pyyntö

Kahvila. Terveys. Turvallisuus. Tieto ja taito. Arkisto.
Sydämeltä Sydämelle.
Ord och Livet. Word and Life. Слово и Жизнь.

pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.11.2023 21:00

Onko Uskovalla tällä sivulla rukousvoimaa päästäkseni eroon tietystä elämääni vaivaavasta hengestä.
Usko, pyyntö ei ole turha.
Muuten en Kalamoksen sivulle kirjoittaisi.
Antakaa edes syvin tuomion sana tai auttakaa.
Ei raamatun lauseita toistellen vaan oikeasti Apua koska pyyntö ei ole turha!
Vieras
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.11.2023 02:29

20-vuotta tämä demoni on minua piinannut, täysin fyysisesti, olisko teillä Kristityillä apu, voima ja valta sitoa tämä elämääni tuhoava voima?, joka syö minusta kaiken, kaiken ja kaiken.
Kerron teille tarinan joka on totta: menin kersana kouluun, sanoin ekalla luokalla nimeni. Sen jälkeen olin mykkä kaikki luokat, en puhunut, olin täysin sulkeutunut.
Ymmärrä että osasin lukea, kirjoittaa, laskea mutta en saanut koulussa suutani auki.
Kaksivuotta helsingissä lastenlinnan sairaalassa 12-14-v. seitsemäs luokka, jäin luokalleni, evvk-tuossa vaiheessa ns. elämä petti alta.Äiti ei ymmärtänyt,. (Isä ja Äiti erosi kun olin viiden-vanha). tiedän Isäni tarkkaan vaikka ei pystynyt olemaan minulle Isä. kuitenkin sain ammatin josta Bornaut vuonna siis.
jos Kalamos sallii niin yksi muistikuva lapsuudesta. Ei vihalla: Äiti.veli,sisko ja minä nuorimpana marjapensaan takana piilossa kun isä umpihumalassa ovella haulikko kädessä täynnä vihaa valmiina tappamaan. kaikkea muistamaani en teille kerro.

Ja ketä kiinnostaa yksi paska elämän stoori.
Ei tarvi ihmetellä jos haluan olla erakko. Kalamokselle ja kumppaneille kaikea hyvää :bible:
Vieras
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja kalamos » 29.11.2023 09:42

Menin illalla nukkumaan jo ennen kahdeksaa,
ja aika pian kai sitten nukahdinkin.

Mutta sitten heräsin ja täytyi vielä käydä
keittiössä.

En olisi halunnut herätä enempää
kun uudelleen nukahtaminen voi kestää.

Ja niin olin jo pimeissä suuntaamassa
takaisin peiton alle.

Mutta sitten koin,
että kyllä minun täytyy
vielä vilkaista kännykkään.

Ja huomasin yhden viestin,
joka odotti hyväksymistä.
Sinun viestisi.

Hyväksyin tietenkin heti.
Mutta en edes yrittänyt vastata.
Toivoin, että joku muu vastaa.

Toki sitten huokailin puolestasi.
Ja vielä mietin ennen nukahtamista,
että pitäisikö jotain vastata.

Mutta koin,
että en nyt osaa vastata mitään.

Sitten sain sydämelleni,
että jospa laittaisin
vain tuon Agape-hymiön.
Jeesuksen verta tihkuvan sydämen.

:agape:

En sitten kuitenkaan enää noussut,
etten herättäisi vaimoa
ja muutenkaan en ollut varma asiasta.

Nyt aamulla lukemani
yön aikana tulleet viestisi
tähän ja tuo Perfect strangers ketjuun
selvittivät jo paljon.

Puhut tuossa toisessa ketjussa traumasta.
Ja tämän ketjun jatkoviestisi
selvittää asiaa muutoin.

Olet ennenkin jotain kertonut,
joskin sitten monesti pyyhkinyt pois viestisi.

Mutta jotain niistä on jäänyt mieleen,
mitä olet lapsuudestasi kertonut.

En tiedä olenko oikeassa,
mutta minulla on vähän sellainen käsitys,
että jokaisella ihmisellä on traumoja.

Minun traumani alkoivat varmastikin
jo äitini kohdussa.
Tästä olen blogissani kertonutkin.

Kun kuitenkin olet niinkuin minäkin
Jeesukseen uskova ihminen,
niin ymmärtääkseni
ei Sinussa mitään pahaa henkeä
eli riivaajaa ole.

Mutta tietenkin nämä henget
voivat häiritä elämäämme.

Ja näin ymmärtäen avauksen pyyntösi
on ihan aiheellinen.

Vieras kirjoitti:
päästäkseni eroon tietystä elämääni vaivaavasta hengestä.


Jopa Jeesus käski useammassakin tilanteessa
paholaista menemään pois kiusaamasta.

:bible2:

Jeesuksen nimessä
lähteköön tuo häirikkö pois Sinua kiusaamasta.

Jeesuksen veri on voimallinen kaikkeen.
Vain pisara Jeesuksen verta ...

Sielumme on repaleinen
tämän vaelluksemme ajan.
Mutta henkemme kiittää Jumalaa.

Sillä me olemme pelastetut.
Siirretyt perkeleen vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Pimeydestä Valkeuteen.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6604
Liittynyt: 27.08.2014 08:31

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Luota Sanaan » 29.11.2023 10:43

Vieras kirjoitti:
20-vuotta tämä demoni on minua piinannut, täysin fyysisesti, olisko teillä Kristityillä apu, voima ja valta sitoa tämä elämääni tuhoava voima?, joka syö minusta kaiken, kaiken ja kaiken.


Mulla on ollut sama kokemus. Lyhyesti sanoen joku häiritsi öisin untani. Olin täysin avuton, vaikka uskoni tähden olisi pitänyt tajuta paljon aiemmin tämä tosiasia:

Jaak. 4:7
"Olkaa siis Jumalalle alamaiset;
mutta vastustakaa perkelettä,
niin se teistä pakenee."


Ajatus tuntui ensin mahdottomalta. Mutta kun tarpeeksi tuli kiusaa ilman mitään apua (jos edes kehtasin sitä mistään pyytääkään), uskalsin kuiskata hiljaa: "Jeesuksen nimessä häivy elämästäni". Mitään pahempaa ei tapahtunut, mutta tunsin oloni hiukan varmemmaksi.

Vähitellen uskallukseni kasvoi, ja käskyni tulivat lopulta täyteen Jumalan lupaamaa auktoriteettia. En tietenkään ruvennut keskustelemaan sen kanssa enkä sallinut sen hallita koko elämääni. Ilmiöt alkoivat harveta, ja noin vuodessa ne olivat poissa. Nyt olen ollut siitä vapaa monta vuotta.

Suosittelen Sanan lukemista ja sen lupauksiin luottamista.
Luota Sanaan
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.11.2023 07:29

Henkivoimat eivät voi tehdä mitättömäksi Jumalan rakkautta meitä kohtaan.

Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


Jer. 33:6 Katso, minä kasvatan umpeen ja lääkitsen sen haavat, ja minä parannan heidät ja avaan heille rauhan ja totuuden runsauden.


Room. 16:20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
Vieras
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.12.2023 13:58

Kiitos vastauksista.
Ajatus vain: syvä avohaava, märkii,mätii, pitää puhdistaa..ehkä jonkun täytyy parsia se kiinni, varmistaa ettei rupea mätimään eikä ompeleet repee.
Parhaassa tapauksessa jäis vain ruma arpi jota unohtaa ei vois.
Vieras
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.12.2023 16:29

Okei. Haluaisin vielä kirjoittaa, jos sopii...

Esim. jos joku tekee jotain vääryyttä ja se jättää toiseen ihmiseen hyvin syvän haavan, se on sisäinen haava. Ja se sisäinen haava vaikuttaa häneen paljon. Rikkoutunut ihminen elää sen sisäisen haavan mukaan ja on menneisyyden (haavojen) vankina.

Kun se alkaa lukea Raamattua ammentaen lohdutuksen sanoja ja ne Sanat vapauttaa ja antaa anteeksiantamuksen voimaa, niin Jumalan antamansa anteeksiantamuksen voiman avulla kykenee antamaan anteeksi sille, joka on tehnyt jotain vääryyttä ja silloin vapautuu kokonaan vapaaksi, eikä enää elä menneisyyden sisäisten haavojen mukaan ja on täysin vapaa.

Koska anteeksiantamus vie vapauteen. Anteeksiantamus on ainoa tie vapauteen.



Raamattu on täynnä "kaste- ja sadepisaroita", ne on Jumalan Sanoja eli Raamattu.

5Moos. 32:2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.


Herran opetukset ja puheet ovat niin kuin vihma vihannalle ja niin kuin sadekuuro ruohikolle. Mitä se tarkoittaa? Että Herran opetukset ja puheet Jumalan Sanoina eli Raamatun kautta ei koskaan nälkiinnytä, eikä riko ihmistä. Kun luetaan Sanaa, silloin ei helposti rikkoudu lukiessaan Sanaa. Sana nostaa pystyyn. Sana eheyttää rikkoutuneen ja haavoittuneen ihmisen ehjäksi.

Esim. jos joku ihminen puhuu jotain ilkeästi tai jotain vääryyttä, mutta Sanassa osoitetaan, että se ei pidä paikkansa ja siinä kerrotaan Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan. Se on vapauttava totuus, joka tekee haavoittuneen ja rikkoutuneen ihmisen ehjäksi.

Sananl. 31:26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.


Sananl. 4:22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.




Olisi hyvä, jos ottaisit aikaa Raamatun lukemiseen positiivisin silmin ja etsien lohdutuksen sanoja, jotka lääkitsevät sun sisäisiin haavoihin hellävaroen niin kuin kastepisaran lailla, kunnes sun haavat umpeutuu ehjäksi.

Ja olisi hyvä, jos pyytäisit ensin Herralta ymmärrystä Raamattuun ennen kuin alat lukea lohdutuksen Sanoja Raamatusta.

Voin kertoa omasta kokemuksesta. Se haava oli hyvin syvä, eikä minulla ollut riittävästi voimaa voidakseni antaa anteeksi. Astuin jalka anteeksiantamuksen tielle, mutta toinen jalka jäi ulkopuolelle, koska en kyennyt antamaan anteeksi ja haava oli syvä ja kivulias.

Sanoin Herralle; "en pysty antamaan anteeksi. Auta mua!" Myöhemmin huomasin ihmetellen, että mun molemmat jalat ovat jo sisällä anteeksiantamuksen tiellä. Otin pieni askel kerrallaan ja se eheytymisprosessi kesti kokonaisen vuoden, kunnes yhtenä päivänä huomasin ihmetellen, että olen täysin vapaa.

Sitten pystyin kohtaamaan ihmisen, joka on jättänyt minuun hyvin syvän haavan. En enää kärsi hänen pahan teon takia. Koska anteeksiantamus vei minut vapauteen. Jumala voi antaa meille lisää anteeksiantamuksen voimaa voidaksemme antaa anteeksi heille, kunhan haluamme olla vapaa pois kaikista sisäisistä haavoista.

Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."



Voit myös puhua rukoillen kaikista kipeistä asioista Herralle, kunnes mieli ei enää painaisi eikä vaivaisi mieltäsi enää. On kokemusta itselläni. :)
Vieras
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.12.2023 09:13

Kerron tarinan joka on totta. 5-vuotiaana seinäjoelta pakoon tampereelle: syy. isän silmitön pahoinpitely vaimoansa ja lapsiansa kohtaan...vuosia eteenpän..puhuin isäni kanssa ja niiden keskustelujen myötä isän viimeiset sanat oli minulle: "taisin olla perheelleni Paha". Juuri sillä hetkellä pystyin antamaan isälleni anteeksi.
Kyl mää oon raamatun lukenut ja tierän mitä siel sanotahan, kiitos vastausista mutta älä ala mua opettamahan näis joista siul lienee vain raamatun opetus, ei kokemusta. Ite olen elämän koulun käynyt, antanut anteeksi. Ja tiedä. MINÄ Vihaan väkivaltaa niin fyysistä kuin psyykkistä.
Sinulle vieras, ymmärsit vain minut väärin.
Mikä on anteeksi antamisen periaate?. Menkäämme raamattuun ja Yechua ha mashian sanoihin.
Kirjoita sinä toinen vieras mielipiteesi koska sitä varten Kalamos lie sivuston avannut.
Ehkä sitten myöhemmin keskustellaan raamatun syvemmästä tulkinnasta niinkuin Johanneksen ilmestys, avaa silmäsi ja katso maailman menoa..ei ihan vielä mutta hilkulla ollaan.....
Ja Herra, minun Jumalani tietää minun asiani paremmin kuin kukaan teistä, siispä minulla on asian ajaja, ylivertainen. Ja vaikei ihminen koskaan ymmärtäisi minua, sanojani. Hän ymmärtää.
Vieras
 

Re: pyyntö

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.12.2023 10:01

Tavallaan ikävä huomio nukypäivän kristityistä. Niinkuin oli Jeesuksen päivinä kirjanoppineet, tiesivät sanan vaan eivät tunnistaneet vaikka Jeesus seisoi heidän edessään, niin on myös tänään, suurin osa kristityistä on kirjan "oppineita". Kas tässä on Kristuksen ruumiin tila tänään. Kaikki odottaa että Jeesus tekisi jotain?. siis pää. Mutta kun pää odottaa että ruumis tekee jotain. onhan melkoinen pattitilanne ja joku nauraa erittäin paskaista naurua, arvaatte. Sen nimet on exvalonkantaja, Lusifer, myös saatanaksi kutsuttu ja uskokaa..tää tyyppi nauraa erittäin paskaista naurua tällä hetkellä kristitylle ulkokullatulle seurakunnan irvikuvalle.
Ryhdistyätykää uskovat. Tiedättekö mikä oli Niilo Ylivainion voima. Se oli 39-päivän paasto ja nöyryys. Tätä lie turha vaatia kirjanoppineelta joka vain mollaa toista tuntematta lainkaan alkuseurakunnan tapoja ja niitä armolahjoja mitkä ensimmäisenä helluntaina vuodatettiin
Vieras
 


Paluu Extra

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa