Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

Aikakaudet ja määrähetket. Ylösnousemukset ja Tuomiot.

Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja Emil » 30.04.2018 18:23

Mitkä kohdat Raamatussa kertovat kolmannesta maailmansodasta? Missä vaiheessa kolmas maailmansota tapahtuu lopunajan tapahtumissa Raamatun mukaan?
Emil
 

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja Natanael » 02.05.2018 15:42

En voi antaa vastausta Emilin esittämään kysymykseen. Syynä ei ole se, että suoraan ”kolmannesta maailmansodasta” Raamattu ei sano yhtään mitään. Tämän me varmasti kaikki tiedämme. Sen sijaan Jumala puhuu paljon lopunaikaan liittyvistä sodista, katastrofeista ja luonnonmullistuksista. Monia sotia puhkeaa ja varmasti yhtä laajamittaista sotaa voidaan hyvinkin pitää kolmantena maailmansotana. Koen suurta varovaisuutta lopun ajoista keskusteltaessa.
Seuraavista syistä en pysty vastaamaan, enkä osallistu jatkossa tähän ketjuun:
-Raamatusta löytyy satakunta kohtaa, joiden voidaan tulkita kuvaavan lopunajan suurta sotaa. Jos pelkästään kirjoittaisin tiedossani olevat kaikki kohdat viestiin, niin siitä tulisi hyvin massiivinen. Niin siitä huolimatta, että en laittaisi mukaan mitään selityksiä enkä tulkintoja.
- hyvin monet Raamatun viittaukset suureen sotaan ovat kiistanalaisia ja niitä tulkitaan hyvinkin eri tavalla. En näe mahdolliseksi, enkä edes mielekkääksi lähteä yhdessä pohtimaan omia arvioitamme kaikista n. 100:sta suureen sotaan viittaavasta kohdasta. Siitähän voisi syntyä meidän välillämme melkoinen kirjallinen sota ☺.
- koko uskossaoloni ajan olen kuullut jatkuvana virtana lopunajan profetioita, joiden välittäjä on vakuuttanut tulleen Jumalalta. Usein viesteissä on pelkoa tuottavia kauhukohtia ja vakuuttelua siitä, että näkyvä maailmamme alkaa tuhoutua aivan näinä hetkinä. Varmoina pidetyt viestit ovat saaneet monet ihmiset toimimaan noiden sanomien mukaan. Eräs tuttavani sanoi, että nyt ei enää mennä naimisiin eikä tehdä tulevaisuuden suunnitelmia, vaan nyt valmistaudutaan lopun ajan suuriin tapahtumiin ja ylöstempaukseen. Tuosta on jo n. 30 vuotta ja sanojakin löysi elämänkumppanin ja on ehtinyt kasvattaa oman jälkikasvunsa aikuisuuteen asti.
-hyvin usein jokin poliittinen konflikti tai uhka koetaan olevan merkki Jumalalta, että nyt totaalinen sota on aivan ovella. Viimeksi näin tapahtui muutama vuosi sitten, kun maassamme tunnettu julistaja profetoi, että vuosi 2017 on se vuosi, jolloin tapahtumien valtaisa vyöry käynnistyy. Viimeisen suuren sodan ajoitus oli tuossa profetiassa varsin tarkka: melskeiden piti alkaa Obaman ollessa Yhdysvaltojen presidentti. Ei se alkanut ja presidenttikin on ehtinyt jo vaihtua. Eräs uskonvelli vakuutti minulla aikoinaan, että se suuri antikristus on Neuvostoliiton valtionpäämies Mihail Gorbatsov ja Pyhä Henki on sanonut hänelle, että hän joutuu kärsimään marttyyrikuoleman tuodessaan esille Gorbatsovin antikristuksena.
- liika yleistäminen ei ole viisasta, mutta en vältä jakamasta itselleni välittynyttä kuvaa lopun ajan tapahtumia ennustavista ja niistä voimakkaasti viehättyneistä ihmisistä, joita olen kohdannut. Puhun nyt omista kokemuksistani yleisellä tasolla.
He ovat varmoja oikeassa olemisestaan, sillä Pyhä Henki on heidän mukaansa asioita heille ilmoittanut, he ovat mielipiteissään hyvin jyrkkiä eikä keskusteluissa ole juurikaan tilaa toisenlaisilla vaihtoehdoille tai Raamatun tulkinnoille, he keskittyvät lopunajan tapahtumiin hyvin innokkaasti etsien aina vain uutta materiaalia ”paljastavista” kirjoista ja muista tietolähteistä, he tuntuvat välittävän kuulijoille enemmän sanomaa tuomion Jumalasta kuin syntisiä rakastavasta Vapahtajasta, heidän kanssaan on vaikea olla avoin, sillä he pitävät tunteista puhumista turhana, heillä ei ole sielunhoidollista ja empaattista yhteyttä uusiin ihmisiin, sillä heidän on vaikea keskittyä maallisina ja pieninä pitämiinsä ongelmiin suuren lopunajan vyörytyksen rinnalla ja he loukkaantuvat helposti, jos heidän kanssaan on eri mieltä. Heidän kanssaan on vaikea saada kokemusta, että he rakastaisivat minua – he eivät ole läsnä, yhteydessä minuun.

:bible:
Markus (13:7) kirjoitti:Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö.
Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.


:bible2:KirkkoRaamattu 1992
Matteus (24:36) kirjoitti:Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan,
eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä.


Koen niin, että meidän tulee viedä tavalla tai toisella evankeliumia tälle hukkuvalla maailmalle ja kasvaa itse armossa ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Ainoa voima pelastukseen on rakkauden evankeliumissa ja ensisijaisesti meidät on kutsuttu toimimaan Hänen pelastustyönsä todistajina.
Lopunaikoja tulee toki tutkia, koska Raamattu niistä niin paljon puhuu. Meidän tulee kuitenkin tarkata itseämme: onko ristin sanoma meille keskeisin Raamatun sanoma ja onko sydämessämme Jumalalta tulevaa rakkautta, jonka joku voi kokea ja jonka vuoksi meitä on helppo lähestyä monien kysymysten ja elämänvaikeuksien keskellä? Toivon, että niille, joilla on kykyä ja halua keskustella kolmannesta maailmansodasta Raamatun valossa, tästä ketjusta tulee antoisa ja rakentava.

:bible:
Paavali (Fil 4:5) kirjoitti:Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon.
Herra on lähellä.
Avatar
Natanael
 
Viestit: 511
Liittynyt: 09.06.2015 07:28

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja Emil » 03.05.2018 16:26

Siitä olen samaa mieltä, että varmasti on ylilyöntejä tullut tällä saralla ja tulee jatkossakin. Jos on oikeata, on väärääkin. Olen myös samaa mieltä siitä, että Jeesus Kristus ja verenevankeliumi keskeisyys ja rakkaus keskeisyys on tärkeä tässä lopunajan tapahtumien julistamisessa ja tutkimisessa. Se on hyvä pohja, josta käsin armossa tutkia ja julistaa ja todistaa lopunajan asioista ja kaikki on koeteltava Raamatulla. Henget ja todistus ja opetus ja kaikki on koeteltava, kuten Raamattu kehottaa ja käskee koettelemaan.
Emil
 

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja kalamos » 03.05.2018 16:50

Natanael kirjoitti:Raamatusta löytyy satakunta kohtaa, joiden voidaan tulkita kuvaavan lopunajan suurta sotaa.


Tuollaisen listan minä kyllä mielelläni näkisin tällä foorumilla.
Jos sinulla on tuollainen luettelo Raamatun jakeista,
niin toivon, että laittaisit tuon jaeluettelon ihan omaksi avaukseksi
tähän osioon Lopun tapahtumat.
Ylläpito laittaa tuon viestiketjun sitten näkymään tämän osion lisäksi
myös keskustelualueella Raamattu.

Itselläni on mielikuva, että Raamatusta löytyy varmaan ennustus
ehkä noin kymmenestä eri sodasta, jotka eivät vielä ole kokeneet lopputäyttymystään.
Tällä foorumilla onkin jo avaus Googin sodasta.

Osa näistä sodista on varmaan luokiteltavissa jotenkin luonteeltaan maailmansodiksi.


Emil kirjoitti:Mitkä kohdat Raamatussa kertovat kolmannesta maailmansodasta?


Jos nyt yrittäisin jotain vastata tuohon avauksessa esitettyyn kysymykseen,
niin ehkä Ilmestyskirjan kuudennesta luvusta löytyy aineksia maailmansodan kuvaukselle.
Vaikkapa seuraavasta jakeesta alkaen:

:bible:
Johannes (Ilm 6:3-4) kirjoitti:Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin,
kuulin minä toisen olennon sanovan:

"Tule!"
Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen,
ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta,
että ihmiset surmaisivat toisiaan;
ja hänelle annettiin suuri miekka.

Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja Emil » 04.05.2018 12:27

En pysty näkemään Raamatusta lähellekkään 100:aa profeetallista tulevaa kuvausta sodasta, joka sopii "kolmanteen maailmansotaan" tai "Gogin sotaan" ennen 1000v. valtakuntaa. On ilmeisesti kaksi Gogin sotaa. Ensimmäinen ennen 1000v. valtakuntaa ja sitten toinen heti 1000v. valtakunnan jälkeen. (Gog ja Magog nousee yli maan avaruudenkin ja hyökkää taivaallista Jerusalemia vastaan, mutta tuli tulee taivaasta ja kuluttaa ilm. vain heidän lihansa, (ei luita). Harmagedonin taistelun, näen itse kolmannen maailmansodan lopputaistelun paikkana.
Emil
 

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja kalamos » 04.05.2018 16:50

Löydän viestistäsi kolme sotaa.
Ensin mainitsit kaksi Googin sotaa, joiden väliin jää yli tuhannen vuoden väliaika,
ja sitten kolmantena mainitsit Harmagedonin sodan,
jonka katsoit liittyvän kolmanteen maailmansotaan.

Noiden kolmen sodan lisäksi Raamatussa on ennustettu toki muitakin sotia,
jotka eivät vielä ole kokeneet lopputäyttymystään.
Esimerkiksi Sak 12 ja Sak 14 eivät puhu yhdestä ja samasta sodasta.

Jos Harmagedonin sota (Ilm 16:6) on kolmas maailmansota,
niin sitten minun antamani Raamattuviitteet (Ilm 6:3-4) olivat väärin.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja Natanael » 05.05.2018 21:05

Edellisten viestien vuoksi toistan tässä sen sisäisen tuntemukseni, että minun ei tulee jakaa kaikkia niitä hyvin monia Raamatun kohtia, jotka joidenkin tulkitsijoiden mielestä viittaavat lopun aikojen suureen sotaan. Ne eivät ole minun käsityksiäni, enkä seiso niiden takana. Totesinkin,että ”hyvin monet Raamatun viittaukset suureen sotaan ovat kiistanalaisia ja niitä tulkitaan hyvinkin eri tavalla.”

Pyrin tutkimaan Sanaa ja jakamaan sitä elämän leipää, jonka koen olevan totta, siunauksellista ja rakentavaa. Tämän ymmärrän olevan myös tämän foorumin perimmäinen tarkoitus: ”Tämä foorumi on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.”
En omantuntoni tähden voi jakaa sellaista tietoa, joka minun ymmärrykseni mukaan voi sisältää Jumalan Sanan vastaista tietoa.

Toin vain esille sen, että tarjolla on suunnaton määrä "raamatullista tietoa" lopunajoista ja suuresta maailmaa käsittävästä sodasta. Lopunaikojen tapahtumia paljon tutkinut Emil kirjoittikin tässä suhteessa asiallisesti. Uskon hänen ymmärtävän, että ylilyöntien ja ja väärän tiedon jakamista tulee välttää.

Emil kirjoitti:”Siitä olen samaa mieltä, että varmasti on ylilyöntejä tullut tällä saralla ja tulee jatkossakin. Jos on oikeata, on väärääkin.”

Pyrkiessämme jakamaan Jumalan Sanan totuutta ja oikeaa tulkintaa toimimme Jumalan antaman kehotuksen mukaan. Näin ajatuksemme ankkuroituu Jumalan Sanaan.

:bible:
Paavali (Fil 4:8) kirjoitti:Ja vielä, veljet,
kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa,
mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa,
jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää,
sitä ajatelkaa
Avatar
Natanael
 
Viestit: 511
Liittynyt: 09.06.2015 07:28

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja kalamos » 06.05.2018 16:27

Natanael kirjoitti:
-Raamatusta löytyy satakunta kohtaa, joiden voidaan tulkita kuvaavan lopunajan suurta sotaa. Jos pelkästään kirjoittaisin tiedossani olevat kaikki kohdat viestiin, niin siitä tulisi hyvin massiivinen. Niin siitä huolimatta, että en laittaisi mukaan mitään selityksiä enkä tulkintoja.
- hyvin monet Raamatun viittaukset suureen sotaan ovat kiistanalaisia ja niitä tulkitaan hyvinkin eri tavalla. En näe mahdolliseksi, enkä edes mielekkääksi lähteä yhdessä pohtimaan omia arvioitamme kaikista n. 100:sta suureen sotaan viittaavasta kohdasta. Siitähän voisi syntyä meidän välillämme melkoinen kirjallinen sota ☺.


Olisin toivonut vain noiden sadan kohdan luetteloa,
jos Sinulla sellainen on.
Se olisi aarre tälle foorumille
ja erityisestä tälle osiolle Lopun tapahtumat.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja Emil » 11.05.2018 18:36

Niin minäkin. Ne voisi laittaa tänne ilman että sitä avausta voi kommentoida tai kritisoida. :confused:
Emil
 

Re: Mitkä kohdat Raamatussa kolmannesta maailmansodasta?

ViestiKirjoittaja kalamos » 12.05.2018 11:59

Niin ... me emme tällä foorumilla sodi,
vaan keskustelemma aina kaikesta Rakkauden ilmapiirissä
Jumalaa ja lähimmäistä kunniottaen.

Toki ylläpito voi lukita viestejä,
mutta ei tuollainen luettelo sellainen viesti ole,
että se pitäisi lukita,
vaan sitähän voisi itse kukin vaikka täydentää.

Tuollainen luettelo voisi olla myös osiossa Teemablogit

Tuossa osiossa emme varsinaisesti keskustele,
mutta kommentin/täydennyksen/huomion voi heittää.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Seuraava

Paluu Lopun tapahtumat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa