witness blogi

Avaa oma blogisi. Kuvablogit. Teemablogit.
Blogeja muualta.

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 13.01.2023 11:39

Käsite ja konkretia, näinhän me määrittelemme asioita. Kaikki havainnoittava tapahtuu aistein, muu perustuu pitkälti normeihin.

Hengelliset on tutkisteltava hengellisesti ja vain uudestisyntynyt henkemme kykenee käsittämään Jumalan olemusta ja ilmoitusta Raamatussa.

Kun puhutaan lunastushinnasta, ovat ylpeys ja juoppous samanhintaisia, katkeruus ja varkaus jne.

Jeesus teroitti tätä kuulijoilleen, ja Hän armahti ristin ryöväriä, kun tämän sydämen asenne oli oikea.

Kuinka usein olen aidannut Jumalan armoa ja rajannut Hänen rakkauttaan, kunnes kirjoitettu Sana on käynyt kohti.

Kun helmikuussa 1980 ensimmäisen kerran nöyrryin rukoilemaan, en voinut tietää, millainen matka olisi edessä. On käynyt kuin siinä kuuluisassa kuvauksessa, jossa Jeesuksen seuraajan jalanjäljet merkillisesti katoavat, kun häntä kannetaan.

Ehyt vaellukseni on Kristuksen jalanjäljissä, mutten tiennyt, että niinä pimeinä hetkinä, kun minua kannettiin, olin kätkettynä Hänen verihaavoissaan.

En voinut tietää, mitä tarkoittaa aina enenevä armo tai Isän rakkaus, vaan ajattelin yhteyden jo katkenneen.

Jokin aika sitten rukoillessani sain sanan ’sinulla on riittävästi uskoa’ ja ajattelin, ettei se ainakaan minua tarkoita. Mutta sen jälkeen olen rohjennut löytää itseni heistä, joita Sanan lupaukset koskee.

Mikään olemassaoleva käsite ei riitä kuvaamaan Jumalaa. Hänellä ei vain ole rakkautta, vaan Hän on Rakkaus. Hänen armonsa muuttaa ihmistä ja ellei, niin tulee lisää armahdettavaa.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 27.02.2023 21:45

Olen saanut armoa armon päälle, maistaa Jumalan hyvyyttä ja Hänen Henkensä osallisuutta.

Usein kyse on pienistä ja henkilökohtaisista asioista, joiden tapahduttua sydän puhkeaa iloon ja kiitokseen.

Eräs tällainen hetki oli tänä iltana.

Sain ajatuksen ostaa rukkaset lastenlapsilleni, joita on seitsemän, kun mennään ensi viikonloppuna käymään heidän luonaan. Viime kauppareissulla ostin yhdet, kun ne oli silloin viimeiset. Järkeni kyllä sanoi, ettei enää välttämättä ole turkisvuorisia nahkarukkasia tilattu. Lähdin kuitenkin.

Ja kuudet rukkaset oli hyllyssä, kaikkia niitä kokoja, joita tarvitsin. Ostin jostakin syystä vain kolmet, kun ajattelin viedä jotain muuta toiseen perheeseen, heidän kolmelle lapselleen. Kun tulin kotiin, havaitsin kuitista, että ne oli kaikki -60%. Taisihan jossakin olla maininta… Päätin lähteä takaisin kauppaan ja ostettuani lisää rukkasia tulinkin toista kautta kotia.

En tiedä, mikä sai minut kävellessäni kääntämään päätäni vasemmalle, mutta pysähdyin, kun havaitsin hangessa kauniin kirjoituksen isoin kirjaimin: JESUS. Piirsin sormella hankeen ison ristin ja jatkoin matkaani kotiin.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 01.05.2023 19:58

Kaikki näkemäni ja kokemani on rekisteröity ylhäällä taivaissa, mutta kuinka kiitollinen olenkaan, että se synti, mikä on vääristänyt, rikkonut ja tahrannut, on pyyhitty pois Jeesuksen verellä. Tämä minulla on lupa uskoa ja vielä enemmän:

Sanan mukaan en ole enää orja, vaan perillinen!

Aivan kuin olisin rakastumassa Jeesukseen, joka on rakastanut minua ensin!

Voisiko olla niin, että Pyhä Henki rakastuttaa uskovia syvemmin Jeesukseen edessä olevien aikojen tähden, että kestäisimme suuremmissa koetuksissa kuin mitä tähän asti on meitä kohdannut?

Iloa, kiitosta ja luottamusta ylhäältä jokaiseen hetkeesi, erityisesti nyt!
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 28.05.2023 09:18

Haluaisin niin kirjoittaa raikkaasti ja elävästi suhteestani Jeesukseen, mutta liian usein vaivun epäuskon syövereihin: jos minä vaan kuvittelen ja annan toisille vääriä signaaleja kertomalla ehkä vain toiveistani enkä niinkään tosiasioista. Eli olenko puheillani pettämässä (Room. 16:18) enkä niinkään todistamassa?

Näistä ajatuksista huolimatta aloin rohkeasti rukoilla: ’Tee, Jumala, minusta rukoilija!’ Vaikka pyyntöni sävy oli käskevä, se vain tuli sisimmästäni aivan kuin olisin tyhjentänyt sisikuntani: kaikki tai ei mitään. Pyynnön esitettyäni käsitin vain sen, että tämänkaltaiset rukoukset kuullaan aina! Mutta sitä en saattanut odottaa, että sain välittömästi, kuin silmänräpäyksessä selityksen:

Olin usein ajatellut, miksi pitää rukoillen antaa Jumalalle asioita tiettäväksi kiitoksen kanssa (Fil. 4:6), kun Hän kuitenkin kaiken tietää. Nyt sain käsittää, että Hän totisesti kuulee, mutta vielä enemmän! Koska Hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen (Fil. 2:13), on myös uskon rukouksemme Hänen käsialaansa alusta loppuun. Rukoillessamme antaudumme yhteistyöhön Jumalan Hengen kanssa, joka meissä vaikuttaa. Olemme kuin aitiopaikalla, kun saamme katsella pyytämämme asiamme edistymistä keskustellessamme rukouksessa siitä. Vaikka näyttäisi, ettei mitään tapahdu, se on silti minun ja Jumalan, taivaan ja maan luojan, välinen asia. Prosessi etenee aikataulun mukaan eikä lopputulos itsessään ole päämäärä, vaan se matka, kun saan kiittää ja ylistää, että voin jättää asiani turvallisesti kaikkivaltiaan Jumalani käsiin.

Tuossa hetkessä sain rukoiltavaa, eikä se ollut velvollisuuden vaikuttamaa, vaan rakkauden kautta vaikuttavaa uskoa (Gal. 5:6).

Olinko saanut astua rukouksen kouluun ja kohdata Opettajani?
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 16.06.2023 08:19

Kävin toissa päivänä kirpparilla ja löysin jälkeen hyväkuntoisia lastenvaatteita. Ohitin sujuvasti pöydän, jossa oli vauvan vaatteita, kun nuorin lapsenlapseni jo kävelee tukea vasten. Sisimmässäni koin kuitenkin, että tulisi ostaa niitä. Käännyin takaisin, ja hypistellessäni vaatteita järkeni kieltäytyi laittamasta niitä ostoskoriin. Oli ihan pysähdyttävä tekemään ratkaisu.

Ostin sitten vauvan vaatteita, minä seitsemälläkymmenellä oleva, seiskamummo.

Eilen illalla sain tietää, että 8. lapsenlapsi on tulossa.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 29.09.2023 10:30

Onkohan näin:

Uskoontulosta se alkoi. Uusi elämä, jota en sitten kuitenkaan osannut - elää.

Sain uudistua reilun 20 vuoden päästä, ja se oli kohdallani väkevämpää kuin uskoontulo. Mitä lie taivaassa tuumanneet? Olin yhä altis - itselleni.

Nyt reilun 20 vuoden päästä - vasta - totean, ettei minussa so. minun lihassani ole mitään hyvää. Olisiko tämä se antautuminen/erottautuminen/vihkiytyminen?

Sinä tiedät, Herrani.
Sinä tiedät kaiken.
Sinä olet minulle rakas.

Näissä ajatuksissa toissapäivänä sain sisimpääni sanat: ’Ole sinä herätyksen airut’.

Vai kuvittelinko, kun sain ’nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle’? Ja eikö se tarkoita kaikkia uskovia..
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 22.10.2023 00:23

Suhteessa Jumalan kaikkivaltiuteen ja Raamatun elävään Sanaan kuulee jokseenkin vähän todistuksia Jumalan… ihmeistä ja voimateoista.

En halua olla kiittämätön tai tavoitella merkkejä, en aliarvioida yhdenkään näkyvää tai näkymätöntä uskoa. Lähinnä ajattelen, kuinka uskonelämä voi vähitellen muuntua uskotteluksi, jopa väittelyksi oikeasta ja väärästä, kuin omaksi saarekkeekseen arjen keskellä tai jopa utopiaksi.

Joudun sanomaan Jumalan edessä, etten tyydy vähempään. Tahdon 24/7 kulkea johdatuksessa kohti täyttä uskon varmuutta.

Tässä kohden henki tosin on altis, mutta liha heikko.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 04.11.2023 20:20

Nyt on ollut sairautta sairauden päälle.

Vielä aamulla olin petin pohjalla. Tämä on viides sairaspäivä koronassa. Yskiminen on ollut raskasta, kun ei pystynyt kunnolla hengittämään sisään, aivan kuin limatulppa olisi ollut nielussa. Mikään lääke ei ollut avuksi tuossa asiassa. Yrittäessäni yskiä laukesi oksennusrefleksi toistuvasti.

Mutta äsken tuli hiljaista. Yskä taukosi. Hengitys kulkee.

Avasin tv7 ja samassa sydämelleni laskettiin selkeät sanat:

Vaikka muitakin on, Sinua Jeesus rakastaa.

Kiitos rukouksista!
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 15.11.2023 18:49

Sain eilen koetuksissa - lahjan ylhäältä, näin uskon!

Rukoilin Jumalaa avuksi eräässä asiassa, mutta taivas oli hiljaa, näin koin.

Lähestyin Jumalaa, Jeesusta, Pyhää Henkeä… kunnes Hän ilmoitti itsensä:

Minä olen se, joka sinua vahvistaa.

Minun Jumalani nimi on tästedes ’Hän, joka vahvistaa.’

Yahweh Tsuri?
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 01.12.2023 04:46

Se ei ollut uni eikä näky, vaan uninäky.

Yövuoron jälkeen unirytmi hakee paikkaansa. Heräsin aamuyöstä eikä enää nukuttanut. Ajattelin tulla foorumille, mutta sitten en.

Ajatukseni risteilivät vuoteella ja olin kahden vaiheilla nousta ylös. Suljin silmäni vielä hetkeksi…

Vain lyhyt tuokiokuva, jossa katselin puhelimeni näyttöä: siinä oli neljä tai viisi riviä venäjänkielistä tekstiä. Se ei ollut txt-viesti, vaan se ilmestyi puhelimen näytön ylälaitaan täyttäen sen noin kolmasosalta.

Havahduin tuohon näkemääni ja avasin silmäni, kun olin niin vaikuttunut. Muuta en muista kuin että teksti alkoi C-kirjaimella.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

EdellinenSeuraava

Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa