hypomenoon blogi

Avaa oma blogisi. Kuvablogit. Teemablogit.
Blogeja muualta.

Pyhille annettu!

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 29.02.2020 21:41

Pyhille annettu!


:bible:
Juudas(Juud. 1:3 ) kirjoitti:Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

Usko on annettu meille. Kun luemme Juudaksen kirjettä eteenpäin huomaamme, että meidän tulee puolustaa ja säilyttää se. Ollaan innokkaita tässä.
:bible:
Paavali(Fil. 1:27) kirjoitti:Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti, että minä, tulinpa sitten teidän tykönne ja näin teidät tai olin tulematta, saan kuulla teistä, että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta,

Meille annettu usko! Näkyköön se arkielämässämme. Ollaan hedelmää kantavia puita. Jeesus Kristus saa sen aikaan meissä.
:bible:
Paavali(1 Tim. 6:12) kirjoitti:Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.


Uskon kilvoitus, suuntana iankaikkinen elämä.

Joh. 3:16 ja muut Raamatun kohdat vahvistavat, että Jumala tahtoo antaa iankaikkisen elämän. Siksi Hän antoi ainoan Poikansa tulla lunastajaksi meille.

Synnyttäköön Jumalan Henki meissä riemua ja kiitollisuutta, että usko on kerta kaikkiaan pyhille annettu. Ja Hän synnyttäköön janon henkilölle, jolla ei vielä ole uskoa Herraan Jeesukseen, joka on ainoa Pelastaja, syntien anteeksiantaja sekä uskon vaikuttaja.

Jeesus Kristus on Kallio joka kestää, vaikka kaikki muu järkkyisi. Ylistys Hänelle!
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Kirjeen sanoman rikkaus

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 05.03.2020 14:20

Paavali(Kol 3:1,2) kirjoitti:Jos siis teidät on herätetty yhdessä Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.
Kiinnittäkää mielenne siihen, mikä on ylhäällä, älkää siihen, mikä on maan päällä.

Miksi etsiä ja miksi kiinnittää mieleni ylhäällä oleviin?

Vastaus on syvällinen ja paljastaa asemani, mitä minulle on tapahtunut ja missä nyt olen.
Huikeaa totuutta.
Paavali(Kol 3:3,4) kirjoitti:Tehän olette kuolleet, ja teidän elämänne on Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalassa.
Kun Kristus, teidän elämänne, ilmestyy, silloin tekin ilmestytte hänen kanssaan kirkkaudessa.


Tämän jakeen kohdalla jatkuu kristityn vanhan ja uuden elämän teema.

* Mitä kuoletan ja miksi? Jakeesta 5 eteenpäin.
* Mitä panen pois ja miksi?
* Mihin pukeudun ja mikä on sen tarkoitus?

Rukoillen tutkin lukiessani kirjettä Jumalan Henki minulle puhuu, missä on suunnan muutoksen tarvetta, ojentautumista, syntini tunnustamista, suhteeni hoitamista uskon veljeeni tai siskooni, jotta vaellukseni valkeudessa pysyisi.



Loppupuolella kirjettä vielä annetaan ohjeita perheyhteisölle. Teema on sama vanha ja uusi elämä, miten ennen elin ja kuinka nyt toimin uskovana, onhan elämäni Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalassa.


Lukijani lyhyesti kirjasin aamulliset ajatukseni Jumalan Sanan ääressä ollessani. Murrettuna huomaan, että tarvitsen Jumalan Hengen apua uskonelämäni kaikilla osa-alueilla.
Luotan, että saan avun, niin kuin tähän asti. Tässä pimenevässä ja pahassa maailmassa tarvitsen Jumalan Hengen ohjausta, että elämäni rikkaus Kristuksessa voi olla Jumalan tahdon mukaista.

Vaikuttakoon Jumala Henkensä kautta, että rakastuminen Raamattuun Sinussa kasvaisi, koska Sanassa on elämä, iankaikkinen elämä.



Paavali(Kol 3:1,2) kirjoitti:Jos siis teidät on herätetty yhdessä Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.
Kiinnittäkää mielenne siihen, mikä on ylhäällä, älkää siihen, mikä on maan päällä.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Mikä evankeliumi!

ViestiKirjoittaja hypomenoo » 28.03.2024 09:03

Lukiessani Jumalan Sanaa tulin 2. Mooseksen kirjan luvun 12 jakeeseen 13, silloin purskahdin sisäiseen itkuun kyynelten valuessa silmistäni ja vapisin. Olin syvästi liikuttunut evankeliumista joka oli järisyttävä.Tässä se on!

Mooses(2 Moos.12:13) kirjoitti:
Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.


Kun Jumala katsoo meihin Kristuksen läpi Hän näkee veren, ja Hän menee "ohi"! Kristuksessa olemme turvassa.

Paavali(Kol 1:20) kirjoitti: Ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.




Aamulliset ajatukseni Pyhän Sanan ääreltä.
hypomenoo
 
Viestit: 202
Liittynyt: 13.06.2018 19:27

Edellinen

Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron