Cafe

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja kalamos » 31.10.2017 17:39

Kyllä me olemme kaikki pahoja.

:bible:
Psalmisti (53:4) kirjoitti:Mutta kaikki he ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.


Mutta nyt on siis kysymys siitä,
kumpaa me rakastamme - Valkeutta vai pimeyttä.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6559
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja vilja » 04.11.2017 07:42

Jumalan lintunen kirjoitti:Ajatteletko kalamos, että Jumala kiduttaa iän kaiken ihmisiä tai sallii sellaista tehtävän... jos ihminen ei ole tiennyt jostain?

Henkilökohtaisesti uskon oikeanmukaiseen ja armahtavaan Jumalaan.


Ei Jumala tuomitse ketään tietämättömyydestä!

Hän on todellakin oikeudenmukainen ja vanhurskas Jumala, jolta ei ole mikään salassa.

:bible:
Luukas (Ap.t 17:30-31) kirjoitti:Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,
mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa
sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt;
ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.
vilja
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja עֵד » 05.11.2017 04:51

Aamukahvia koto-Suomessa ja omassa keittiössä. Ja ruisleipää :agape:
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja vilja » 05.11.2017 10:21

Kahdetkin aamukahvit jo juotuna ja pian ruuan valmistukseen.

Meillä on yleensä sunnuntaisin sellainen "avoimien ovien ruokapöytä", jolloin saamme
pitää ruokapöydässämme enempikin väkeä, kuin vain me kaksi vanhaa varista. :smile:

Hyvää sunnuntakia Teille kaikille! :agape:
vilja
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja vilja » 15.11.2017 08:23

Hyvää huomenta kaikille foorumilaisille ja siunausta tähänkin päivään! :agape:

Tänä aamuna sydämessäni soineet nämä Kyösti Roth:hin sanoittaman ja säveltämän laulun sanat:

En sulle muuta voi antaa, kuin pienen ihmissydämen...
En sulle muuta voi antaa, kuin sisimpäni rakkauden....
On mulla sisimmäissäin toive kauniin maan
Se valtaa sieluni, saa minut muuttumaan....
Taas Jeesus edessäsi Sun, mä polvilleni kummarrun,
Päivän saan uuden aloittaa, sen kanssasi jaan
Sä koskaan hylkää mua et, vaik oisin heikko väsynyt
Sä siunaat lastas tämän maa ja suojaas kätkeytyä saan.


En sulle muuta voi antaa - Kyösti Roth & Tsiibenes Jank

https://www.youtube.com/watch?v=pVxxNViCGnY
vilja
 

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja Kepponen » 15.11.2017 14:09

Osallistun jonkun facebook-kampanjan innostamana "Maidoton Marraskuu" -kampanjaan. En tiedä yhtään onko tämä jonkun pienen piirin juttu vai isompikin liikehdintä, mutta olen pitkään miettinyt että maitotuotteet eivät taida oikein sopia minulle ja suunnitellut kokeeksi jättää ne pois. Aiemmin maitotuotteet olivat todella suuressa osassa ruokavaliotani, joten kokeiluun ryhtyminen tuntui aika isolta ja haastavalta jutulta.

Nyt on pari viikkoa takana ja ihan uusi maailma on avautunut. En ole aiemmin edes huomannut miten paljon "maidon korvikkeita" kaupoissa onkaan. Löytyy juomia ja jugurtteja sekä ruoanlaittoon tarkoitettuja valmisteita kaurasta, riisistä, soijasta, kookoksesta, mantelista, hirssistä, tattarista, cashewista ja vaikka mistä. Ja monet näistä ovat ihan kelpo tuotteita. Alussa vaati vähän totuttelua, mutta nyt ei enää sivumaut häiritse. Jotkut tuotteet tuntuvat jopa huimasti paremmilta kuin maitotuotteet, esimerkiksi kahvin joukossa Oatlyn ikaffe-juoma.

Olo on myös tuntunut paremmalta, joten luulen että tämä saattaa jäädä pysyväksi "lakoksi". Tosin ihan tällaisella nollalinjalla en varmaan tule olemaan, mutta huomattavasti vähemmän käytän enää maitoa.

Maidosta voidaan olla tietysti montaa mieltä, itse olen lukemieni kirjoitusten ja tutkimusten perusteella vakuuttunut siitä että ilman pärjää paremmin.
Avatar
Kepponen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10.11.2017 15:36

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja עֵד » 19.11.2017 09:32

Syön vähän lihavalmisteita, makkaraa en leikkeleenä ollenkaan. On ollut ajatus jättää liha pois (ruokavaliosta), mutta mielessäni pyörii koulussa saatu opetus, että lihassa on joitakin aminohappoja, joita ei saa mistään muualta. Olisikohan ne korvattavissa? Menisiköhän liian monimutkaiseksi?

En aio kasvissyöjäksi; kanaa, kalaa ja kananmunia ajattelin lisätä.

Puolisoni on lihansyöjä 'henkeen ja vereen' eli meille tulee joulukinkku, definitely.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja עֵד » 08.12.2017 06:41

Kuinka 'maidoton marraskuu' sujui, Kepponen?
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja עֵד » 09.12.2017 08:29

Vasta viime aikoina on kolahtanut 'prosessoitu ruoka'. Sehän näyttää ihan ok, mutta juuri sitä tulisi välttää.

Tästä mielleyhtymänä tuli mieleeni - prosessoitu usko! En taida tehdä aiheesta aloitusta, vaikka joitakin impulsseja se herättää...
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Cafe

ViestiKirjoittaja kalamos » 09.12.2017 10:42

witness kirjoitti:Tästä mielleyhtymänä tuli mieleeni - prosessoitu usko! En taida tehdä aiheesta aloitusta, vaikka joitakin impulsseja se herättää...


No todellakin herättää impulsseja.
Minä suorastaan tukahdun,
jos en saa tietää, mitä pitää sisällään
prosessoitu usko.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6559
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

EdellinenSeuraava

Paluu Kahvila

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa