hypomenoon blogi

Avaa oma blogisi. Kuvablogit. Teemablogit.
Blogeja muualta.
ViestiLähetetty: 26.10.2018 11:34
Tämän aamun ilon ja rohkaisun Sana, joka on totta sekä koettua. Näin Sinunkin kohdallasi.

Kaikki maailmassa muuttuu, mutta uskovina saamme elää Jumalan Sanasta sekä Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta, joka on elävä Sana. Loistakoon meidän valomme, Kristus Jeesus, kauttamme niille, jotka etsivät elämäänsä kestävää pohjaa.
:bible:
Psalmista(Ps. 73:26) kirjoitti:
Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
ViestiLähetetty: 28.10.2018 19:55
Ristin veren kautta

Ristin sanomaan en kyllästy koskaan. Se on aina kuin kyyhkysen tuoma öljypuun lehti, mikä virvoittaa janoisen. Tämän vanhan sanoman edessä olen itkenyt kiitollisena tänään.

Muutama Raamatun kohta tästä aiheesta.
Paavali(Kol 1:20) kirjoitti:
ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

-Meille ihmisille kuuluvan kirouksen ja kuoleman otti Kristus päällensä. Tämä oli Jumalan ajatus meihin nähden. Sovitus on totta ja rauha Hänen ristinsä veren kautta.
Hebrealainen(Hebr 9:12) kirjoitti:
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

- Iankaikkinen lunastus voimassa poikkeuksetta jokaiselle. Synnin orjat saavat tämän ottaa vastaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Uskovina se on meille jokapäiväinen todellisuus.
Ylistetty olkoon Isälle Jumalalle, ylipapistamme, Kristuksesta!
Hebrealainen(Hebr 10:19) kirjoitti: Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,

- Isän Jumalan yhteyteen tie on auki Jeesuksen veren kautta. Sinulla lukija on toivo toivottomuuteesi!
Johannes(Ilm 12:11) kirjoitti:
Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

Tänä päivänä on vaino Kristuksen tähden. Railo kasvaa uskovien ja ei-uskovien välillä vauhdilla. Kristityt useissa maissa kokevat marttyyrikuoleman. Vaino ei ole tai tulisi olla uskovalle yllättävä asia. Vainoon varautuminen on elää valkeudessa niin kuin Jumala on valkeudessa, niin meillä uskovina on yhteys keskenämme ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidän kaikesta synnistä.

Kun synti (hapatus) on tunnustettu ja saatu anteeksi, niin voimme viettää juhlaa puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Kristuksen veren kautta.
ViestiLähetetty: 10.11.2018 21:00
Saadun annat takaisin

Minkä annamme on Jumalan kädestä saatu

:bible2: Raamattu kansalle
Historioitsija (1 Aik 29:14) kirjoitti: Mikä minä olen, tai mikä on minun kansani,
kyetäksemme antamaan vapaaehtoisesti tällaisia lahjoja?
Sinulta tämä kaikki on tullut,
ja omasta kädestäsi me olemme ne sinulle antaneet.

Ei mitään omaa

Jesaja (26:12) kirjoitti:Herra, sinä valmistat meille rauhan.
Myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt.

Jumala antaa teot

Paavali (Ef 2:10) kirjoitti:Sillä me olemme hänen tekonsa,
luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten,
jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.

Kaikki on lahjaksi saatua

Paavali (1 Kor 4:7) kirjoitti:Kuka asettaa sinut etusijalle?
Ja mitä sinulla on, mitä et ole saanut lahjaksi?
Mutta jos olet saanut sen, miksi kerskailet,
ikään kuin et olisikaan saanut sitä
lahjaksi?

Saimme ja annamme

Matteus (10:8) kirjoitti:Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia, ajakaa ulos riivaajia.
Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

Jumala otti ja antoi takaisin

Mooses (Num 18:6) kirjoitti:Minä itse olen ottanut teidän leeviläiset veljenne israelilaisten keskuudesta
ja antanut heidät teille lahjaksi,
jotta he Herralle erotettuina toimittaisivat ilmestysmajan palvelutehtäviä.

Otsikoiden viitteet kustakin jakeesta kertovat ihanan totuuden Jumalasta ja meistä. Olemme kaikessa Hänestä riippuvaisia. En enempiä selittele. Voimme tutkia ja miettiä omaa päivittäistä vaellustamme suhteessa jakeiden sanomaan. Jopa se että Jumala on kätketty vastakohtaansa kertoo samaa sanomaa. Jumalan voima tulee täydelliseksi heikkoudessa. Ihmeellistä. Ilmankos Paavali kerskaa heikkoudestaan, että tämä Jumalan voima, Kristus, jäisi häneen asumaan.

Tämä vie hiljaiseksi. Muistan, etten se olekaan minä, vaan kaikki kaikessa on Kristus.

Paavali (Fil 1:11) kirjoitti: täynnä vanhurskauden hedelmää,
jonka Jeesus Kristus saa aikaan Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
Edellinen

Paluu Blogit