Sinä riität

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: Sinä riität

ViestiKirjoittaja עֵד » 14.02.2020 03:17

Emil kirjoitti:Henki on eri asia ja hengessä en ole kunniaton sellainen. Tämä kaksijakoisuus on minussa ja muissakin uskovissa. Jos vaellan aina Hengessä, en lihan himoa täytä, mutta aina en vaella Hengessä, vaikka henkeni niin tahtoisikin ja se on fakta.


Aika usein, kun saa tulla siunatuksi ylhäältä, joutuu hetimiten kohtaamaan oman sydämensä raadollisuuden maahan asti ja väkisinkin tuolloin tulee muistutetuksi vastaavanlaisista hetkistä, jotka ovat (onneksi) talletetut Raamatun lehdille, esim. 'ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä minut kolmesti kiellät'. Mielestäni se on sitä heikkoutta, jossa 'suunnattoman suuri voima ei (todellakaan) näyttäisi tulevan meistä'.

Impulsiivisena, mutta rehellisenä, olen usein joutunut tilanteisiin, joissa sanottuja tai kirjoitettuja sanoja en saa takaisin. Sensijaan, että jäisin nolojen tilanteiden vangiksi, olen rukoillut, mitä asialle voisi tehdä. Viime aikoina, kiitos Herralle, olen ajatellut kääntää ne evankeliumin voitoksi, sillä sitä sielujemme vihollinen viime kädessä haluaisi luullen päässeensä osalliseksi erävoitosta!
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Sinä riität

ViestiKirjoittaja kalamos » 14.02.2020 09:24

Jokaisesta epäonnistumisesta
aivan erityisesti riemastuu syyttäjä.

Se ei menesty kovinkaan hyvin
Jumalan edessä Jeesuksen tähden,
joka on meidän puolustajamme.
Ja niin tuo paholainen
tuleekin suoraan meidän luoksemme.

Se esittää syytöksensä:
Sinä paskiainen ...

Ja jälleen kerran olemme sanattomia.
Voimme vain nyökyttää päätämme
ja todeta, että oikeassa olet perkele.

Teemme parannuksen:
Se oli nyt sitten viimeinen kerta
kun ... minä .... minä .... minä ...

Ja tuo ei ollut riemuvoitto Jumalalle
vaan paholaiselle,
joka halusi meidän toimivan juuri noin.

Olemme kääntäneet katseemme itseemme,
kun olisi pitänyt kääntää katse Vapahtajaan.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6544
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Edellinen

Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa