RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

ViestiKirjoittaja Magda-sisko » 09.12.2017 17:01

καλαμος kirjoitti:Tuota veikkausta aloin joskus nuorudessani sitten oikein pähkäilemään,
että onko se oikein vai väärin.
Riippuvuutena se on ilman muuta synti.
Mikään ei saa meitä hallita.
Mutta aloin miettiä veikkausta periaatteellisesti.
Siinä kerätään rahoja köyhiltä iihmisiltä.
Joskus minäkin annoin tuohon keräykseen muutaman veikkausrivin verran.
Jos minun osakseni sitten tulisi tuosta köyhiltä kerätystä summasta,
vaikka 100 000 markkaa, niin enkö minä silloin ole varas ja ryöväri.
Tulin siihen tulokseen, että tuossa toiminnassa on jo periaatteessa kysymys synnistä.
Enkä minä tietenkään silloin halua osallistua sellaiseen toimintaan, mikä on synti.
Onko sitten tarkkaan ottaen kysymys varastamisesta tai ahneydesta
tai mistä, en osaa sanoa. Ainakin rahan himosta.


Olen silloin tällöin lotonnut ja varonut, ettei tule tavaksi. En ole sen kummemmin miettinyt, onko se pahasta vai ei. Jotkut ovat sanoneet, että se on syntiä, ja silloin olen vähän pohtinut, mutta en paljon, koska se ei ole minulle riippuvuutta aiheuttava ongelma.

Mutta Kalamos, perustelit hyvin mielipiteesi, joten kiitos. Onhan siinä kyse juuri ahneudesta. Toisilta pois ja minulle, vaikkakin tässä tapauksessa välillisesti ja vapaaehtoisesti. Että ei ole ihan riistäjäkään, mutta sinne päin, jos tukee varoillaan Veikkaus-järjestelmää. Minä en ainakaan tiedä, mihin kaikkeen sen suuret voitot käytetään.
Magda-sisko
 

Re: RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 09.12.2017 21:58

olen pelannut aiemmin silloin tällöin pienillä panoksilla hedelmäpelejä mutta en pelaa enää, koska huomasin sisimmässä, että siinä joutuu jonkun vieraan hengen vaikutuksen alaiseksi kun pelaa.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1529
Liittynyt: 14.10.2017 21:50

Re: RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 09.12.2017 22:55

En puhunut hengen valtaan joutumisesta vaan sen vaikutuksen alaiseen joutumisesta. Sen hengen huomaa varmaan helpoiten siitä, kun on pelaamassa ja on muita ihmisiä lähellä niin huomaa sen hengen sitten itsestä.
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1529
Liittynyt: 14.10.2017 21:50

Re: RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 10.12.2017 00:00

Anti olla, ettei kenellekkään tule paha mieli.
Viimeksi muokannut Kirjoittaja päivämäärä 10.12.2017 01:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Kirjoittaja
 
Viestit: 1529
Liittynyt: 14.10.2017 21:50

Re: RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

ViestiKirjoittaja עֵד » 10.12.2017 09:49

Ajattelin joskus, että julistajat ja saarnamiehet ovat kiusausten ja ajallisten raihnaisuuksien yläpuolella, ja että se on juurikin se vahva usko, joka heitä kannattelee. Ehkä ajattelin 50% nappiin.

Mutta onhan niinkin, että mitä 'lähempänä' Jumalaa, sitä palavampi pätsi. Ettei kukaan kerskaisi (itsestään)? Jumala ei kunniaansa jaa.

Minua on puhutellut Jeesuksen sanat 'älä tästedes tee syntiä'. Ei niin, että olisin synnitön, mutta joku toinen on sitä ollut ennen minua. Pyhä Henki ei tee uskovassa syntiä, ja siksi näemme ympärillämme ihmisiä, joiden ei tarvitse enää elää synnissä.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1470
Liittynyt: 06.06.2015 08:37

Re: RAHAPELIEN PELAAMISESTA.

ViestiKirjoittaja kalamos » 10.12.2017 10:58

Jumalan lintunen kirjoitti:Mitä tarkoitat, että veikkaamisessa, raha kerätään köyhiltä?


Jokainen rikas ymmärtää sen,
että veikkaus tai lotto on maailman huonoin sijoitus.
Sama koskee hedelmäpelejä.
Eivät rikkaat näitä juttuja tee.
Köyhät eläkeläiset jne,
joilla ei rahaa ole elämiseenkään, niitä pelaavat.
Siis näiltä onnettomilta otetaan pois sekin vähä, mitä heillä on.
Ei tällaista toimintaa saisi olla ollenkaan.


Kirjoittaja kirjoitti:olen pelannut aiemmin silloin tällöin pienillä panoksilla hedelmäpelejä mutta en pelaa enää, koska huomasin sisimmässä, että siinä joutuu jonkun vieraan hengen vaikutuksen alaiseksi kun pelaa.


Kuten tuossa Linnanmäki jutussani totesin,
niin ihmiset olivat kuin sumussa.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6603
Liittynyt: 27.08.2014 08:31

Edellinen

Paluu Sana ja Elämä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa