksi, ettei kenellekkään jäänyt se epäselväksi. Leviathan ei ole valas, vaan lentävä lisko, joka syöksee kidastaan tulta. Laittakaa googlen kuvahakuun Dracorex Hogwartsia, niin saatte kuvan siitä, miltä tämä luotu olento mahtoi näyttää.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 14.07.2018 07:20, muokattu yhteensä 6 kertaa
Emil
 

Re: Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja Jukka » 21.06.2018 10:48

Joillekin uskovaisille tuollaiset asiat, joita Emil aloituksessaan käsittelee, voivat olla merkityksellisiä. Minua ne eivät jaksa kiinnostaa. Minua kiinnostaa kirjoitukset, jotka kasvattavat Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Tämä oli nyt oma mielipiteeni.

Nyt toivotan kaikille turvallista ja rauhallista juhannusta. Vesille liivit ja liikenteessä maltti. Noilla selviää jo pitkälle.
Jukka
 

Re: Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja vilja » 21.06.2018 11:15

Minuakin yllätti, että kyseisen aiheen kokee näinkin moni mielenkiintoiseksi
ja siinä yhteydessä totesinkin, että on se hienoa, että Jumalan perheväkeen
kuuluu niin monenlaista immeistä ja kaikki ovat juuri sellaisenaan, kuin ovat,
Hänelle rakkaita ja arvokkaita.

Itselläni ei riitä intohimoa moisen asian tutkimiseen ja se kertonee kaiketi vain
siitä, mistä mainitsin juuri edellä kirjoittamassani viestissäkin, että olen tällainen
suomalainen latuskajalka (tasajalkaanen), joka elää vain ja ainoastaan täällä
ruohonjuuritasolla, eikä kykene näkemään sieltä paljonkaan heinänkorsia
pitemmälle, mutta näillä mennään.
:thumbup:

Hyvä juhannusta myöskin Sinulle Jukka 1954, sekä siunausta ja varjelusta, missä
liikutkin!
vilja
 

Re: Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja Emil » 21.06.2018 16:01

Minulle tämäkin löydös on varsin merkityksellinen. Olen haaveillut ja rukoillutkin, että löytäisin lohikäärmeen (Leviatan) fossiilin. Nyt joku muu tai jotkut muut ovat sen löytäneet ja se todistaa, että RAAMATTU ON TOTTA ja pitää paikkansa tässäkin Leviatan - tulta syöksevä käärme asiassa.

Juuri eilen katsoin mysteeri eläimistä kertovaa sarjaa ja 50 ft pitkä (Gigantus Boa) käärme kuohuttaa viidakkoväen mukaan vettä, niin että syntyi veteen suuri pyörre (kuin kiehuva hornankattila), joka upotti koko veneellisen ihmisiä, joista vain yksi pelastui. Onko tämä käärme sukua Leviatanille joka myös teki samaa ja syöksi oikeaa tulta kidastaan ja sen sieraimet savusivat?

Minä en ole juurenruohitasolla (mitenkään sitä väheksymättä) elelevä persoona ensinkään, vaan monesti liitelen korkealla pilvissä ja onneksi on jalatkin tukevasti silti usein maassa, että säilyy kontakti maahan ja todellisuustaju. En jaksa kiinnostua tavanomaisesta arjesta kovinkaan paljoa ja rutiininomaisesta työstä. Olen seikkailija ja keksijä persoona ja kaipaan älyllistä ja henkistä sparrausta enemmän, kuin mitään usein tylsältäkin tuntuvaa arkitodellisuutta. Herra on minut tällaiseksi luonut ja muovannut ja koulinut. Personaalisuuden sain jo syntyessä.

Olin jo kuulemma pienenä erilainen kuin sisarukseni ja muut ikäiseni, (vanhempien kertomaa), erotuin käyttäytymiselläni ja toiminnallani selkeästi massasta. En pidä sitä välttämättä pahana asiana, vaan erilaisuus on rikkautta ja kun Jumala saisi kääntää senkin tuottamaan kunniaa Hänelle ja sielujen pelastumiseksi. Amen.


Ps. Voisin tutkia tätäkin aihetta, vaikka yötäpäivää ja jopa nukkumattakin jonkin aikaa, kunnes olisi pakko nukkua aivojen ja kehon tähden.

Tässä kaksi asialista videota Youtubessa samasta dinosauruksesta - Leviatanista:


https://www.youtube.com/watch?v=f9X-QPOD37w

The Real Creatures of Primeval: Dracorex

Aitoja muinaisaikojen (Primeval) olentoja: Dracorex




https://www.youtube.com/watch?v=6eUHhjG7HKo

Dracorex hogwartsia at The Children's Museum

Indianapolisin Lasten museossa se on esillä Amerikassa. Dracorex Hogwartsia - Raamatun Leviatan lisko.



Ps. LUE MYÖS: Ps 74:12-17; Ps 104:26 ja Jes 2:1 [5]. Leviatanista. Nothosaurus ja Dracorex Hogwartsia muistuttavat eniten myyttistä Leviathania.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 22.06.2018 18:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Emil
 

Re: Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja Emil » 22.06.2018 18:34

jukka1954 kirjoitti:Joillekin uskovaisille tuollaiset asiat, joita Emil aloituksessaan käsittelee, voivat olla merkityksellisiä. Minua ne eivät jaksa kiinnostaa. Minua kiinnostaa kirjoitukset, jotka kasvattavat Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Tämä oli nyt oma mielipiteeni.

Nyt toivotan kaikille turvallista ja rauhallista juhannusta. Vesille liivit ja liikenteessä maltti. Noilla selviää jo pitkälle.



Näin me olemme niin kovin erilaisia ihmisinä. :wink:
Emil
 

Re: Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja Emil » 13.07.2018 00:28

Psalmi 74

Oliko Leviatanilla eli lohikäärmeellä monta päätä?
Emil
 

Re: Leviathan - Dracorex Hogwartsia siipien kanssa

ViestiKirjoittaja kalamos » 13.07.2018 09:43

Avasin keskustelun Psalmista 74
otsikolla
Muista Siionin vuorta (Ps 74)
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6599
Liittynyt: 27.08.2014 08:31


Paluu Tieto ja taito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron