Todistaja

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Todistaja

ViestiKirjoittaja עֵד » 20.03.2019 05:41

Muistatte A. Tynnin ihanan runon ’Kaarisilta’, jossa ihmiselle kerrotaan, miksi hänestä ei tullut sitä tai tätä, vaan juurikin ’vain’ kaarisilta.

Alitajuisesti olen kysellyt (hengellistä) kutsumustani. Tämä juontaa kauemmas, aina uudistumiseni aikoihin, jolloin aloitin kirjoittaa netissä. Etsin ja kokeilin kuvaavaa nimimerkkiä, kunnes päädyin nimeen ’todistaja’. Se tuntui oikealle itsestäni, mutta paniikkihäiriöisenä vyöryi mieleeni muistikuva, mitä ’todistaminen’ on: ahdistavaa, kaavanmukaista, toistuvaa ja pakonomaista. Entäpä, jos se olisi sitä jollekulle toiselle? Ja siinä se vain oli: witness, sama englanniksi, ja pelko todistamiseen ei enää ollut minun.

Sittemmin kysyttäessä en ole vaivaantunut kertomaan, että olen ’vain’ todistaja, vaan olen vaivaantumiset ’jättänyt Jumalalle’, ja keskittynyt olennaiseen: uskoon, jonka Jumala vaikuttaa. Ja niin usein ihminen ohjautuu uskon ensi askeleille, minimaalisille ja aluksi upottavillekin, todistuksen sanan kautta.

Joku kertoi, ettei muusta voi todistaa kuin uskoontulosta. Herää vain huoli, minne uskon sydän on silloin jäänyt - se opetuslapseus, joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi arjessa.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Todistaja

ViestiKirjoittaja kalamos » 20.03.2019 11:15

Mahtava todistus - Jeesuksesta.
Hänen todistajiaan me olemme koko ajan.

Minkähänlaisen todistuksen olenkaan
elämälläni Hänestä antanut. Voih!!!
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6559
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Todistaja

ViestiKirjoittaja עֵד » 31.03.2019 06:36

καλαμος kirjoitti:Minkähänlaisen todistuksen olenkaan
elämälläni Hänestä antanut. Voih!!!


Omani: armahdettu syntinen.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1463
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Todistaja

ViestiKirjoittaja kalamos » 26.05.2019 17:45

Joo. Nyt tuo oikein kolahti.
Mahtavaa olla Jeesuksen todistaja.

Syntinen!
Armahdettu!

Jeesuksen oma.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6559
Liittynyt: 27.08.2014 07:31


Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron