Vanhan naisen näky 1960-luvulla

Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja kalamos » 24.10.2015 18:43

Lehti nimeltä Uusi Elämä kertoo numerossa 7-8/2010
keskiaukeamalla (sivut 6-7) pastorista Emanuel Minos.

Sivulla 7 alkaen otsikosta "Profeetallinen sanoma",
Minos kertoo 1960-luvulla tapahtuneesta.
Noin 90-vuotias nainen oli kertonut Minokselle näkynsä.

Kannattaa lukea sivun 7 teksti kokonaan.
Tuntuu, että elämme juuri nyt tuon näyn neljättä aaltoa
otsikolla Kasvava siirtolaisuus.
Ennen näitä päiviä ei tuota näyn osaa oikein olisi voinut ymmärtää.

Ja mitä sitten tapahtuu:

Sitten yhtäkkiä Jeesus tulee ja kolmas maailmansota puhkeaa


Entä sen jälkeen koittavassa ahdistuksessa:

Jäännös rikkaissa maissa yrittää paeta köyhiin maihin,
mutta he ovat meitä kohtaan yhtä kovia kuin me olimme heitä kohtaan.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Kansainvaellukset

ViestiKirjoittaja Natanael » 12.11.2015 07:21

Kaikki profetiat on aina tutkittava rukoillen ja Sanan perusteella. Tässä tuodaan siis esille eräs Norjassa saatu profetia, joka on tullut viime vuosina tunnetuksi sen tähden, että sen monet kohdat näyttävät toteutuvan meidän aikanamme. Yksi kohta käsittelee tämän hetken "kansainvaellusta", pakolaistilannetta.

90-vuotias norjalaisnainen sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos, mutta harkinnan jälkeen hän ei pitänyt soveliaana julkaista näkyä sen radikaalin sisällön vuoksi. Olosuhteet olivat aivan erilaiset siihen aikaan ja siksi asia unohtui 25 vuodeksi.

Emanuel Minos löysi kellastuneen paperin, johon oli ottanut ylös näyn ja pelästyi lukiessaan mitä nainen oli nähnyt.

"Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy."
Avatar
Natanael
 
Viestit: 511
Liittynyt: 09.06.2015 07:28

Re: Kansainvaellukset

ViestiKirjoittaja עֵד » 12.11.2015 08:18

Hei, kiitos, kun otit esille tuon 'norjalaisnaisen profetian', josta tosiaan voisi keskustella lisääkin.

Tunnustan, että juurikin tuo lainaamasi kohta oli unohduksissa eli aivan kuin 'peite olisi ollut silmilläni'. Ja näinhän monesti on ennenkuin etukäteen profetoitu asia tulee ajankohtaiseksi.

Tämän päivän profeetat ylhäältä saatuine ilmoituksineen saavat kokea samaa kuin Nooa rakentaessaan suojaa tulevalta tuholta: heidän sanansa unohdetaan tai niille hymyillään.

Ja sitten on heitä, jotka sanan kuultuaan joutuvat pistoksiin ja ymmärtävät osuvan sen omalle kohdalleen.

'Mitä meidän pitää tekemän?'
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja Magda-sisko » 10.03.2016 20:30

Kerro sinä, miten meidän tulisi suhtautua lähi-idän pakolaisiin. Ystävällisyydellä, on yksiselitteisesti Raamatussa. Mutta kun siihen liittyy lieveilmöit, kuten islamin leviäminen ja rikollisuus sekä maamme velkaantuminen jo ennestäänkin.
Magda-sisko
 

Re: Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja Natanael » 15.03.2016 15:05

Kysymyksesi Magda-sisko on hyvin ajankohtainen, mutta siihen on olemassa hyvin yksinkertainen vastaus. Itse asiassa sinäkin sen kyllä tiedät todetessasi, että ystävällisyydellä. Oli kohtaamamme henkilö sitten suomalainen, kenialainen, pakolainen, narkomaani, seksuaalirikollinen, ministeri, lasten hyväksikäyttäjä tai pastori, meidän tulee rakastaa häntä. Mitään erotusta ei ole, sillä Jumalakaan ei katso hekilöön. Pakolainen ei tuo lähtökohdassa mitään erilaisuutta.

:bible:
Markus (12:29) kirjoitti:Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä:
'Kuule, Israel:
Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
Toinen on tämä:
'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä.


:bible:
Luukas (Ap.t) kirjoitti:Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön.


Toinen puoli asiassa on se, että rakkaus huolehtii lähimmäisten tarpeista ja pyrkii tekemään kaikkea hyvää hänelle. Pakolaisen kohdalla meidän on vastattava sellaisiin tarpeisiin kuin nälkä, jano, kodittomuus, turvattomuus, pelko henkensä menettämisestä, yksinäisyys, masentuneisuus, ahdistus ja traumaattisuus menneestä jne. Pakolainen siis tarvitsee enemmän keskittynyttä huolenpitoa kuin keskiverto suomalainen.

Mitkään lieveilmiöt eivät saa olla esteenä meidän rakkaudellemme ja laupeuden työlle. Me rukoilemme ja kerromme Jeesuksesta Islam-uskoisille, aivan kuten meidän tulee todistaa suomalaisillekin. Islam-uskoinen, oli hän sitten pakolainen tai ei, voi alkaa vihata meitä ja torjua meidät jopa agressiivisesti. Se ei saa meitä pysäyttää.

:bible:
Luukas (6:27) kirjoitti: Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon:
rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat.


Pakolaisissa voi olla paljonkin rikollista ainesta. Voi käydä niin, että jokin pakolainen tekee Suomeen tultuaan vakavan rikoksen - entä sitten, niin tekevät maailmassa elävät suomalaisetkin. Suomen laki tuomitsee jokaisen, joka tavoitetaan rikollisesta toiminnasta ja tuomitsee henkilön. Meidän uskovienkaan ei tule suosia syntiä ja pahuutta omassa eikä toistenkaan elämässä; meidän pitää toimia niin, että pahuutta torjutaan, oikeudenmukaisuutta lisätään ja hyvyyttä tarjotaan - pakolaisenkaan rakastaminen ei ole sitä, että hänen tekojaan katsottaisiin sormien läpi. Pakolainen voi joutua vankilaan. Se voi olla hyvä paikka - kohdata Jeesus.

:bible:
Matteus (25:36) kirjoitti:minä olin alaston, ja te vaatetitte minut;
minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa;
minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.


On totta, että maamme on jo ennestään velkaantunut. Käsi sydämellä: kuka meistä on niin vaikeassa taloudellisessa asemassa köyhyydessään, ettei voisi pienessäkään määrin auttaa apua tarvitsevaa? Jotkut ovat, mutta lopulta vain vähemmistö suomalaisista. Itse tarjouduin töihin pakolaiskeskuksiin, kun niitä perustettiin - minua ei kutsuttu eikä valittu. Auttaisin mielelläni vapaaehtoisena, mutta väkipakolla ei voi pakolaiskeskuksiin mennä, kaikki on tarkkaan valvottua ja organisoitua. Emmekö me kristityt kaikki haluaisi auttaa, jos vain voisimme?

Henkilöön katsomatta meidän tulee kohdella jokaista lähimmäistämme oikein. Meidän on pidettävä silmämme auki nähdäksemme lähimmäistemme todellisen tilan, kurjuuden, että voisimme häntä hänen akuutissa hädässään auttaa. Pakolaisia ei saa sulloa pakolaiskeskuksiin niin, että heidät eristetään sinne pitkiksi ajoiksi.

:bible:
Mooses (Deut 24:14) kirjoitti:Älä tee vääryyttä kurjalle ja köyhälle palkkalaiselle,
olipa hän veljiäsi tai muukalaisia, joita asuu maassasi, sinun porttiesi sisäpuolella.


Uskovalla, Jeesuksen seuraajalla on erinomaiset edellytykset samaistua pakolaiseen ja juuri samastuminen ja siihen liittyvä myötäelävä sääli on rakkauden merkki. Meidän on muistettava, että tässä maailmassa Jeesuksen seuraajat ovat vain muukalaisia; kotimme ei ole täällä eikä tämän maailman ihmiset ole meidän veljiämme ja sisariamme. Me uskovat olemme muukalaisia, joita vastustetaan, tämä on hyvä pitää mielessä. Kuinka moni kristitty samastuu tähän maailmaan vain sen takia, että saisi maailman ihmisiltä suosiota ja kaveruutta.

:bible:
(1 Aik 16:19 29:15) kirjoitti:Teitä oli vähäinen joukko, vain harvoja, ja te olitte muukalaisia siellä. ...
Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin;
niinkuin varjo ovat meidän päivämme maan päällä eikä ole, mihin toivonsa panna


Vanhan naisen näyssä Eurooppaan ja Pohjolaan tuli paljon kansaa. Niin tuli Jeesuksenkin luokse. Jeesus otti heidät vastaan, niin kuin Hän ottaa meidätkin vastaan - aina uudestaan ja uudestaan.

:bible:
Matteus (14:14) kirjoitti:Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi,
ja hän paransi heidän sairaansa.
Avatar
Natanael
 
Viestit: 511
Liittynyt: 09.06.2015 07:28

Re: Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja kalamos » 18.10.2017 18:23

Natanael kirjoitti:Uskovalla, Jeesuksen seuraajalla on erinomaiset edellytykset samaistua pakolaiseen ja juuri samastuminen ja siihen liittyvä myötäelävä sääli on rakkauden merkki. Meidän on muistettava, että tässä maailmassa Jeesuksen seuraajat ovat vain muukalaisia; kotimme ei ole täällä eikä tämän maailman ihmiset ole meidän veljiämme ja sisariamme. Me uskovat olemme muukalaisia, joita vastustetaan, tämä on hyvä pitää mielessä. Kuinka moni kristitty samastuu tähän maailmaan vain sen takia, että saisi maailman ihmisiltä suosiota ja kaveruutta.


Jokainen kristitty on todellakin kuin pakolainen vieraalla maalla,
sillä tämän maailman ruhtinas on paholainen.
Me olemme vihollisalueella.


:bible:
Johannes (1 Joh 3:10) kirjoitti:Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja Emil » 20.10.2017 18:01

Rakastakaamme veljiä ja sisaria Herrassa. Myös maallista perhekuntaamme toki. Jos perhe ei uskossa niin on silti seurattava Jeesusta vaikka uskomaton perhe hylkäisi. Helppoa se ei ole, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa.
Emil
 

Re: Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja kalamos » 21.10.2017 07:44

:bible:
Paavali (Room 12:17-18) kirjoitti:Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako.
Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Norjalaisen naisen näky v.1968

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 25.08.2019 23:11

Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

90-vuotias norjalaisnainen sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos, mutta harkinnan jälkeen hän ei pitänyt soveliaana julkaista näkyä sen radikaalin sisällön vuoksi. Olosuhteet olivat aivan erilaiset siihen aikaan ja siksi asia unohtui 25 vuodeksi.

Emanuel Minos löysi kellastuneen paperin, johon oli ottanut ylös näyn ja pelästyi lukiessaan mitä nainen oli nähnyt.
Tässä 90-vuotiaan naisen näky vuodelta 1968:

"Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.

Minä näin kristittyjen keskuuteen tulevan vertaansa vailla olevan välinpitämättömyyden, lankeemuksen tosi ja elävästä kristillisyydestä. Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle. He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta. Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys. Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat tavalla, mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän. Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia. Tämä tulee tapahtumaan suuressa määrin juuri ennen Jeesuksen toista tulemista ja onnettomuus murtautuu päällemme.

Norjaa kohtaa vertaansa vailla oleva moraalin hajoaminen. Ihmiset tulevat elämään niin kuin naimisissa olevat olematta naimisissa. Yhteen muuttaminen ennen avioliittoa lisääntyy suuressa määrin. Tämä tapa tulee hiipimään kristillisiin seurakuntiin ja tätä ei vastusteta aktiivisesti. Myös synti luontoa vastaan suvaitaan. Aivan ennen Jeesuksen paluuta näytetään TV-ohjelmia, joita emme ole koskaan ennen nähneet. TV tulee täyttymään niin hirvittävästä väkivallasta, että se opettaa kansaa murhaamaan ja tekemään lopun toisistaan. Kaduilla kävelemisestä tulee turvatonta. Kansa tulee omaksumaan sen, mitä he näkevät, eikä silloin tule olemaan vain yhtä vaihtoehtoa televisiossa, vaan tarjonta tulee olemaan laaja. Televisio tulee toimimaan juuri niin kuin radio. Voimme ruuvata ohjelmasta ohjelmaan, jotka tulevat olemaan täynnä väkivaltaa, ja kansa pitää tätä viihteenään. Pahimmat ajateltavat murha- ja väkivaltakäsikirjoitukset lavastetaan näytettäväksi ja tämä leviää yhteiskuntaan.

Sukupuoliyhdyntäkohtauksia tullaan näyttämään. Kaikista intiimimmät asiat, jotka kuuluvat avioliittoon, näytetään ruudussa. Tämä tulee tapahtumaan ja sinä tulet näkemään sen toteutumisen. Ne lait, jotka meillä nyt on, tullaan rikkomaan ja kaikista epäsiveellisintä tullaan näyttämään silmiemme edessä.

Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.

Siitä tulee lyhyt sota. Kaikki, mitä olen sodasta kokenut, on vain lastenleikkiä verrattuna tähän. Se alkaa tavallisena sotana, mutta se tulee leviämään ja se päättyy atomipommeihin. Ilma tulee saastumaan niin, ettei sitä voi hengittää, ja tämä kohtaa monta maanosaa. Amerikka, Japani, Australia - rikkaat maat. Vesi tulee pilaantumaan. Emme voi viljellä maata siellä. He, jotka ovat jäljellä rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhimpiin maihin, jotka eivät ole vahingoittuneet. Siellä heitä kohdellaan niin kuin me kohtelemme heitä täällä, eivätkä ole halukkaita ottamaan meitä vastaan.

Minä olen iloinen siitä, etten tarvitse kokea tätä, mutta kun aika lähestyy, sinun on rohkaistava itsesi ja matkustettava ympäri ja varoitettava ja kerrottava kansalle mitä minä olen nähnyt.



arvioikaa!
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Vanhan naisen näky 1960-luvulla

ViestiKirjoittaja kalamos » 26.08.2019 05:45

Kyllä tuo näky kolahtaa minuun
siten kuin tuolla aiemmin kerron.

Tuntuu, että elämme juuri nyt tuon näyn neljättä aaltoa
otsikolla Kasvava siirtolaisuus.
Ennen näitä päiviä ei tuota näyn osaa oikein olisi voinut ymmärtää.

Ja mitä sitten tapahtuu:

Sitten yhtäkkiä Jeesus tulee ja kolmas maailmansota puhkeaa


Entä sen jälkeen koittavassa ahdistuksessa:

Jäännös rikkaissa maissa yrittää paeta köyhiin maihin,
mutta he ovat meitä kohtaan yhtä kovia kuin me olimme heitä kohtaan.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Seuraava

Paluu Muiden näkyjä ilmestyksiä ja profetioita

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa