Tuosta
Aadamin sukuluetteloon kätketystä
Pelastussanomasta, jonka toit esille.
onkin jo avaus, joka näkyy osioissa
PELASTUS ja
Seet Metusalah hänen kuolemansa saa aikaan
Lemek Nooa
Pelastussanoma on kätketty jo
Raamatun kuuteen ensimmäiseen kirjaimeen
eli Raamatun
ensimmäiseen Sanaan. Ja jo Raamatun kolmannessa luvussa käy ilmi,
miksi Pelastussanoma on tarpeen ilmoittaa
Jumalan ilmoituksessa ihmiskunnalle
heti alussa.
Ihminen joutui heti kättelyssä
epätoivoiseen tilanteeseen,
mutta Jumala antaa
lohdutuksen eli lupauksen vaimon Siemenestä,
joka murskaa käärmeen pään
eli synnin ja kuoleman vallan.
Synnin ja kuoleman valta näkyy
heti ensimmäisessä jälkeläisessä Kainissa,
jota luultiin luvatuksi siemeneksi.
Kain ei murskannut käärmeen päätä vaan veljensä.
Seet suodaan Aabelin sijaan,
jonka Kain surmasi.
Olemme vielä alkulehdillä,
itse asiassa ihmiskunnan toisen polven kohdalla,
kun koko ihmiskunta on jo tuhon partaalla.
Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä.
Koko ihmiskunta oli turmeltumassa,
ja lupaus vaimon Siemenestä oli uhattuna.
Paholaisen enkelit yhtyivät ihmisten tyttäriin.
Tähän kohtaan eli Seetin eli Aadamin ja Eevan pojan
syntymisen jälkeen
on sijoitettu Aadamin sukuluettelo,
joka jälleen kertoo salatusti
Kirjoittajan esiin tuomalla tavalla
Jumalan Pelastussuunnitelman.
Ja sitten tuon sukuluettelon
ja siihen kätketyn Pelastusilmoituksen jälkeen
tullaan kertomukseen Nooasta.
Jumalan oli pakko hukuttaa luomakunta,
jotta voisi pelastaa sen.
Paholaisen siemen oli valtaamassa
koko ihmiskunnan,
eikä luvattua vaimon Siementä
olisi voinut koskaan tulla.
Mutta tuo Siemen tuli.
Ja Nisunjyvä kuoli
jo Raamatun ensimmäisen sanan
sisältämän piiloviestin mukaisesti,
jotta me saisimme elää
uskomalla Häneen.
Raamattu ei todellakaan ole satukirja.
Se on kirjain kirjaimelta,
katsoi sitä mitenpäin tahansa
kuten Annorakin toi esiin,
Jumalan Sanaa.