witness blogi

Avaa oma blogisi. Kuvablogit. Teemablogit.
Blogeja muualta.

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 29.09.2018 05:41

Kerran eräs vanhempi, jo edesmennyt uskova sanoi 'Jumala ei myöhästy koskaan'. Se ei tuolloin oikein käynyt minun pirtaani niinkuin ei moni muukaan asia.

Menen yleensä töihin viime minuuteilla, mutten myöhästy. Se on minulle ominaista, heräsinpä mihin aikaan tahansa. Ja aamu, jolloin ei tarvitse lähteä mihinkään, on itsessään juhlaa. Ja erikseen ovat aikaiset aamut, kun on levänneenä herännyt eikä päivän asiat vielä taakoita mieltä.

On asioita, jotka eivät ehkä ole välttämättömiä, mutta ne voivat olla merkityksellisiä lähimmäisten vuoksi. On asioita, joiden täytyy ensin tapahtua ennenkuin päivä voi vaihtua toiseksi.
Viimeksi muokannut עֵד päivämäärä 23.11.2022 04:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 14.01.2019 03:59

Hyvää jo alkanutta vuotta. Rukoilkaa profeettoja!

Näillä sanoilla tervehdin ja siunaan sinua, joka kaipaat ja janoat taivaallisia.

Maa on täynnä uskontoja, mutta Hänen tuntemistaan vähän. Rukoillaan toistemme puolesta!
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 18.02.2019 21:35

Muutaman päivän on ollut mielessäni: Voi, jos Uudesta Testamentista tulee ihmiselle Vanha Testamentti!

Alunperinkään, kun kyse oli 'vain' Kirjoituksista, historiallisista kirjoista sekä sittemmin Jeesuksen opetuksista, joista Pyhä Henki muistutti opetuslapsia. Mutta meille nuo Testamentit ovat usein kuin lakikirjoja!

Rakkauden kautta vaikuttava usko purkaa väliseiniä, ja Henki totisesti tekee eläväksi.
Kristinusko ei siksikään ole suosiossa, koska siihen emme voi mitään lisätä emmekä siitä mitään ottaa pois.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 30.10.2019 00:05

En ole vielä postaillut fb:hen, mutta täällä ollaan Kanarialla ja hetikohta jouduin sairaalaan. Tämä on viides päivä ja aamulla kotiutus (hotellille). Täällähän tullaan pari tuntia jäljessä. Kuume pomppasi 40, nyt siis olen toipilas. Kai se selvinnee pöpön nimi ja suku.

Hyvin vahvana on ollut ajatus, että ihminen on kotonaan missä vain, kun oikein asennoituu, mutta sydämemme kaipaa siihen kotiin, mikä meille on valmistettuna.

Tästä haluan olla kertomassa heille, jotka sitä kaivaten, ei pilkaten kysyvät. Ja kuinka pitkä aika sairaalla on! Jokainen aikaansa antava ihminen tuntuu tuttavalta ja kädenojennus - kodilta.

Olkaa siunattuja sisaret ja veljet!
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja Emil » 30.10.2019 10:45

Herran Yeshua Messiaan nimessä ja veressä käsken kuumetta lähtemään Witnessistä tässä ja nyt. Ole parattu Yeshua Messiaan haavojen kautta ja ala kiittämään kuumeen lähdöstä ja parantumisesta Herraa nyt heti. Amen.
Emil
 

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 30.10.2019 12:32

Kiitos rukoustuesta, bro.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 27.12.2019 10:09

Rukouksessa minua muistutettiin Mark. 9:24 (Minä uskon, auta minun epäuskoani) ja aivan kuin opetettiin: Jos sinulla on jokin asia, joka vaivaa tai kietoo, esim. pelko, kateus tms., voit rukoilla näin: ’Minä uskon, auta minun pelkoani’.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 05.01.2020 05:44

En todellakaan ole säännöllisesti lukenut Raamattua, ja asia alkoi vaivaamaan minua loppusyksystä. Sain armon nöyrtyä rukoilemaan asiaa: kykenin hiljentymään hetkeksi aamuisin ja enimmäkseen kiittämään, ensin pelastuksesta ja sittemmin Sanasta.

Nyt on Raamatun kannet auenneet, aamu kerrallaan, ja päivän matkalla edetään, kiitos Herrallemme. Sisin huokaa: ’Puhu, Herra, palvelijasi kuulee.’

Tänään lukiessani (Matt. 25) kymmenestä neitsyestä se avautui kuin silmien eteen: kyse on Sanasta.

Kaikilla kymmenellä oli Raamattu, mutta vain viisi luki sitä pelastuksekseen, niin että Sanan Henki tuli lihaksi/elämäksi, että he sen avulla saattoivat katkaista pahan palavat nuolet, joilta yksikään ei ole suojassa ja joita kukaan ei omassa nimessään voi väistää eikä torjua.

Uskovalle Sana Pyhässä Hengessä on öljyä, jota sellaisenaan ei voi toiselle antaa, vaan kyse on henkilökohtaisesta suhteesta - Jeesukseen.

Tämä pysäytti minut ja se, kun koin kehotuksen sydämelleni: ’Tämä kirjoita ylös’.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 13.01.2020 21:29

Lähdinpä aamutuimaan käymään naapurikaupungissa ja sain sydämelleni rukoilla, että saisin törmätä uskovaan matkakumppaniin. Unohdin sittemmin jotenkin tuon, mutta paluumatkalla asemalla tuntematon naisihminen morjesti minua. Kun sitten menin junaan, tuli sama henkilö ja totesi: täällähän sinä olet.

Olin vaivautunut hiukan, kun en tuntenut häntä, mutta sitten muistin, että olin rukoillut matkakumppania. Samassa hän kysyi, näinkö minä kolaria kaupungilla - enpä ollut nähnyt - ja jatkoi: ’olivatkohan he valmiita taivaaseen vai joutuvatkohan kadotukseen’.

Uskova matkakumppani melko tyhjässä junassa! Kiitos Herralle.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 25.01.2020 07:41

Tulin niin siunatuksi, kun hetken vain katselin tv7 näin aamutuimaan. 'Osui' niitä sanoja sydämelle, jotka hoitivat.

'Pyhä Henki puhuu todeksi asioita uskovalle' - se, mikä olisi ylivoimaista ihmiselle, muuttuu haasteeksi, joka etenee toteutettavaksi. Kun elämme Jumalan tahdossa ja johdossa, olemme Hänen käytössään ja kunnia kuuluu Hänelle.

Se on todistukseksi heille, jotka eivät usko.
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

EdellinenSeuraava

Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa