talutettava kirjoitti:Varmaankin tuo Miika 4:1 kohta hyvinkin sopii tuohon näkyyn.
Korkein vuori erottui selkeästi, ylimmäisenä vuorista.
Eniten on kuitenkin noussut ajatuksiin tuo kolkutus, vaativa kolkutus.
Tästä Herran Jeesuksen sanat.
Luukas (12:35-36) kirjoitti:Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä,
että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Vaikkakin ennen aikojen loppua rytisee ja kunnolla, niin ajattelen
tuon kolkutuksen olevan tätä hetkeä varten, ainakin minulle itselleni.
Vuori, vaikka se kokonsa vuoksi näyttää olevan lähellä,
on se kuitenkin kauempana kuin kolkutus ovella.
Minä jotenkin alusta alkaen koin niin,
että itse tuo näky kuvasti seesteistä aikaa,
jolloin Kristus hallitsee.
Mitä ilmeisimmin me elämme nyt viimeisen sukupolven aikaa
ennen Herran paluuta takaisin maan päälle,
jolloin Hän perustaa Israelille Valtakunnan,
ja Israel on oleva silloin pää eikä häntä.
Lainaamasi jae puhuu siitä,
että Herra palaa häistä.
Ymmärrän tuon tarkoittavan nimenomaan vihkimistä eikä itse hääjuhlaa.
Hän palaa siis Morsiamensa eli vihityn Vaimonsa kanssa,
joka on jo yhtä ruumista Hänen kanssaan.
Herran palvelijat
samoinkuin Morsiamen avustajat eli morsiusneidot
ovat niitä jotka voivat jäädä pois vihkimistä seuraavasta hääjuhlasta,
joka sijoittuu vasta aivan Ilmestyskirjan loppulukuihin,
ja jota ennen on koettu kaikki se kauheus, mistä Ilmestyskirja kertoo.
Mutta mahdotonta on,
että Morsian tai siis jo vihitty Vaimo ei olisi tuossa ilojuhlassa.
Eli tuota lainaamaasi jaetta tarkasteltaessa,
on jälleen kerran Paavalin ohjeen mukaan tärkeää
oikein jakaa/ositella Jumalan Sana.
Ja kun Pietari kysyy, kenestä Jeesus puhuu,
niin Jeesus vastaa tavalla,
jossa Hän selvästi viittaa niihin tuomioihin,
jotka toteutetaan Hänen palattuaan takaisin maan päälle.
Silloin toteutuu (pakana)kansojen tuomio,
kuin myös Herran palvelijan Israelin tuomio.
Mutta Kristuksen Morsiusjoukkoon kuuluvat eivät ole näissä tuomioissa osallisina.
Siis uudestisyntynyt ihminen on jo siirretty kuolemasta iankaikkiseen Elämään,
eikä joudu tuomittavaksi näissä tuomioistuimissa.
Oma lukunsa sitten on Kristuksen palkintotuomioistuin,
jossa meidät palkitaan - tai sitten ei.
Johannes (5:24) kirjoitti:Totisesti, totisesti minä sanon teille:
joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,
joka on minut lähettänyt,
sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.