Turvapaikka (Ps. 61:3)

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Turvapaikka (Ps. 61:3)

ViestiKirjoittaja עֵד » 28.04.2023 11:22

Nythän on jo paikkoja ja alueita, joita määritellään - turvallisiksi: siellä ei suvaita häirintää, siellä toteutuu kehorauha, kukin saa olla omanlaisensa ym.

Kyllä tämä maailma osaa kopioida itselleen niin rauhaa kuin rikkauksia, joita usein seuraa epätoivo ja ahdistus.

Mutta Jeesus lupaa enemmän: yltäkylläisyyden (Joh. 10:20) ja loppumattoman rauhan (Jes. 9:7).

Mitä pidempään on ollut uskossa, alkaa jonkin sortin uskonnollisuus hiipiä sisikuntaan. Ensin se tulee tiedon kautta, sitten totuttujen tapojen kautta. Ja Jumalan yllättäessä tavalla tai toisella aivankuin epäuskoisena ihmettelee ’voiko Jumala toimia noin’.

Asun kerrostalossa, ja eilen häkkivarastossa käydessäni havaitsin, että väestösuojan ohjeita oli päivitetty. Mieleeni juolahti, olenko sittenkin ollut omavarainen uskossani ja väheksynyt Sanaa turvapaikkanani.

Kysehän on uskosta, ei katseen kiinnittämisestä yltäkylläisyyteen, johdatukseen, parantumiseen tms.

Daavid oppi ahdingossaan kiittämään ja ylistämään Herraa, sillä hän oli löytänyt turvapaikan.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1470
Liittynyt: 06.06.2015 08:37

Re: Turvapaikka (Ps. 61:3)

ViestiKirjoittaja kalamos » 29.04.2023 10:45

Minä koin eilen illalla
hyvin voimakasta väsymystä.

Jonkinlainen epätoivo ja ahdistus
valtasi mielen.

Miksi taas taas taas taas taas.
Pyynnöstä laskin käteni
sairaan päälle.

Ja menin masentuneena nukkumaan.
Aamulla sain kuulla,
että sittenkin oli tapahtunut ihme.

Potilas oli illasta alkaen
tuon kätten päällepanemisen jälkeen
kyennyt juomaan vettä.

viewtopic.php?p=38709#p38709

Jeesus on meidän turvapaikkamme.

:bible:
Daavid (Ps 61:3) kirjoitti:
Maan ääristä minä sinua huudan,
kun sydämeni nääntyy.
Saata minut kalliolle,
joka on minulle liian korkea.


Maan ääristä.
Kyllä suomalaisena kelpaa olla.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6599
Liittynyt: 27.08.2014 08:31


Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa