Lue Raamattua ääneen..

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Lue Raamattua ääneen..

ViestiKirjoittaja עֵד » 01.02.2021 07:48

.. aina kun se on mahdollista!

Aivan kuin Jumala Sanallaan loi taivaat ja maan, niin puhuttu Sana ei tyhjänä palaja!
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1466
Liittynyt: 06.06.2015 08:37

Re: Lue Raamattua ääneen..

ViestiKirjoittaja rupattelija » 01.02.2021 14:39

Sisko, minun on tapana puhua äidinkieleni mukaan kun luen Raamattua niin tunsin aina (melkein joka kerta) miten Herra tarttui siihen mitä puhuin sen mitä Sanassa luetaan ja Jumala oli aina läsnä kun luin puhuen Sanan mukaan. Ilmeisesti Sana on ilmielävä Jumala. :rolleyes:
rupattelija
 

Re: Lue Raamattua ääneen..

ViestiKirjoittaja kalamos » 03.02.2021 09:29

Erityisen antoisaa on myös kuunnella Raamattua.

Minulla oli aikoinaan pitkä ajomatka työpaikalleni.
Yli tunti aamulla.
Ja sitten illlalla taas yli tunti takaisin kotiin.

Kuuntelin autossa kasettisarjaa,
jossa luettiin Uutta Testamenttia.
Se oli tietenkin Vanha Käännös.

Sana imeytyi minuun ihan toisella tavalla,
kun joutui kuuntelemaan jokaisen Sanan.
Ja toisaalta,
ei ollut pilkkuja,
eikä kaksoispisteitä
eikä puolipisteitä
eikä pisteitä
eikä kysymysmerkkejä
eikä huutomerkkejä
eikä väliviivoja
eikä alaviitteitä
eikä jakenumeroita
eikä ...
mitään muuta kuin Jumalan Sana.

Kyllä avautui.
Vaikka vain toisella korvalla kuulenkin.


PS

Kun Raamatussa sanotaan
useammankin kerran,
että autuas se, joka lukee,
niin se tarkoittaa
oikeastaan sitä,
että autuas se,
joka lukee Sanaa kuulijalle.

:bible:
Autuas se, joka lukee,
ja autuaat ne, jotka kuulevat
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6592
Liittynyt: 27.08.2014 08:31

Re: Lue Raamattua ääneen..

ViestiKirjoittaja rupattelija » 03.02.2021 10:34

Wau, mahtava todistus että "Sana imeytyi sinuun"! Kiitos, Kalamos! :thumbup: :clap:

Haluaisin kertoa vuorostani mitä minulle tapahtui. Olen saanut kokea miten menin seurakuntaan kun silloin olin väsynyt ja saarnaa kuunnelltuani minä menin kotiin ihan pirteänä. Tuntui että olisin nuortunut kuin kotka joka kohottaa siipensä.


Myöhemmin saarnaaja vaihtui niin menin seurakuntaan väsyneenä, mutta saarnan jälkeen menin kotiin entistä enemmän velttona. Velttous ihmetytti minua. Sitten tajusin että saarna oli irrottautunut Sanan yhteydestä ja siirtyi ihmisten tulkintaan joka ei voinut uudistaa ja vahvistaa minua enää.

Jumalan Sanan sisältöä ja merkitystä ja auktoriteettisuutta olisi tärkeä ymmärtää ettei saisi irrottautua tulkinnan kautta.

Niin Jumalan Sanan varassa eläminen "Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee." on nykyään liian vähän käsitelty aihe. Niin siitä syystä se jää unohtumaan pois vaikka se on tärkeä opetus ja samoin Sanan merkitys on jäänyt epäselväksi, mitä Sanan merkitys pitää sisällään.

Irrottautuminen Sanan yhteydestä tietämättään on yleistynyt kun saarnaamalla tulkitsee Raamattua. Se minua joskus huolettaa. Raamatussa on paljon Jumalan Sanaa koskevaa opetusta. Sana ei koskaan katoa eikä palaja tyhjänä. Yksi Raamatun kohta paljastaa että Sana on teihin istutettu. Eli Sana on istutettu sisimmässäni (Jaak. 1:21). Toisen kohdan mukaan Sana asuu meissä (Kol. 3:16). Sana uudestisynnyttää

:bible:
(Jaak. 1:21) kirjoitti:Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.


(Kol. 3:16) kirjoitti:Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.


(1Piet. 1:23) kirjoitti:te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.




Jotain raamatullinen lause sanoo; "pitäkää Sanat itsessänne". Jeesus sanoi; "jos... Sanani pysyy teissä" (Joh. 15:7). Se viittaa Sanassa pysymiseen koska Hän on lihaan tullut Sana.

Hän, joka on Sanana, ei tule musertamaan särjenyttä ruokoa vaan nostamaan sen pystyyn. Hän ei tule sammuttamaan heikosti savuavaa kynttilänsydäntä vaan saa sen palamaan kunnolla (Matt. 12:20).

Hän sanoi; "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin Minä annan teille levon. Ottakaa Minun ikeeni päällenne ja oppikaa Minusta, sillä Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä Minun ikeeni on sovelias, ja Minun kuormani on keveä" (Matt. 11:28-30).

:bible:
(Joh. 15:7) kirjoitti:Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
rupattelija
 

Re: Lue Raamattua ääneen..

ViestiKirjoittaja עֵד » 14.02.2021 11:44

:bible:
Paavali (Room. 10:17) kirjoitti:Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1466
Liittynyt: 06.06.2015 08:37

Re: Lue Raamattua ääneen..

ViestiKirjoittaja עֵד » 22.09.2023 08:17

Täytä huoneesi Jumalan Sanalla aivan kuin vihkisit kaiken, mikä liittyy sinuun, Jumalan käyttöön.

Aloitin toissapäivänä ääniraamatun kuulemisen/kuuntelemisen. Se olkoon tämän kodin siunaus, sillä Sana voi, kun se saa vallan kaiken näkyvän yli.

On suurta armoa, kun saa luovuttaa asenteensa, tapansa, suunnitelmansa ja luonteensa Jumalalle ja Hänen käyttöönsä. Silloin uskonikin on - Jumalan.

Nyt tekisi mieli sanoa ’sela’.

Sain eilen rukousvastauksen mahdottomaan asiaan ja olen vieläkin lähes sanaton ja ihmetyksestä turta. Kaikki näkyvä on kuin toisarvoista. Jumalan Sana tuntuu aarteelta, jonka olen pitänyt lähestulkoon itsestäänselvyytenä tai sitten jättänyt ihmeet omaan arvoonsa. Totean Jobin tavoin (Job. 42:5); aivan kuin korvakuulolta olisin tähän asti kuullut Hänestä, vaan nyt on silmäni saanut nähdä Sinut!

Tämä saakoon vaikuttaa rukousta ja uskoa toisten puolesta. Ja mitä ikinä Jumala tahtoo sen vaikuttavan.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1466
Liittynyt: 06.06.2015 08:37


Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa