Jeesuksen Kristuksen veri Liitonarkun kannen päällä

Synti, Sovitus, Vanhurskaus
ViestiLähetetty: 17.10.2017 10:12
Väärinkäsitys. Liitonarkki on edelleen olemassa Golgatan kallion alla. Viiri eli arkki otetaan esiin viimeistään kun Jeesus palaa hallitsemaan Jerusalemiin" ennen 1000v. rauhanvaltakuntaa. Uutta arkkia ei tehdä ja sitä ennen arkki on unohduksissa. Sen armoistuimella on Jeesuksen veri, eli todiste lunastuksesta.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 17.10.2017 11:22, muokattu yhteensä 1 kerran
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 17.10.2017 10:37
Tässä kai kuitenkin puhutaan juuri tuosta tulevasta Messiaan Valtakunnasta?

:bible:
Jeremia (3:14-19) kirjoitti:
Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra,
sillä minä olen ottanut teidät omikseni,
ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta,
ja tuon teidät Siioniin.
Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan,
ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.

Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra,
niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta;
ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.

Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi,
ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden
eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.

Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa,
ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan,
jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
ViestiLähetetty: 17.10.2017 11:19
Totta. Rauhanvaltakunnassa ei ilmeisesti liitonarkkia enää tarvita, kun arkki ja armoistuin on Jeesus joka on läsnä kaikkein Pyhimmässä ja istuu valtaistuimella. Aurinkoakaan ei tarvita, kun aurinkona on Jeesuksen kirkkaus.
ViestiLähetetty: 17.10.2017 12:42
Eli viimeistä edellisessä viestissäni esittämäni ajatus ei ollutkaan väärinkäsitys. :smile:

Kertoisitko jotain siitä, mitä tarkoitit aiemmin todetessasi,
että Liitonarkilla on vielä suuri rooli ja tehtäväkin.

Jos Liitonarkki on Golgatan kallion kätköissä,
niin onko Sinulla jokin käsitys siitä,
miten Se tulisi sieltä näkyviin.

Maanjäristys? Jeesuksen tulemuksen yhteydessä? :question:
ViestiLähetetty: 17.10.2017 15:18
Tarkoitinkin, että jos ymmärretään kyseinen kohta nykyaikaan liittyväksi" niin silloin se on käsitetty väärin suhteessa liitonarkkiin. Eli minä käsitin väärin, että tarkoitatte kys.kohdalla meidän aikaamme.
ViestiLähetetty: 17.10.2017 15:22
No, sitä en tarkoittanut.
Mielestäni tuossa puhutaan selvästi Messiaan Valtakunnasta.

Mutta tuo varsinainen kysymykseni.
Osaisitko vastata siihen jotakin.
ViestiLähetetty: 17.10.2017 19:21
καλαμος kirjoitti:Eli viimeistä edellisessä viestissäni esittämäni ajatus ei ollutkaan väärinkäsitys. :smile:

Kertoisitko jotain siitä, mitä tarkoitit aiemmin todetessasi,
että Liitonarkilla on vielä suuri rooli ja tehtäväkin.

Jos Liitonarkki on Golgatan kallion kätköissä,
niin onko Sinulla jokin käsitys siitä,
miten Se tulisi sieltä näkyviin.

Maanjäristys? Jeesuksen tulemuksen yhteydessä? :question:

Raamattu on niukkasanainen siitä ja uskon sen olevan salaisuus joka aukenee vasta kun sen aika on ja sen jälkeen liitonarkkia ei enää tarvita todisteeksi ja uutta arkkiakaan ei enää tehdä. Uskon, että Jerusalemiin tulee suuri maanjäristys Jeesuksen palatessa Öljymäelle ja Öljymäki halkeaa kahtia ja uskon että niihin aikoihin Liitonarkki tulee kätköstään esiin (Viiri, nostetaan vuorille) todisteeksi kaikille, siitä että Jeesus sovitti meidän syntimme ja Hänen verensä on maanpäällisen liitonarkin armoistuimella ja koska Hän on ylösnoussut kuolleista ja elää, on sovitus pätevä ja lainvoimainen. Tämä todistus tulee kaikille alkaen Israelista ja Jerusalemista. Todistuksen jälkeen tulee tuomion käytäntöönpano ja ne, jotka eivät turvautuneet ja uskoneet tähän Jumalan Karitsan, eli Jeesus Messiaan kertakaikkiseen uhriin edestämme, tuomitaan kadotukseen, eli tuliseen järveen, joka avautuu esille Öljymäen haljetessa kahtia.

Uskon, että kaksi Herran enkeliä tai sitten Leeviläisiä pelastuneita pappeja tai kaksi säkkipukuista todistajaa kantaa arkin Herramme Jeesuksen eteen temppelivuorelle kaikkein pyhimmän paikalle vastaansanomattomaksi todisteeksi sovituksesta yhdessä kuolleista ylösnousseen ja ylösnousemuskehossa olevan ristiin-naulitsemisen kaikki haavat (haavat on, mutta veri ei enää vuoda) omaavan Jeesus Messiaan yhteydessä.

On myös mahdollista, että Tempauksen jälkeen eletään taas VT:n kaltaisessa ajassa ja liitonarkki suojelee Israelia sodassakin Googin joukkoja vastaan ja aiheuttaa välillisesti suuren maanjäristyksen ja Goog tuhoutuu Israelin vuorille, joka on Jumalan teko ja lopulta Har Megiddon laakson taistelussakin liitonarkki ja Arkkienkeli Mikael ja lopullisesti taivaasta alas palaava Jeesus vaimonsa kanssa (Ilm.19) ovat Israelin suojana.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 18.10.2017 10:19, muokattu yhteensä 2 kertaa
ViestiLähetetty: 17.10.2017 19:32
Aika lähelle sitten osuin.
Tai siis mielessäni oli juuri esimerkiksi tämä kohta,
kun mietin, miten tuon asian mahdat ymmärtää:

Sakarja (14:1-5) kirjoitti:Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan.
Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan,
ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen,
mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan,
niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä,
joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon,
sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.
Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä
Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä.
Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
ViestiLähetetty: 17.10.2017 19:59
Sakarja (14:1-5) kirjoitti:Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan.
Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan,
ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen,
mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan,
niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä,
joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon,
sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.
Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä
Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä.
Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

Ilmestyskirja (12:6) kirjoitti:Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.

Ilmestyskirja (12:13-18),(Ilm.13:1-8) kirjoitti:Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt. Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä. Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi. Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus. Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?" Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Jesaja (49:22) kirjoitti: Näin sanoo Herra, minun Jumalani:
-- Minä kohotan käteni, kutsun kansoja
ja nostan merkiksi viirini.
Sylissään he tuovat poikasi
ja olallaan kantavat tyttäresi.

Jesaja (11:12) kirjoitti:Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.

Jesaja (18:3) kirjoitti:Te kaikki maanpiirin asukkaat, te maata asuvaiset, katsokaa, milloin viiri nostetaan vuorille, ja kuunnelkaa, kun pasunaan puhalletaan.

Jesaja (2:2-3) kirjoitti:Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".

Jesaja (13:2-13) kirjoitti:Pystyttäkää viiri paljaalle vuoren laelle, korottakaa äänenne heille, viittokaa kädellä heitä menemään sisälle ruhtinasten porteista. Minä olen antanut käskyn vihkiytyneilleni ja kutsunut urhoni vihani työhön, ylvääni, riemuitsevaiseni. Kuule, vuorilla käy kuin paljon väen pauhina; kuule valtakuntain, kokoontuneitten kansojen kohinaa: Herra Sebaot katsastaa sotajoukkoansa. He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. Sentähden herpoavat kaikki kädet, ja kaikki ihmissydämet raukeavat. He peljästyvät, kivut ja tuskat valtaavat heidät, he vääntelehtivät kuin synnyttäjä, tuijottavat toisiinsa tyrmistyneinä, kasvot tulenkarvaisina.
Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset. Sillä taivaan tähdet ja Kalevanmiekat eivät loista valollansa, aurinko on pimeä noustessansa, kuu ei kirkkaana kumota. Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden. Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta, ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta. Sentähden minä järisytän taivaat, ja maa järkkyy paikaltansa Herran Sebaotin kiivaudesta, hänen vihansa hehkun päivänä.

Muistan lapsuudesta Leo Mellerin kirjan, jossa hän selitti, että Viiri vuorilla on oikeasti liitonarkki. Yritin etsiä lukuisten kirjojeni joukosta, mutta en jaksanut urakkaa....nousee esiin kirjahyllystä ihan itsekseen kun ja jos niin Herra haluaa.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 22.10.2017 12:00, muokattu yhteensä 1 kerran
ViestiLähetetty: 18.10.2017 09:58
Viiri vuorilla on oikeasti liitonarkki

Leo Meller selvittää tuota asiaa
Taivas TV7 ohjelmassa
Leo Meller ja ystävät 28.4.2009
jossa ensimmäisenä yleisökymyksenä kysytään:
"Missä on Liitonarkki".

Tuon kymmenminuuttisen jälkeen tulee
sopivasti esiin kysymys,
koska rakennetaan jälleen Jerusalemin Temppeli,
ja muitakin teemaan sopivia kysymyksiä käsitellään.

http://www.tv7.fi/vod/player/8436/

Leo Meller on myös pitänyt puheen,
josta reilun vartin pituinen katkelma koskien Liitonarkkia
latautuu ilmaiseksi kuunneltavaksi oheisesta linkistä.
Siinä hän myös mainitsee tuosta kirjoittamastaan kirjasta,
johon viittasit.

http://www.netikka.net/hans.backman/liitonarkki.wma
EdellinenSeuraava

Paluu Synti ja Sovitus