Cafe

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja עֵד » 11.08.2018 06:17

Tuosta sateenkaaresta tuli vielä mieleeni, kuinka kerrotaan, että Jumalan luomassa sateenkaaressa on seitsemän 'väriä', mutta kun sitä käytetään lipputunnuksena, siinä on kuusi raitaa ja väreistä eräs sininen puuttuu.

Töissä eräs 90-vuotias mummo kertoi, että hän on opetellut sateenkaaren värien järjestyksen. Hän luetteli värit ja välivärit, ja kyllä, niitä oli seitsemän.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sateenkaari
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 21.08.2018 15:54

Sateenkaaren näkyessä ilahdun, koska Jumala ilmaisee itsensä lupauksen antaneena.
Pilviä katsellessani iloitsen niiden taiteellisuudesta ja monimuotoisuudesta.
Kesän monivivahteinen vihreys kertoo Jumalan rikkaista teoista. Tyhjentymätön Jumala!

Parasta kaikessa on iloni Kristuksessa ja Kristuksesta, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa. Meillä on elämä, rauha ja toivo - Kristuksessa. Odotamme tämän toivon täyttymistä, mistä Paavali kirjeessään Tiitukselle kirjoittaa. Paavali ikävöi olla Kristuksen kanssa. Nyt se on totta hänen kohdallaan. Olemme matkalla tähän täyttymykseen.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja Jumalanlintunen » 11.10.2018 10:20

Minulla on ollut joitakin vuosia... aamuisin kun herään, niin on saattanut soida päässä jokin laulu ja aiemmin ne on saattanut olla jotain ihan radiossa soitettuja "biisejä" tai olen ajatellut, että ne on varmaan sieltä tulleita vaikka edellispäivänä kun on ajanut autoa?... parina päivänä männeellä viikolla on ollut pari hengellistä laulua, en tiedä kuulleeni niitä lauluja soitettavan missään viimeaikoina, mikä on sinällään jo mielenkiintoista... yksi päivä minulla vaan tuli sellainen laulu mieleeni... tai ei kokonaan kun en muista sitä, mutta "opeta mua pikkulintu"... se on jokin hengellinen lastenlaulu... samoin yksi päivä soi jokin hengellinen laulu aamusta päässäni, en muista tässä enää mikä se oli tai miten meni, mutta tunnistin sen joskus kuulleeni ja aivoni ikään kuin toi sen sanoja mielensyvyyksistä kait?... hassua, mitähän sellainen kertoo ihmiselle itselleen..... jääkö teillä joskus soimaan laulut? ja tuleeko niitä herätessänne?
Jumalanlintunen
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja Jumalanlintunen » 11.10.2018 10:24

Etsin ja löysin sille pikkulintu laululle netistä tällaiset sanat. :)


"Opeta mua, pikkulintu
"Isä meidän" lausumaan.
Saanhan ruuan, kodin, vaatteet,
kaikki Hänen armostaan.

Opeta mua, aasinvarsa,
joka kannoit Jeesusta:
miten voisin iloisesti
aina Häntä palvella.

Opeta mua, karitsainen,
tarkkaavasti kuulemaan
ääntä Hyvän Paimeneni,
Häntä yksin seuraamaan."222
Jumalanlintunen
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja kalamos » 11.10.2018 17:17

Onpa kaunis laulu.

Laittaisitko linkin sivulle, josta nuo sanat löytyivät.
Mihin laulukirjaan tuo laulun numero 222 viittaa?

Jotakin tietoja laulusta löytyy esimerkiksi täältä
http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/ul ... %E4tta+mig
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6560
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja Jumalanlintunen » 11.10.2018 17:38

Täytyy myöntää ettei ole niin virallinen sivu, enkä tiedä varmasti onko sanat oikeat., ei siis kopsattu virallisesta mistään missä olisi sanoituksia, joku oli laittanut ne nettipalstalle jollain toisella foorumilla, en viitsi laittaa linkkiä, koska en ole varma, että sanat sitten oikeasti menevät noin...kakkoset taisi tulla vahingossa minulta :)
Jumalanlintunen
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja Annora » 11.10.2018 18:29

Anteeksi, kun tulen kesken keskustelunne tähän, mutta tässä on tämä laulu, jonka nimi on "kolme opettajaa"

https://www.youtube.com/watch?v=Q-irSxvbAJI
Avatar
Annora
 
Viestit: 570
Liittynyt: 13.06.2018 12:45

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja Jumalanlintunen » 11.10.2018 18:55

Tuohan se laulu on :) yhtenä aamuna soi vaan päässä, että opeta mua pikkulintu Isän meidän lausumaan tai jotain sinnepäin siinä sitten se meni ja koitin ehkä tapailla miten se jatkuisi... Varmanhan sen jossain on joskus kuullut...mutta mistä se sillä hetkellä päähän putkahti, ken tietää...samoin kuin se jokin toinen hengellinen laulu mikä eräänä aamuna päähän tulla putkahti, mutta nyt en siltä enää muista mitään, mikä se olisi voinut sitten olla....
Jumalanlintunen
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja kalamos » 12.10.2018 18:14

Tässä taisi nyt olla johdatuksen sivumaku.
Jos en olisi ensin joutunut rauhassa lukemaan
tuon laulun sanoja,
niin en ehkä olisi huomannut kuinka hienot
ja opettavaiset ne ovat.

Ja sitten kaiken lisäksi löytyi vielä
laulu laulettuna.

Kiitos Jumalanlintunen ja Annora teille.
Laitan tuohon lauluun linkin vielä
osioon Laulu
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6560
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja עֵד » 22.10.2018 03:52

Annora kirjoitti:Anteeksi, kun tulen kesken keskustelunne tähän, mutta tässä on tämä laulu, jonka nimi on "kolme opettajaa"

https://www.youtube.com/watch?v=Q-irSxvbAJI


Voi, miten kaunis. Menen tänään pojantyttäreni (3v) luokse, ja vien tämän tuliaisiksi.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron