Rukoileeko Jeesus edestämme vai rukoilemmeko itse suoraan?

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Rukoileeko Jeesus edestämme vai rukoilemmeko itse suoraan?

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 11.01.2019 04:36

Siis Isää? Vai tuleeko osoittaa rukous Jeesukselle joka välittää rukouksen? Toki Jeesustakin voi rukoilla, teen sitä itsekkin, näissä kohdin kuitenkin ehkä Isän rukoilemisesta puhutaan .

Hepr. 7:25

jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

Joh 16

23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
25 Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
27 sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 14.10.2017 20:50

Re: Rukoileeko Jeesus edestämme vai rukoilemmeko itse suoraa

ViestiKirjoittaja Annora » 11.01.2019 08:43

"Isä Jeesuksen nimessä"



Johannes:

14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

16:23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
Avatar
Annora
 
Viestit: 569
Liittynyt: 13.06.2018 12:45

Re: Rukoileeko Jeesus edestämme vai rukoilemmeko itse suoraa

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 11.01.2019 09:19

Jostain syystä olen kokenut luonnollisemmaksi rukoilla Isälle. Jonkun nimessä rukoileminenhan ei välttämättä tarkoita että rukoillaan Hänelle vaan voi tarkoittaa kelpoisuutta, asiat täyttyvät Hänen nimessään. Jeesushan itse opettaa mm. Isä meidän rukouksen.

Miksihän uskovilla itselläänkin on epäselvää kenelle rukoilla, se on kuitenkin varmaan tärkeä peruskysymys.
Sirkuttaja
 

Re: Rukoileeko Jeesus edestämme vai rukoilemmeko itse suoraa

ViestiKirjoittaja kalamos » 11.01.2019 19:32

Jeesus rukoilee meidän edestämme.

Me voimme lähestyä Isää
suoraan Jeesuksen nimessä.
Kun olemme Jeesuksessa,
niin meillä on tämä valtuutus.

Jeesuksen tunteminen
eli suhde Hänen kanssaan
alkaa siten,
että Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen meille.

Kun tunnemme Hänet,
niin on luonnolista,
että olemme puheväleissä.

Voimme siis toki puhua Jeesukselle,
kiittää Häntä, ylistää Häntä, palvoa Häntä jne.

Minä esitän asiani yleensä Jeesukselle.
Rukoukseni alkaa lähes aina sanalla Jeesus.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31


Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron