Enneunet, ennenäyt ja muu yliluonnollinen

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Enneunet, ennenäyt ja muu yliluonnollinen

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 18.01.2019 11:25

Mikä tarkoitus on enneunilla. Ja miksi toiset kokevat sellaisia asioita herkemmin? Usein jotain näkee unessa, jolle löytää jonkin ajan kuluttua suoran yhteyden normaalielämästä, sinänsä useinkaan se ei muuta mitään....henkilö josta näkee, ei välttämättä ole läheinen.

Entä ennenäyt. Näin kerran näyssä kun vesilasi kaatui. Samoihinnaikoihin, joku sanoi jotenkin sinnepäin, että sekö se hänen nimensä on, kyse oli lapsestani. Jonkun ajan kuluttua vesilasi kaatui, en muista oliko kyseinen lapsi kaatamassa lasia vai oliko joku toinen vai perätikö vahingossa itse kaadoin, varmastikin niihin aikoihin pelkäsin lapsille sattuvan jotain, pelot olivat jotenkin suhteettomia todellisuuteen.

Onko enneunet ja näyt paholaisesta?
Sirkuttaja
 

Re: Enneunet, ennenäyt ja muu yliluonnollinen

ViestiKirjoittaja kalamos » 18.01.2019 11:36

Joosefin unet olivat Jumalasta.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6544
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Enneunet, ennenäyt ja muu yliluonnollinen

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 18.01.2019 12:50

Jos toimisin Jumalan tahtoa vastaan, voiko Jumala esittää uhkauksen? Jotta ihminen kääntyisi takaisin? Liittyy yliluonnollisiin ja aiheisiin...

Onko Hän peljättävä? Usein liitämme pahuuden ja peljättävyyden synonyymeiksi, mutta se ei ole, pahuus, näkeekö Jumala pahuuden tekoina toista ihmistä tai Jumalaa vastaan? Jumalahan pystyy yhtälailla pelottaviinkin asioihin...


Niin veljet eivät ehkä uskoneet näkyihin, sanottiinko heistä että olivat kateellisia. Heitä ehkä ärsytti, he kokivat ehkäpä näsäviisasteluna ja itsensä nostamisina unet...veljet tekivät aivan kauhean teon häntä vastaan, kuitenkin hän antoi anteeksi.
Sirkuttaja
 

Re: Enneunet, ennenäyt ja muu yliluonnollinen

ViestiKirjoittaja kalamos » 18.01.2019 17:04

Jumala voi unessa varoittaa.
Pilatus sai viestin vaimoltaan:

:bible:
Matteus (27:19) kirjoitti: Älä puutu siihen vanhurskaaseen mieheen,
sillä minä olen tänä yönä unessa
paljon kärsinyt hänen tähtensä
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6544
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Enneunet, ennenäyt ja muu yliluonnollinen

ViestiKirjoittaja עֵד » 19.01.2019 06:34

Sirkuttaja kirjoitti:Onko enneunet ja näyt paholaisesta?


Kenen oma olet, sen unia näet.

Ohjeeksi niistä voi olla, mutta ei ole ollenkaan väärin rukoilla asiaan viisautta tai vahvistusta.

Usein taitaa olla niin, että edeltäkäsin ilmoitettu asia on pitänyt sisällään omalle järjelle ei-luontaista sisältöä, joten Jumala ikäänkuin puuttuu peliin ja esittelee uuden näkökulman kenties kovin yksityiskohtaisestikin.

Nyt kerron, mitä minulle tapahtui vuoden vaihteessa: olin päätynyt huokaisemaan ylöspäin painonhallinnan suhteen, kun vyötärynympärykseni ei ottanut sulaakseen, liikunta talviaikaan hupeni ja motivaatio asian suhteen oli hukassa. Olin ajatellut selviäväni itse, mutta lähinnä halusin 'keskustella' Hänen kanssaan, joka minut on tehnyt!

Tuona aikaisena aamuhetkenä kuulin selkeästi sanat 'mitäs jos lopettaisit kahvinjuonnin'. Isosti ihmettelin, ja väitin vastaan: ei mulla ole mitään ongelmaa kahvin kanssa.

Se vaan on merkillistä, miten muuttavia voivat olla - sanat! Tuosta hetkestä alkaen jätin kahvin. Vasta päiviä myöhemmin huomasin, että pullat, kakut, keksit yms. kahvin kyytipojat vähenivät. Vaikka päänsärky jyskytti sen kolme päivää, taustalla oli tuki: tämä toimii.

Vieläkin hetkittäin ihmettelen tuota aamuhetkeä, kuinka se vaikutti toimintaa levosta käsin. Ja kyse ei varmasti ole nyt siitä, että kaikkien pitää lopettaa kahvinjuonti.


Sirkuttaja kirjoitti:Jos toimisin Jumalan tahtoa vastaan, voiko Jumala esittää uhkauksen?


Mielestäni ei, korkeintaan rakkaudellisen varoituksen. Yleensä Hän antaa lapsensa tehdä valinnat itse. Ongelmaa ei ole niin kauan, kun rukousyhteys toimii.

Itsekullakin lienee aikoja, jolloin omalla vastuulla sallimuksen rajoissa on tehnyt valintoja, joita on jossakin vaiheessa päätynyt katumaan ja on saanut armon avuksi oikeaan aikaan.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37


Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa