Matteus 24:28 Mikä raato?

Aikakaudet ja määrähetket. Ylösnousemukset ja Tuomiot.

Re: Matteus 24:28 Mikä raato?

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 07.08.2018 14:43

Emil kirjoitti:Ketkä koottiin Harmagedonille? Ketkä enkelit ottivat ja minne otetut siirrettiin? Toinen otetaan toinen jätetään kohdassa?


ajattelin, että se ei liittyisi aiempaan vaan olisi erillinen kuvaus Harmagedonin taistelusta.

matteuksessa se sitten viittaa tähän eli Herran 2 tulemukseen

:bible:
Matteus (24:27) kirjoitti:Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen,
niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Matteus 24:28 Mikä raato?

ViestiKirjoittaja kalamos » 07.08.2018 17:28

Emil kirjoitti:Miksi korppikotkat söisivät Isralissa Jerusalemissa raatoja? Keiden raatoja? Mihin he kuolivat?


Siis tuo kohta puhuu kuolleesta ruumiista.

Jeesus naulittiin ristille.
Ja Hän kuoli.

Mutta vähän aikaisemmin tapahtui näin:

:bible:
Matteus (27:24-25) kirjoitti:Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut,
vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi:

"Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi:
"Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".


Ja sitten Roomalaiset sotilaat tekivät tehtävänsä.
Vajaat neljäkymmentä vuotta myöhemmin
tuo veri tuli noiden huutajien ja heidän lastensa päälle.
Yli miljoona israelilaista sai surmansa.
Heitä ristiinnaulittiin lukematon joukko.

Kotkat tulivat.

Valitettavasti Israel ei tuolloin kääntynyt,
ja niin Jeesus ei voinut tulla vielä takaisin.
Tuli väliaika. Pakanain armotalouskausi.
Mutta väliajan jälkeen filmi jatkuu.
Jaakobin ahdistus jatkuu siitä mihin se päättyi
ennenkuin tuli tuo väliaika.
Ja nyt vihdoin käy niin, että Israel kääntyy.
Israel kansana kokee uudestisyntymisen ihmeen.
Raadosta eli kuolleesta ruumiista tulee elävä.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Matteus 24:28 Mikä raato?

ViestiKirjoittaja Emil » 07.08.2018 17:42

Minä näen Raamatusta tämän kohdan niin, että Raato on Harmagedonin, eli Haifan, ei siis Jerusalemissa kuolleiden sotilaiden ruumiit, joiden lihaa oikeat korppikotkat tulevat syömään.

Tapahtuma jossa enkelit kokoavat ihmisiä. (Matt.24:4-42) ei kuvaa tempausta.

Kyseessä on vaivanajan lopussa tapahtuva Jeesuksen toinen tulemus. Luuk.17:34-36 kertoo samasta asiasta, joka ei ole tempaus, vaan toinen tulemus. Luuk.17:37 kohdassa opetuslapset kysyivät Jeesukselta, että missä Herra, eli minne heidät jotka otettiin, koottiin? Heitä ei koottu taivaaseen, niinkuin monet virheellisesti opettavat. Jeesus sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat" (Luuk.17:37).(Matt.24:28) Sama asia. Kyseessä on Harmagedon Haifassa, Har Megidonin laakso jossa korppikotkat kirjaimellisesti syövät sotilaiden ruumiita. (Ilm.16:16, 19:17). (Job.39:30,33 Palestiinan kotkat ovat raadonsyöjiä). Raato ja kotkat eivät edusta Kristusta ja ylöstemmattuja pyhiä. On siis tuossa vaiheessa parempi jäädä ottamatta, toinen otettiin ja toinen jätettiin. Ne jotka otettiin vietiin sinne missä raato on, eli Harmagedonille tuomittavaksi. Öljymäki halkeaa kahtia ja enkelit keräävät Jeesuksen eteen tuomittavaksi vuohet ja akanat. Vuohien ruumiit on Harmagedonilla. Vuohet ja lampaat ja valitut kootaan erikseen ja ensin koottiin vuohet. Vuohet eivät pelastu. Vuohien ruumiitkin tulevat korppikotkien ruuaksi. Lampaat ja jyvät ja valitut vain pelastuvat. Jyvä ja akananat vertaus. Valittujen kokoaminen Herran eteen. Akanat ja vuohet poltetaan sammumattomassa tulessa. Öljymäen haljettua tulinen järvi paljastuu maan uumenissa. Sinne heitetään akanat ja vuohet. Se on helvetti eli tuli ja tulikivi järvi, joka rikkiä polttaa/palaa. Maan rikki painuu maan ytimeen asti. Ydin poltaa rikkiä, eli tulikiveä.



"Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi"


(Sak.14:1-5).


"Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti, eikä milloinkaan tule. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastusi, mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään....Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja ne kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin"


(Mat.24:20-24, 29-31).
Emil
 

Re: Matteus 24:28 Mikä raato?

ViestiKirjoittaja kalamos » 08.08.2018 07:05

Luukkaan evankeliumissa ei käytetä samaa sanaa kuin Matteuksen evankeliumissa.

    Matteus

      ptoma = kuollut ruumis

    Luukas

      soma = ruumis

Herättääkö tämä jotain ajatuksia Sinussa,
jos vaikka lukisit edellisen viestini, johon et vastannut.


PS

Olen samaa mieltä kanssasi siitä,
että niiden, jotka otetaan, käy huonosti,
ja niiden, jotka jätetään, käy hyvin.

Siis, joko otetaan pois tai jätetään siihen Jumalan Valtakuntaan,
joka maan päälle perustetaan tuossa vaiheessa Jeesuksen tullessa.

Seurakunnan tempauksen kanssa
tuolla ei todellakaan ole mitään tekemistä.

Matteus 24-25 käsittelee koko ajan vain sitä,
kun Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle
ja perustaa Valtakunnan.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Matteus 24:28 Mikä raato?

ViestiKirjoittaja Emil » 08.08.2018 08:30

Ei herätä mitään lisättävää. Hyvä että olet tässä samoilla linjoilla. :clap:
Emil
 

Re: Matteus 24:28 Mikä raato?

ViestiKirjoittaja kalamos » 09.08.2018 07:35

Niin Emil.
Olen jo aiemmin jossain todennut,
että on paljon - harvinaisen pajon - asioita,
jotka me ymmärrämme Jumalan Sanasta samalla tavalla.
Ja joita kristikunnassa ei yleensä tahdota ymmärtää.

Yksi tällainen asia on tuo kun sanotaan:
:bible3: toinen otetaan, toinen jätetään :bible3:
niin tuo todellakin tarkoittaa tilannetta,
jossa Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle
ja perustaa Valtakuntansa.
Siitä toiset otetaan pois, toiset jätetään siihen.

Uskomattoman moni uskova luulee tuossa puhuttavan
seurakunnan tempauksesta.
Siitä ei ollenkaan ole kysymys.
Kysymys on maan päällä liharuumiissa elävistä ihmisistä,
silloin kun Jeesus tulee taivaasta takaisin vihityn Vaimonsa kanssa.
______

Mutta nyt olet herättänyt keskustelua raadosta.
Siis tarkkaan ottaen ruumiista.

Matteuksen kohdassa puhutaan kuolleesta ruumiista.
Luukkaan kohdalla (elävästä) ruumiista.
Eli suomennoksissa on tässä kohden epätarkkuutta.

Mikä on ruumis.

Ensinnäkin
seurakunta eli Kristuksen Morsian on ruumis.

:bible:
Paavali (Ef 5:28-30) kirjoitti:Samalla tavoin tulee myös miesten
rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan;
joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa,
vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.


Seurakunta on siis Kristuksen ruumis,
ja seurakunta on siis Kristuksen Morsian ja siitä tulee Kristuksen Vaimo.
Kun tämän ruumiin viimeinenkin jäsen on liitetty
Kristuksen ruumiiseen tapahtuu seurakunnan eli Kristuksen Morsiamen tempaus.

Toiseksi
Israel on myös ruumis. Nyt se on kuollut.
Mutta siitä tulee elävä, kun se tämän meneillään olevan
armotalouskauden jälkeen kun seurakuntamorsian ei täällä enää ole,
tulee kokemaan kansana uudestisyntymisen ihmeen.
Silloin tuosta kuolleesta ruumiista on tullut elävä,
ja siitä on tullut - ei Kristuksen - vaan Jumalan Vaimo.

Ja nyt tästä Israel-ruumiista Jeesus puhuu,
kun Hän selittää opetuslapsilleen tulemustaan
puhuen ensin kuolleesta ruumiista,
jonka päälle tuli Jeesuksen veri,
kun se vaati Messiaansa ristiinnaulitsemista.
Mutta tämä ruumis on syntyvä eläväksi ruumiiksi,
kun Messias tulee toisen kerran
ja perustaa Israelille Valtakunnan.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Edellinen

Paluu Lopun tapahtumat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa