Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Häntä

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Hän

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 20.01.2020 07:23

Kiva tietää, että uskot, kun voi ilmestyä, Emil. :smile: Voin nyt tunnustaa, että olen yksi sellainen, jolle Jumala ilmaantui konkreettisesti kaikki aamuina.

Sain ensiksi näyn ollessani uskosta osattomana ja siten Jumala konkreettisesti ilmaantui minulle, kun en ole koskaan kuullut evankeliumia Jeesuksesta, enkä koskaan ollut täysin tietoinen Jumalan olemassaolosta. Taisin olla ainoa kansalainen tässä kristillisessä maassa. Toivottavasti en olisi ainoa...! :confused:

Ajatellaan, tässä kristillisessä maassa evankeliumi julistetaan joko radioitse ja tv:ssa ja julkisesti, ehkä joka päivä, mutta se ei tullut tiettäväksi minulle mitään. Vain äiti joka ei ollut elävässä uskossa, mainitsi vain yhden kerran Jeesuksen nimen. Ei muuta.

Muistan ajatelleeni kun äiti mainitsi nimen vain kerran, kuka Jeesus on. Mietin ihmetellen.

Olisiko tässä kristillisessa maassa vielä sellaisia ihmisiä, jotka eivät mitään tiedä, kuka Jeesus on, kuten minä aluksi?
rauhankulkija
 

Re: Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Hän

ViestiKirjoittaja Annora » 20.01.2020 11:56

Roomalaiskirje:
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Galatalaiskirje:
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Avatar
Annora
 
Viestit: 571
Liittynyt: 13.06.2018 13:45

Re: Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Hän

ViestiKirjoittaja Jukka » 20.01.2020 13:43

Yksikään ihminen ei ole nähnyt Jumalaa eikä voi nähdä. Voimme nähdä Jumalan vain Jeesuksessa Kristuksessa kuten Hän apostoleilleen sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."

Elämme ajassa, jossa on tarjolla hyllykaupalla taivaskäynneistä kertovia kirjoja. En ymmärrä mikä niissä kiehtoo? Kuka on saanut uutta ilmestystietoa Aabrahamilta, kuka Moosekselta, kuka Daavidilta. Roviolle joutaisivat ne kirjat ja äänitteet. Se on minun mielipiteeni ja perustelen sitä Paavalin taivaskokemuksella josta hän vain lyhyesti mainitsee yli 10 vuotta kokemansa jälkeen. Paavali kertoo kuulleensa sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua -siinä kaikki- mutta nyt seurakunnissa liikkuu uusapostoleja (?) jotka sangen tuttavallisesti ovat seurustelleet Jumalan kanssa ja käyneet taivaassa ja kadotuksessa, joita ei ole vielä edes luotu. Aivan käsittämätöntä (omasta mielestäni humpuukia).

:bible:
Timoteukselle (1.Tim. 6:16) Paavali kirjoitti:[Jumalalla] ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Jukka
 

Re: Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Hän

ViestiKirjoittaja Emil » 20.01.2020 15:38

Kyllä tuonelan vaivanpaikka liekkeineen, vedetönnä ja myös sen yhteydessä (vieressä) sijaitseva helvetti, ovat olemassa jo mutta jälkimmäinen on vielä toistaiseksi tyhjä mutta sen liekki eri tulinen järvi liekehtii jo tyhjänä. Jumala valmisti tulisen järven langenneille enkeleille ikuiseksi vankilaksi jo ennen ihmisen luomista.


Raamatussa Jesajan kirja 30:33. kertoo seuraavaa:

:bible:
Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon. Herran henkäys kuin tulikivi-virta sytyttää sen.

Tämä siis 1933/1938 käännöksen mukaan.


Tulikiveä palava tulinen järvi on rikkiä palava järvi. Tulikivi on sama asia kuin fyysinen rikki.

Herran henkäys, kuin tulikivi, eli kuin rikkivirta, sytyttää sen ja on jo sytyttänyt sen ja se lämmittää maan ydintä ja sinne sitä ympäröivä tuonela ja kuolemakin heitetään, eli imploosio tapahtuu ja ne tiivistyvät maan ytimeen ja sen kuumuus vain nousee.


Vanha Lestadiolaisten käyttämä Raamattu kääntää paikan seuraavasti:

Sillä kuoppa on jo entisestä valmistettu, ja se on myös kuninkaalle valmistettu, kyllä syvä ja leviä. siellä on asumus, tuli ja paljo puita; Herran Henki on sen sytyttävä niinkuin jonkun tulikivisen virran.

Vielä vuoden 1992 Raamattu kääntää paikan seuraavasti:

Jo aikoja sitten on valmiiksi kaivettu polttopaikka heitä varten-myös kuningasta varten se on valmistettu. Siitä on tehty syvä ja leveä, sytykkeitä on varattuna, polttopuita yllin kyllin.

Herran henkäys on kuin laavavirta, se saa ne leimahtamaan liekkiin. Helvetti on jo olemassa syvyydessä, mutta se on vielä tyhjä.

Sen syvyyden kuilun seinämiin on jo kahleissa kiinnitettynä pahimmat langenneet enkelit, jotka rienaavat ja pilkkaavat sen tunnelin kuilun seinillä kahleissa, raivoten ja rimpuillen Raamatun Jumalaa ja kaikkia sen syvyyden kuilun / tunnelin läpi kulkevia, maan sisällä syvyydessä.

Pimeyden kuilu johtaa vielä toistaiseksi tyhjänä olevaan helvettiin, eli rikkiä kirjaimellisesti palavaan tuliseen järveen ja ennen sitä tyhjänä palavaa tulista järveä, matkan varrella tuonelan vaivanpaikka.

Vaiva paikka, jota ympäröi suuri juopa (pallon muotoinen leveä eristävä läpinäkyvä kerros, joka kuin kristallia ja välissä voi olla vettä).

2 Piet 2:4 ” :bible:
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen (cast them into hell, ταρταρόω tartaroō), pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi”.

– Ilmestyskirjan 9:1 käyttämä sanonta on :bible:
”Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain”.


Kreikkalaiset pitivät sitä maanalaisena alueena, ja ehkä se rinnastettaisiin meren alla olevaan syvään paikkaan, josta demonien sanotaan nousevan 9:11 :bible:
”Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.”
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 20.01.2020 20:48, muokattu yhteensä 9 kertaa
Emil
 

Re: Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Hän

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 20.01.2020 15:58

Se näky, joka ilmaantui minulle ollessani uskosta osattomana, mietityttää minua vielä ja siten Jumala konkreettisesti ilmaantui ja alkoi puhua minulle eräästä henkilöstä ja johdatti minua uskoon hänen kautta. En osaa selittää omin sanoin, miten mahdollista että näin Jumalan vaikken fyysisin silmin nähnyt. Järjelläni en pysty selittämään sen, kuinka mahdollista.
rauhankulkija
 

Re: Jeesus ilmestyy niille jotka eivät etsi eivätkä kysy Hän

ViestiKirjoittaja Emil » 20.01.2020 16:09

On se mahdollista. Fyysisin silmin emme voi nähdä Taivaan Isää maanpäällä ja jäädä eloon, mutta Jeesuksessa Kristuksessa voimme Hänet nähdä.
Emil
 

Edellinen

Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron