hypomenoon blogi

Avaa oma blogisi. Kuvablogit. Teemablogit.
Blogeja muualta.

Kaikki valmiina!

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 13.08.2019 10:35

Kaikki valmiina!

* Jumalan toimintasuunnitelma tehty ilman meitä.

* Hääaterialle kuului kutsu:
:bible:
'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Luuk. 14:17

Ei tarvinnut kuin tulla ja nauttia hääateriasta.

* Samoin pelastuksemme on etukäteen valmistettu, johon meillä ei ole mitään lisättävää eikä poisotettavaa. Uskoimme Herraan Jeesukseen ja niin pelastuimme.

* Uskoon tultuamme emme vaella omissa teoissa, sillä nekin kuuluivat Jumalan suunnitelmaan ennen kuin uskoon tulimme. Teot, joissa saamme vaeltaa on Jumala edeltäpäin valmistanut.

* Meidän osuus tulee jo valmiiksi tehtyyn!

:bible:
Heprealainen(Hepr. 7:27) kirjoitti:jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.

:bible:
Heprealainen(Hepr. 9:11-12) kirjoitti:Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, *meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.


:bible:
Paavali(Ef. 2:8-9) kirjoitti:Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.


:bible:
Paavali(Ef. 2:10) kirjoitti:Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.


* Tämä on se kairos hetki, johon ihminen suostuu tai torjuu.

* Uskoon tuleminen, pelastus, on Jumalan teko, lahjaa syntiselle. Syntinen vanhurskautettiin Jeesuksen Kristuksen tähden.

* Vaellus on Jumalan lahjaa vanhurskautetulle, koska vaelluksessa kristitty kulkee Hänen valmistamissaan teoissa.
* Armon kasvatuksen myötä uskovasta poistuu Jumalan osoittamia asioita voidakseen elää siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä (poimittu Tiit.2:11-13).

Tämän parempaa ei ole, menee yli ymmärryksen. Ylistys nousee Isälle Jeesuksen Kristuksen kautta, huulten uhrit!
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

SINUN TÄHTESI

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 20.08.2019 14:08

SINUN TÄHTESI

:bible:
Paavali(Room. 5:6) kirjoitti:Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.

:bible:
Johannes(Joh. 3:16) kirjoitti:Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

:bible:
Paavali(Room. 8:32-36) kirjoitti:Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
* Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
* Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
* Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?

* Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".



Room. 8:36 jakeesta Novum
Lainaus on Ps 44:23:sta Septuaginta-käännöksen mukaan. Se ilmoittaa, mitä Jumalan kansalla on odotettavissa minä aikakautena tahansa, kun viha herää eikä mikään estä sitä. Vrt. Gal 4:29. Kristuksen tähden kärsiminen on aivan muuta kuin esimerkiksi oman tyhmyyden vuoksi tai sen tähden kärsiminen, että puutumme asioihin, jotka eivät meille kuulu (1 Piet 4:15). Kristuksen tähden kärsiminen merkitsee, että olemme yhteydessä hänen kanssaan, ja se on merkki siitä, että pääsemme osallisiksi myös kirkkaudesta hänen kanssaan (5:1-5; 8:17).
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Mutt' nyt kaikki mun on Jeesuksessa

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 11.11.2019 20:34

Jos ois kaikki mun, vaan puuttuis Jeesus,
oisko elo elon arvoinen?
Tyydyttääkö voisi katoovainen
kaihon syvyydessä sydämen?
Jos ois kaikki mun, vaan puuttuis Jeesus,
ansaitsisko voittoon taistella?
Onko mainen ilo mainittava
Jeesukseni rauhan rinnalla?

:bible:
Johannes(Joh 14:27) kirjoitti:
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.


Jos ois rakkaus ja rikkaudet,
kunnia ja maine ihmisten,
mutta toivoa ei ikuisuuden,
satamaa ei elon purrellen.
Jos ois kaikki mun vaan puuttuis Jeesus,
rakkautensa kuoloon kestänyt,
minne kääntyis, minne maailmassa
sydän heikko, tuskiin nääntynyt?

:bible2: Raamattu Kansalle
Matteus(Matt. 11:28) kirjoitti:
Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Omistaa saan Hänessä mä kaikki

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 11.11.2019 20:35

Ilman Jeesusta on elo tyhjää
täynnä synnin tuskaa polttavaa
Ilman Häntä iäisyyskin ompi
pimeyttä, ikikuolemaa.
Ilman Jeesusta jos elää voisin,
miten oisi kuolla Hänettä?
Ilman Häntä laakson syvyydessä,
ilman Häntä iäisyydessä.

:bible:
Johannes(Joh. 11:25-26) kirjoitti:
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?


Mutt' nyt kaikki mun on Jeesuksessa,
lääke sydänhaavaan kärsivään.
Syntiä ei, jot' ei anteeks' antais,
tuskaa ei, jot ymmärtäis ei hän.
Jos on mulla Jeesus, yksin Jeesus,
eikä mitään muuta sieluni.
Omistaa saan Hänessä mä kaikki,
Hän suo elon yltäkyllälti.

:bible:
Paavali(Kol.1:14) kirjoitti:
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,

:bible:
Johannes(Joh. 10:10) kirjoitti:
Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 13.11.2019 11:41

Nousin keittiön pöydän äärestä

kiireesti etsimään sanoja, jotka pomppasivat ajatuksiini:" jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen".
Tämä löytyi 1 Piet. 1:5

Koko ajatus lähtee jakeesta 3

:bible:
Pietari(1 Piet. 1:3) kirjoitti:Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

- Jumalan laupeudesta uudestisynnyimme elävään toivoon. Ajatella elävään toivoon - Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.

Pietari(1 Piet. 1:4) kirjoitti:turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,

- meitä varten säilytetty, mikä...no perintö taivaassa. Ihanasti tuossa Pietari ilmaisee totuuden, että perintö on turmeltumaton, saastumaton ja katoamaton. Kallisarvoista elvyttävää Sanaa.

Pietari(1 Piet. 1:5) kirjoitti:jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

- ja tämä...
A. Jumalan voimasta B. uskon kautta varjellumme - pelastukseen.
Näin Pietari kirjoittaa.

Minua riemastutti tämä aamupäivän aikana. Pieni otos, mutta ravitseva.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Kestävyys kilvoituksessa joka päivä

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 28.11.2019 13:22

Kestävyys kilvoituksessa 

Jokapäiväiseen vaellukseen kristittynä opettelen muistuttamalla itseäni pitämään yllä kirjeen heprealaisille kirjoitajan kehotusta.
Siinä on kaksi asiaa silmät luotuina ja ajatelkaa. Yhteinen nimittäjä on Jeesus.



:bible2: Jumalan Kansan Raamattu
Heprealainen(Hepr.12:1-3) kirjoitti:
1. 
Kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka meidät niin helposti kietoo. Juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa
2. 
silmät luotuina Jeesukseen, uskon alkajaan ja täyttäjään, joka hänelle tarjona olleen ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. 
3. 
Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseään kohtaan, ettette uupuisi ja menettäisi toivoanne.



Asia jota kirjeen kirjoittaja painottaa on silmät ja ajatus Jeesukseen jäljessä. Ja näitä minä mietin. Mitä Jeesus koki on minulle ja sinulle annettu lohdutukseksi ja rohkaisuksi. 
A. joka ilon sijasta kärsi ristin häpeästä välittämättä. Ja Hän on nyt Perillä.
B. joka syntisiltä on saanut kärsiä selllaista vastustusta...


Kärsimys jota Kristus koki ei ole lannistamaan tarkoitettu, päinvastoin.

Ensimmäinen jae kehottaa "omaan osuuteemme",
panna pois kaikki mikä painaa ja synti, joka meidät niin helposti kietoo.

Ihanat kehotukset meidän parhaaksemme. Mitä olemme menettäneet, ulkonaista, on toisarvoista sen rinnalla mitä olemme saaneet Jumalalta Kristuksessa.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Ihmiskunnan VALO

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 21.12.2019 16:49

Vielä pieni tovi pimeää, kunnes kukon askelin pimeys ottaa etäisyyttä valon saadessa voiton.
Kynttilät sekä muut jouluvalot tuovat lämpöä ja osoittavat kuinka rakastamme valoa.

Iloitsen joulun sanomasta, Jeesus-lapsesta, joka syntyi valoksi koko maailmalle. Vaatimaton tallin seimi vaihtui myöhemmin ristinpuuksi, jossa sovitettiin koko maailman synnit. Jumala ajatteli meidän parastamme.

Eräs ikivanha virren säe kiteyttää ajatuksen joulusta ja pääsiäisestä:
Ei joulurauhaa pitkäperjantaitta, ei uhrikuolematta elämää.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

KOKO TIEN

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 08.01.2020 18:27

hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Menetät ainoastaan tuhoon tuomitun

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 14.01.2020 15:43

Markus (16:25) kirjoitti:
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

NOVUM
"Elämän kadottaminen" on oikeastaan vain alemmanasteisen elämän menettämistä ja korkeamman saamista. Risti merkitsee kuolemaa, mutta Kristukselle ja hänen seuraajilleen se merkitsee tietä kuolemasta elämään. Ihminen saa omakseen elämän luovuttamalla itsensä Kristukselle, mutta kadottaa elämänsä yrittäessään itsekkäällä tavalla löytää sen.


Markus (8:35) kirjoitti:
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

NOVUM
Uskonto, joka ei vaadi tunnustajaltaan mitään, ei myöskään ole minkään arvoinen. Tällä jakeella on erityinen merkitys vainon aikoina, mutta se pätee muulloinkin. Ihminen saattaa joutua koetuksiin monenlaisissa olosuhteissa, ja tässä sanottu lähes järjenvastainen väite kuuluu elämän perustotuuksiin.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Opeta minulle tiesi, Herra

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 18.01.2020 10:43

Opeta minulle tiesi, Herra
:bible2: Raamattu Kansalle
Psalmista (Ps. 86) kirjoitti:
1. Daavidin rukous.
Herra, kallista korvasi ja vastaa minulle,
sillä minä olen kurja ja köyhä.
2. Varjele sieluni, sillä minä olen uskollinen.
Sinä olet minun Jumalani. Pelasta palvelijasi, joka luottaa sinuun.
3. Armahda minua, Herra, sillä sinua minä huudan kaiken päivää.
4. Ilahduta palvelijasi sielu,
sillä sinun puoleesi, Herra, minä ylennän sieluni.
5. Olethan sinä, Herra, hyvä ja anteeksiantava,
ja armosi on suuri kaikille, jotka huutavat sinua avukseen.
6. Herra, kuule minun rukoukseni, kuuntele tarkoin anomiseni ääntä.


7. Hätäni päivänä minä huudan sinua avukseni,
sillä sinä vastaat minulle.
8. Ei ole sinun vertaistasi jumalien joukossa, Herra,
ei mikään ole sinun tekojesi vertaista.
9. Kaikki kansat, jotka olet tehnyt,
tulevat ja kumartuvat palvoen sinun edessäsi, Herra,
kunnioittavat sinun nimeäsi.
10. Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä yksin olet Jumala.
11. Opeta minulle tiesi, Herra, että vaeltaisin sinun totuudessasi.
Tee sydämeni ehyeksi, että pelkäisin sinun nimeäsi.
12. Herra, minun Jumalani, sinua minä kiitän kaikesta sydämestäni
ja kunnioitan sinun nimeäsi ikuisesti,
13. sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan,
sinä olet pelastanut sieluni tuonelan syvyyksistä.


14. Jumala, röyhkeät ovat nousseet minua vastaan,
väkivaltaisten joukko tavoittelee henkeäni,
eivät he sinusta piittaa.
15. Mutta sinä, Herra, olet laupias ja armahtava Jumala.
Sinä olet pitkämielinen, sinun armosi ja uskollisuutesi on suuri.
16. Käänny puoleeni ja armahda minua!
Anna voimasi palvelijallesi, pelasta palvelijattaresi poika.
17. Tee tunnusteko minun hyväkseni.
Nähkööt vihamieheni sen ja hävetkööt,
kun sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

EdellinenSeuraava

Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa