Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

ViestiKirjoittaja Magda-sisko » 20.03.2017 22:30

kalamos kirjoitti:
Magda-sisko kirjoitti:Huomasin että hakusana eroaa jostain syystä kolmannen kirjaimen aksentista. Sillä hakusanalla löytyikin vielä 36 jaetta lisää. Mistähän syystä ne ovat kahdella tavalla kirjoitettu?


Nuo aksentit vaihtelevat taivutusmuodon mukaan.
Kaikki taivutusmuodot eri painotuksineen ja esiintymiskertoineen
löytyy aiemmin linkkaamaltani sivulta


Tässäpä olikin mun promilletason pyyhkäisy raamattukreikasta. Tähän se jääkin, kun keskittyminen ei enää pysy hanskassa.


* * *

Uusapostolisuudessa mua eniten huolestuttaa nuoriso, joka villiintyy kaikesta uudesta, monelle se on ensi kosketus uskonasioihin. Heistä tulee helposti ylimielisiä, jotka yrittää valistaa meitä senioreja.
Useimmiten sieltä tullaan takas ateismiin, harva löytää sen maailman jälkeen raittiin uskonelämän, koska ristin tietä ei olla etsittykään. Näissä uusissa liikkeissä ei ole edes siementä, vaan kaikki täytyy nollata ja syntyä uudesti.

Pari ihmistä on tubessa, jotka ovat päässeet irti niistä, eikä heillä tunnu olevan asiat ihan 100% tolalla, vaikka julistavatkin ahkerasti ja tuovat esiin kokemaansa eksytystä. On se varmaan ollut hyvin vahva elämää mullistava kokemus, kun siinä on demonitkin vahvasti mukana. Täytyy muistaa heitä rukouksin.

Mutta tietenkin lopulta valo voittaa pimeyden, niin kuin sanotkin, ja Raamattu ennustaa tämän kaiken. Surettaa vain silti...
Magda-sisko
 

Re: Apostoli arvonimenä

ViestiKirjoittaja vilja » 21.03.2017 11:44

Magda-sisko kirjoitti:Tänään huomasin tämän vahingossa: Sana apostoli, kreikaksi ἀποστόλ* on UT:ssa vain 43 jakeessa, kun suomennoksissa sana apostoli on 2-3 kertaa useammin. Mistähän se johtuu?

Tietääkseni apostoli-arvonimeä saisi käyttää vain Jeesuksen silmillään nähneet (poikkeuksena Paavali), mutta tähän on tullut aikain saatossa paljon kirjavuutta. Minua häiritsee nykyiset uusapostolit, jotka väittävät apostoliutensa lisäksi jopa olevansa Jumalan voideltuja. Ovatko he itse nimenneet itsensä voidelluiksi apostoleiksi?

Mitä mieltä tästä täällä ollaan?


Boldaus allekirjoittaneen.

Itse uskon tästä asiasta, mitä Raamattu siitä ilmoittaa:

:bible:
Paavali (1 Kor 12:28) kirjoitti:Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.


Ja uskon myöskin sen, että edelleenkin Jumala voitelee Pyhällä Hengellä ja tulella omiaan määrättyihin tehtäviin. eli uskon tässä ajassa olevan myöskin Jumalan voideltuja.

Tänä päivänä käydään tosin aika kovinkin sanakääntein sitä vastaan, ettei nykyään olisi enää Jumalan voideltuja, mutta uskon sen johtuvan siitä, että elämme nyt niitä vaiheita, missä jopa uskovat ovat lähteneet toinen toisensa arvostelemisen, kivittämisen ja lyömisen tielle ja se, että kielletään ajatus "Jumalan voidelluista" on minusta vain eräänlainen omantunnon rauhoituslääke, että uskalletaan jatkaa tuota toimintaa.

Mutta toki tämäkin on Sanassa jo etukäteen ilmoitettu mm. Matt. 24 ja Luuk. 12.
Viimeksi muokannut vilja päivämäärä 22.03.2017 13:18, muokattu yhteensä 1 kerran
vilja
 

Re: Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

ViestiKirjoittaja kalamos » 22.03.2017 13:03

Johannes kirjoittaa lapsukaisille:

:bible:
Johannes (1 Joh 2:20) kirjoitti:Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6603
Liittynyt: 27.08.2014 08:31

Onko profeettoja enää

ViestiKirjoittaja Emil » 25.04.2019 09:04

Miten on, onko profeettoja enää? Miten profeetan tehtävä muuttui UT:ssä? Miksi se tehtävä muuttui, vai muuttuiko se? Onko muutoksesta todisteina joitakin Raamatun paikkoja?
Emil
 

Re: Onko profeettoja enää

ViestiKirjoittaja kalamos » 25.04.2019 19:35

Profeetan tehtävänä on julistaa.
Alkutekstin ilmaisu niin
Vanhassa kuin Uudessa testamentissa
tarkoittaa sitä.

Toki profeettoja on edelleen.
Itse asiassa UT:n puolella
kaikki voivat profetoida,
kun olemme syntyneet Hengestä.
Näin ei ollut VT:n aikana.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6603
Liittynyt: 27.08.2014 08:31

Re: Onko profeettoja enää

ViestiKirjoittaja Emil » 25.04.2019 20:16

Mielestäni ne jotka profetoivat, eivät ole sentakia profeettoja, heillä on vain profetoimisen armolahja.
Emil
 

Re: Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

ViestiKirjoittaja kalamos » 26.04.2019 20:15

Profeetta julistaa.
Pyhä Henki voi antaa julistettavan Sanan
kenelle tahansa tai siis kaikille.
Ja itse asiassa hengellisessä tilaisuudessa
näin pitäisikin tapahtua.

:bible:
Paavali (1 Kor 14:31) kirjoitti:Sillä te saatatte kaikki profetoida,
toinen toisenne jälkeen,
että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6603
Liittynyt: 27.08.2014 08:31

Re: Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

ViestiKirjoittaja Emil » 26.04.2019 22:19

    En ole Apostoli en Evankelista en Opettaja en Profeetta, olen vain vajavainen Herran todistaja ja todistukseni on pätevä, koska se on Raamatun Sanan paikkansapitävyyden todistamista ja Jeesus Messiaasta todistamista takaisin palaavan Herrana ja Jumalana. Todistamiseni on myös varoittamista siitä, minkä tiedän, tietämällä tiedän, jo etukäteen olevan tulossa tulevaisuudessa. Toki kerron evankeliumia jokaiselle, joka sen vain haluaa kuulla ja ottaa sen ilosanoman vastaan. Rukoilen, mutta en koskaan mielestäni tarpeeksi. Kun rukoilen, niin en anele Jumalaa tekemään sitä ja tätä tai ano turhia ja hosu ilmaan ja pyytele asioita oman mielen mukaan. En ano että Jumala parantaisi ketään, se on meidän tehtävä auktoriteettina, vaikka ihmeteon kauttamme tekee Herra. Me vain käytämme uskossa auktoriteettia, joka meille on kertakaikkiaan annettu. Rukoilen täsmärukouksia Hengessä ja voimassa, rukousvastauksista jo etukäteen heti uskossa niiden rukousvastauksista kiittäen. Olen nähnyt näyn ja profeetallisia unia. Olen rukoillut sairasten puolesta ja ne ovat tulleet terveeksi. Kuolleista en ole ketään VIELÄ herättänyt, mutta sekin on mahdollista.
    Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 27.04.2019 11:02, muokattu yhteensä 1 kerran
    Emil
     

    Re: Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

    ViestiKirjoittaja kalamos » 27.04.2019 09:20

    No, onko mielestäsi kuitenkin ajassamme
    apostoleja, evankelistoja, opettajia, profeettoja ... ?
    Avatar
    kalamos
     
    Viestit: 6603
    Liittynyt: 27.08.2014 08:31

    Re: Onko ajassamme apostoleja ja profeettoja?

    ViestiKirjoittaja Annora » 27.04.2019 10:12

    Jos armolahjat toimivat tänä päivänä, ovat myös palveluvirat voimassa.
    Avatar
    Annora
     
    Viestit: 571
    Liittynyt: 13.06.2018 13:45

    EdellinenSeuraava

    Paluu Sana ja Elämä

    Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa