Kirjoittaja kirjoitti:onko tämä ihan faktatietoa? Eikös metallin sulattamiseen kulu enemmän energiaa kuin siitä vapautuva energia?
Normaalisti kyllä, mutta nerokkaan tekniikan avulla ei. Israel käyttää nerokasta tekniikkaa. Ajatteleppa vaikka savupiippua. Kun takassa poltetaan puita, niin minne lämpö ja kaasuenergia vapautuu? Se vapautuu savupiippuun ja menee ns. harakaoille. Jos piipun sisälle sensijaan asennetaan kuumuutta kestäviä pyöriviä propelleja ja ne kytketään kuumuutta kestäviin generaattorimoottoreihin, niin alhaalta ylöspäin nouseva lämpöenergia ja palamiskaasut pyörittävät niitä propelleja ja luovat vortexin ja tuottavat energiaa kuin tuulivoimala periaatteella ja se energia on sähköä ja sitä voidaan käyttää autoihin ja juniin ja talojen lämmitykseen jne. Nanoteknologia voi olla tähän avain. Ahjossa kuuma metalli sulaa ja kun sitä ruokitaan kuumalla metallilla se sulaa itsestään ja pitää ylllä lämpöä, joka sulattaa lisää metallia ja jos sulamisen tuottama lämpö ja kaasut valjastetaan tuottamaan sähköä, niin energiasuhde palamisen ja vapautumisen kesken muuttuu kannattavaksi. Silloin sitä voidaan käyttää "polttoaineena".
Itse haaveilen ulkopintojen maalista joka kerää sähköä auringosta ja sitten sillä maalilla kun maalaa talon ja ottaa maalipintaan liitetyillä kuparikaapeleilla sen sähköenergian akkuihin talteen kaiken maalilla tuotetun sähkön ja käyttää sitä talon sähkökulujen vähentämiseen ja varmasti passiivitalossa voisi toimia tai nollaenergiataloissa, jotka lämmitetään sähköllä ja joissa riittävän iso varaava takka. Sellainen aurinkokennomaali jonka värin voi valita ja jolla voi maalata sekä katon, että seinätkin talossa. Aurinkosähköä parhaimmillaan ja jos vielä maalämpö nykytekniikalla, ja ehkä yksi tuuliviirikin jauhamaan sähköä, niin voi jo alkaa myymään ylijäämä sähköä sähköyhtiöille. Autokin voisi kulkea nykyisin pelkällä vedellä, tekniikka vedellä käyvälle moottorille on olemassa. Vesi vain tulisi olla tislattu ja kalkitonta ja ehkä kehittää anturit putsaamaan oikeista paikoista kalkkeutumat automaattisesti. Nanoteknologia ja likaa hylkivät pinnat voisi olla tähänkin ratkaisu. Vedellä käyvän auton tekniikka perustuu elekrtolyysiin jossa vety erotetaan vedestä ja valjastetaan sähköenergiaksi.