RAKKAUS

Synti, Sovitus, Vanhurskaus

RAKKAUS

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2023 08:04

Yhtenä aamuna lukiessani aamun sanaa, lukujärjestykseni kaikissa jakeissa tuli vastaan teema Rakkaus. Jumala rakastaa ihmisiä, kyllä.
Mutta rakastanko minä Häntä?
Rakastanko Vapahtajaani Jeesusta hänenä itsenään, vai käytänkö Häntä vain välikappaleena päästäkseni eroon huonoista asioita elämässäni? Onko hän minulle vain portti taivaaseen? Rakastaisinko Häntä, vaikka se ei koituisi minulle koskaan miksikään eduksi?

Joka uskoo Jeesukseen, perii ikuisen elämän.
Näin on, mutta äärimmäinen kysymys, jota voinen käyttää uskoni teoreettisena mittarina: Jos Jeesus joutuisi lausumaan minulle kadotustuomion, rakastaisinko Häntä silloinkin? Jättäisinkö hänelle rakkaudelliset jäähyväissanat: Rakastin sinua aina, ja tulen ikuisesti muistamaan pimeyden liekeissäkin sinua rakkaudella.

Hyviä kysymyksiä, joita pohdin vieläkin.
Vieras
 

Re: RAKKAUS

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 15.11.2023 19:31

uskon, että Pyhä Henki vaikuttaa meissä Jeesuksen rakastamisen. Minä itse varmaan vihaan Jeesusta, ilman Pyhää Henkeä. Pelastukseen tuleminen oli itsekäs teko ja Jumala antoi Rakkautensa kuitenkin sen jälkeen, Rakkauden Jeesukseen.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1529
Liittynyt: 14.10.2017 21:50


Paluu Synti ja Sovitus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa