Uskon määrä

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Uskon määrä

ViestiKirjoittaja עֵד » 29.03.2020 01:16

Ihan lapsenomaisesti takerrun kirjoitettuun Sanaan (Luuk. 16:6), jonka Herra Jeesus itse on lausunut:

:bible:
Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.”

Eli itsessämme meillä ei ole uskoa yhdelläkään, edes hitustakaan. Uskon täysi saldo tulee lahjana taivaan pankista. Hän, uskon vaikuttaja, on rikas antaja, sillä Hänessä, Kristuksessa itsessään on ”kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä” (Kol. 2:3).
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1470
Liittynyt: 06.06.2015 08:37

Re: Uskon määrä

ViestiKirjoittaja Jukka » 29.03.2020 19:03

עֵד kirjoitti:Ihan lapsenomaisesti takerrun kirjoitettuun Sanaan (Luuk. 16:6), jonka Herra Jeesus itse on lausunut:

:bible:
Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.”

Eli itsessämme meillä ei ole uskoa yhdelläkään, edes hitustakaan. Uskon täysi saldo tulee lahjana taivaan pankista. Hän, uskon vaikuttaja, on rikas antaja, sillä Hänessä, Kristuksessa itsessään on ”kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä” (Kol. 2:3).


Ihan asiaa!
Jukka
 

Re: Uskon määrä

ViestiKirjoittaja Emil » 29.03.2020 20:12

Jeesus oli saapunut Kapernaumiin ja muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua sanoen:

”Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa.” Jeesus sanoi: ”Minä tulen ja parannan hänet.” Mutta sadanpäällikkö vastasi: ”Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: ’Mene’, niin hän menee, tai toiselle: ’Tule’, niin hän tulee, tai palvelijalleni: ’Tee tämä’, niin hän tekee.”

Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: ”Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella.
Emil
 

Re: Uskon määrä

ViestiKirjoittaja עֵד » 30.03.2020 07:31

’sano vain Sana’
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1470
Liittynyt: 06.06.2015 08:37


Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Administrator ja 2 vierailijaa