Laki vs. laittomuus

Kahvila. Terveys. Turvallisuus. Tieto ja taito. Arkisto.
Sydämeltä Sydämelle.
Ord och Livet. Word and Life. Слово и Жизнь.

Laki vs. laittomuus

ViestiKirjoittaja Pohtija » 20.02.2023 12:19

Laki

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. 1992


Room. 8:7 Lihan mieli on näet vihollisuutta Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu eikä voikaan alistua Jumalan lain alle. Raamattu kansalle


Gal. 5:14 Sillä koko laki sisältyy tähän yhteen käskyyn: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Raamattu kansalle


Jaak. 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. 1992


Room. 7:16 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Raamattu kansalle


Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
1992



Laittomuus

Matt. 24:12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 1992



Selitys:

Jumalan laki itseasiassa on Raamattu. :bible:
Pohtija
 

Paluu Extra

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa