Yli-Vainion näky vuodelta 1956

Yli-Vainion näky vuodelta 1956

ViestiKirjoittaja Jukka » 29.08.2015 09:43

Seisoin viljavainion reunassa. Minulla oli halu ruveta leikkaamaan sitä, mutta vainio oli vihreä. Kuva katosi, sitten sama vainio ilmestyi taas. Nyt se näytti kypsältä, mutta kun katsoin sitä, siinä oli ohdakkeita ja juolaa. Taaskin minulla oli tunne, että pitäisi ruveta leikkaamaan, mutta tämäkin kuva katosi. Tuli kolmas kerta. Pelto oli muuttunut kullankeltaiseksi, sellaiseksi kuin pellon pitää leikkuuaikana olla. Taas kuva katosi ja tuli sitten neljännen kerran. Tuuli nousi idästä, toi synkkiä pilviä ja ne laskeutuivat alaspäin. Minulle tuli tunne, että tulossa on hirmumyrsky. Juuri silloin lähtivät vanhanaikaiset vankkurit liikkeelle. Tuli miehiä, jotka nostivat hirmuisella kiireellä lyhteitä vankkureille, leikattua viljaa, pilvien alla. Siihen päättyi näky.
Niilo Yli-Vainion näky, Alajärvi 1956 (Mauno Saari, Saarnaaja)

Yli-Vainio teki näystä johtopäätöksiä:
- sellaiset päivät tulevat, jolloin Jumalan viljaa kootaan kiireesti, myrskyn alta, aivan samanlaisin vanhanaikaisin keinoin kuin alkuseurakunnan aikana.
- herätys alkaa myöhään ja nopeasti

Itse olen (mm.) veljeni Tapani Suonnon kanssa samoilla linjoilla: ”Kun maailma huokaa peloissaan, meidän on tiedostettava seurakunnan kutsumus ja tehtävä. Meillä on toivon ja pelastuksen sanoma edelleen julistettavana. Kun 'temppujen ja konstien aika on ohi', vanha kunnon evankeliumi Jeesuksesta kelpaa jälleen... Laita sinäkin vankkurisi kuntoon. Tehtävä on vielä kesken. Vielä on hetki aikaa, mutta pian tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.”
Jukka
 

Re: Yli-Vainion näky vuodelta 1956

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 29.08.2015 13:04

Tästä Niilo Yli-Vainion näystä en ollutkaan ennen tietoinen.

Vaikuttaisi olevan ihan hyvää sanomaa. Herätys voi tosiaan alkaa nopeasti ja tulla myöhään, myöhemmin kuin on luultu. Ja vanhanaikaisin keinoin sitä hyvää perinteistä ja alkuperäistä Jeesuksen veren ja armon evankeliumia, ei temput ja konstailut hyödytä.
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57

Re: Yli-Vainion näky vuodelta 1956

ViestiKirjoittaja Jukka » 29.08.2015 14:41

totuusfriikki7678 kirjoitti:Vaikuttaisi olevan ihan hyvää sanomaa. Herätys voi tosiaan alkaa nopeasti ja tulla myöhään, myöhemmin kuin on luultu.


Kuten varmaan olet huomannut, olen hyvin varovainen ja pidättyväinen kaikkien tulevaisuutta käsittelevien näkyjen ja profetioiden suhteen. Koin kuitenkin oikeaksi laittaa tämän näyn täälläkin jaettavaksi.

Minulla on sellainen periaate, että tutkin ja arvioin jokaisen kirjan ja kirjoitetun näyn tai profetian, ennen kuin jaan niitä eteenpäin ja suosittelen muille. Tämä on lienee kiistatta Raamatun opettama tapa toimia.

Tuossa Yli-Vainion näyssä vainio kypsyy korjattavaksi ja se tehdään kiireellä myrskyn uhka näköpiirissä. Näin voi tapahtua. Kuitenkin on huomioitava jo nyt maailmanlaajuisesti vaikuttavat valheherätykset, joiden aineksia löytyy alkuseurakunnan ajalta alkaen. Eri aikakausina nämä harhaopit ja niiden synnyttämät liikkeet ovat pukeutuneet kulloiseenkin aikakauteen sopivin taminein, mutta syvimmiltään ne ammentavat sanomansa ja voimansa samasta valheen virrasta.

Toiset sanovat, ettei aitoa herätystä enää tule. Eräät taas, että aito herätys syntyy valheherätyksen leviämisestä huolimatta. Uskon viimeksi mainittuun vaihtoehtoon. Kuinka laaja se herätys tulee olemaan sitä en osaa yhtään arvioida, mutta perustan luottamukseni Jeesuksen rukouksiin (Johannes 17. luku) ja toisaalta siihen, että "paras viini tarjottiin viimeiseksi" (Johannes 2. luku). Erikoisia paikkoja ehkä, mutta minulle ne puhuvat. Jokaisen tulee arvioida ja koetella tämä(kin) kirjoitukseni Jumalan Sanalla.

Johannes (17:20-23) kirjoitti:Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä
-minä heissä, ja sinä minussa- että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut



Tätä odottaessa Herra Sinua ja maatamme siunatkoon niin, että toteutuu profeetan sana
Aamos (5:24) kirjoitti:Mutta oikeus virratkoon kuin vesi
ja vanhurskaus niin kuin ehtymätön puro
Jukka
 


Paluu Näky, Ilmestys, Profetia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa