HENKI JA SIELU

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: HENKI JA SIELU

ViestiKirjoittaja Jukka » 30.06.2015 05:30

kalamos kirjoitti:Taivaallinen ruumis esiintyy Paavalin tekstissä sellaisessa kohdassa,
jossa hän opetuksensa pohjaksi tuo esille
juuri nyt vallitsevaa tilannetta


Vastaukseni viipyi, koska ryhdyin tutkimaan tarkemmin esittämääsi näkemystä taivaallisista ruumiista. Näinhan tulee tehdä, jos esitetään asioita, jotka eivät ole entuudestaan selviä. Hyvänä esimerkkinä Raamatussa ovat berealaiset, joista kerrotaan Ap.t 17:11

Kuva
Luukas (Ap.t 17:11) kirjoitti:Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin


Päädyin tutkistelussani siihen, että asia voi olla kuten Kalamos esitti, mutta ko raamatunkohdasta on myös toisenlaisia selityksiä. Otan tähän kaksi seikaa, jotka saavat minut ajattelemaan, että Kalamoksen näkemys voi olla oikea.

1. Alkuteksti esittää 1.Kor. 15:40 "nyt vallitsevana tilana", kuten Kalamos kirjoitti.
2. Mm. Jesajassa, Hesekielissä ja Danielissa kuvataan taivaallisia olentoja kehollisina. Kirkastusvuorella Mooses ja Elias ilmestyivät kolmelle opetuslapselle muodossa, joka ei ollut "vain henkeä" ja Jeesuksen kuollessa ilmestyi VT:n pyhiä Jerusalemissa monille opetuslapsille. Nämä kaikki ovat tapahtuneita tosiasioita vaikka vasta odotamme ruumiiden ylösnousemusta (Raamatunkohdat Jes. 6:3,6; Hes. 1:11; Dan. 10:5-6; Matt. 17:3 ja 27:53).

Olen hyvin varovainen kirjoittamaan tämän tyyppisistä asioista, koska niistä Jumala on nähnyt hyväksi kertoa meille sangen vähän. Toisekseen käsityskykyni näistä asioissa on heikko, koska en ole yrittänytkään niihin erityisesti paneutua, edellä mainitsemastani syystä johtuen.
Jukka
 

Re: HENKI JA SIELU

ViestiKirjoittaja Jukka » 30.06.2015 06:10

Vielä jotain ylösnousemusruumiista.

sivulla 3 pökkelö kirjoitti:Muistuttaisin kuitenkin. Ruumis kylvetään Jumalan peltoon, jonne se maatuu.
Se on kuitenkin siemen, josta Jumala tekee meille kirkastetun henki ruumiin.


Lienee kaikki olemme samanmielisiä siitä, että ylösnousemuksessa saamme ruumiin, joka on Jeesuksen ylösnousemusruumiin kaltainen. Emme tiedä tästäkään asiasta paljoa, mutta jotakin käy selville Raamatusta; nimittäin Jeesus ylösnoustuaan ei ollut paikkaan sidottu, pystyi liikkumaan läpi esteiden, Hän oli yhä lihaa ja luuta ja Hän mm. söi opetuslastensa kanssa. Tässä raamatunpaikat

Kuva
Johannes (20:19) kirjoitti:Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"


Kuva
Jeesuksen sanat, jotka Luukas (24:39) kirjoitti:Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan


Kuva
Luukas (24:42-43) kirjoitti:Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä


Täällä ajassa, missä tiedämme ja tunnemme vajavaisesti, voimme vain aavistella Jeesuksen lunastustyön iankaikkisia ulottuvuuksia ja jonka autuaallisen täyttymyksen saavat Hänen omansa kerran osakseen.

Kuva
1.Kor 13:12 Paavali kirjoitti:Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan
Jukka
 

Edellinen

Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron