Avauksessasi lainattu jae
sisältää substantiivin
roshRosh ilmaisee
korkeinta asemaa,
ensimmäistä sijaa,
siis aina jonkin asian hallitsevaa elementtiä,
valtiasta/ruhtinasta.
Ja niin sillä ilmaistaan myös
ruumiin hallitseva elin eli PÄÄ.
Mutta tuo sana tarkoittaa
myös MYRKKYÄ.
ROSH =
Jumalan antama lupaus toteutui Golgatalla.
Jeesuksen kantapää murskattiin,
mutta samalla murskattiin
paholaisen PÄÄ eli valta,
ja samalla myös sen voima ja teho
eli synnin MYRKKY.
Golgatalla
paholainen iski myrkkynsä Jeesukseen.
(2 Kor 5:21) Paavali kirjoitti:Sen, Joka ei synnistä tiennyt,
Hän meidän tähtemme teki synniksi
Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
Ja niin Raamattu sanoo:
(Room 6:10) Paavali kirjoitti:Sillä minkä Hän kuoli,
sen Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä.
Tuo totuus,
että Jeesus yhdellä kertaa
kertakaikkiaan kuoli pois synnistä,
oli Paavalin vastaus siihen,
pitäisikö meidän tehdä syntiä,
että armo suureksi tulisi.
(Room 6:2) Paavali kirjoitti:Pois se.
Kuinka me,
jotka olemme kuolleet pois synnistä,
vielä eläisimme siinä.
Milloin me kuolimme pois synnistä.
(2 Kor 5:14) Paavali kirjoitti:yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet
Eli kun Jeesus kuoli
niin mekin kuolimme synnille.
(Room 6:11 AS) Paavali kirjoitti:Niin tekin pitäkää totena,
että olette synnille kuolleet,
mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
Kun me nostamme katseemme
puuhun ripustettuun pronssikäärmeeseen,
siis synnittömään,
joka meidän tähtemme tehtiin synniksi,
niin tapahtuu ihme.
Meidät siirretään kuolemasta Elämään.
Synnin myrkky menettää otteensa meistä.
Jeesus oli ottanut päälleen kaikki meidän pahat tekomme.
Ja Hän vei ne ristille
ja kärsi niistä aiheutuvan tuomion.
Meidän velkamme on maksettu.
Tuomiomme on kärsitty.
Mutta. Ei siinä kaikki.
Myös isäntämme on vaihtunut.
Emme ole enää synnin orjia.
Me olemme kuolleita synnille.
Synnillä ei ole enää valtaa meihin.
Synti ei enää ole hallitsijamme eikä
meidän päämme.
Sen valta on murskattu Golgatalla.
PS
Me olemme Jeesuksen omina
eli Häneen liitettyinä kihlattuina
yhtä Hänen kanssaan.
Me olemme Hänen ruumiinsa jäseniä.
Ja tietenkin on niin,
että Hänen ruumiinsa eli seurakunta
kärsii yhä.
Ja näin me kyllä olemme
osallisia Kristuksen kärsimyksistä.
Esimerkiksi Pietari kirjoittaa:
iloitkaa,
sitä myöten kuin olette osallisia
Kristuksen kärsimyksistä,
että te myös
hänen kirkkautensa ilmestymisessä
saisitte iloita ja riemuita.
Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden,
niin te olette autuaat,
sillä kirkkauden ja Jumalan Henki
lepää teidän päällänne.
PPS
Käärmeen siemen
ei tarkoita pelkästään
niitä ihmisiä,
jotka syntyivät,
kun Jumalan pojat
yhtyivät ihmisten tyttäriin.
Esimerkiksi
kirjanoppineille ja fariseuksille
Jeesus sanoi:
Te olette isästä perkeleestä,
ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.