Kilvoittelu, mitä se on?

Kääntyminen, Uudestisyntyminen, Kaste, SRK, Jumalan Valtakunta
ViestiLähetetty: 15.09.2018 11:21
Mitä kilvoittelu on? Miksi se on niin tärkeä pelastumisen kannalta?
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 15.09.2018 18:39
Me kilpailemme saadaksemme voittopalkinnon.
Mutta Pelastus ei ole voittopalkinto.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 17.09.2018 15:31
:bible:
Paavali (Fil 3:11-14) kirjoitti:
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Viimeksi muokannut Kirjoittaja päivämäärä 18.09.2018 15:27, muokattu yhteensä 1 kerran
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 17.09.2018 17:12
Tässä tulee nyt taas noudattaa Paavalin ohjetta
Totuuden Sanan oikeasta jakamisesta.
Kirkkoraamattu samoinkuin esimerkiksi Raamattu kansalle
ja muutkin käännökset aloittavat jakeesta 12 uuden kappaleen
uudella väliotsikolla.
Eli jae 11 päättää yhden katkelman.
Ja sitten jakeesta 12 alkaa uusi katkelma.

Ylösnousemus ei suinkaan ole voittopalkinto.
Kaikki ihmiset kokevat ruumiin ylösnousemisen
lukuunottamatta niitä,
jotka ovat ruumiillisesti elossa tempaushetkellä.
Ja Paavali odotti aluksi,
että tempaus tapahtuisi hänen elinaikanaan.

Mutta sitten Paavali siirtyy puhumaan kutsumuksestaan.
Paavali oli kutsuttu
:bible3: taivaallisella kutsumuksella :bible3:
pakanain apostoliksi,
ja tässä tehtävässä hän suoritti jalon uskon kilpailun.
Ja siitä hän oli saava voittopalkinnon ja seppeleen eli kruunun.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 17.09.2018 23:59
Paavali tarkoittaa tuossa Kristuksen omien ylösnousemisesta ja puhuu täydelliseksi tulemisesta. Sanookin"ehkä" pääsee voittopalkintoon jota kohti rientää.

Ei kukaan uskoontullut ole heti valmis ja täysin pyhittynyt. Armo kasvattaa pikkuhiljaa jos kuljemme tietä joka on Jeesus, Jeesus-tietä.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 18.09.2018 09:58
Paaval ei sano, että "ehkä" pääsee voittopalkintoon.
Hän sanoo, että "ehkä" tulee osalliseksi ruumiin ylösnousemuksesta.

Kuten edellisesssä viestissäni jo totesinkin,
kaikki ihmiset tulevat kokemaan ruumiin ylösnousemisen
lukuunottamatta niitä ihmisiä,
jotka tempaushetkellä ovat maan päällä elossa.
Nämä eivät koe ruumiin ylösnousemusta
vaan ainoastaan sen muuttumisen kirkastetuksi ruumiiksi.

Tämä on asia, jonka Paavali tuo koko kirjekokoelmansa
ensimmäisessä eli varhaisimmassa kirjeessään esille.
Ja siinä vaiheessa Paavali oletti,
että Jeesus tulee takaisin jo Paavalin elinaikana,
kuten on todettavissa Tessalonikalaiskirjeistä.

Mutta sitten asiat eivät menneetkään niinkuin piti.
Aivan Apostolien tekojen loppuriveiltä paljastuu
se tapahtuma, joka lopulllisesti ratkaisi sen,
että Israel ei tuona aikana tulekaan kääntymään.

Filippiläiskirjeen kirjoittamisajankohtana
Paavalilla oli jo aavistus tästä asiasta,
ja niin hän kirjoittaa ylösnousemuksesta puhuessaan "ehkä".
Siis ehkä Jeesus ei tulekaan takaisin hänen elinaikanaan
vaan Paavali tuleekin osalliseksi ruumiin ylösnousemisesta.

Paavali ei siis sano, että hän ehkä saa voittopalkinnon,
vaan että hän ehkä tulee osalliseksi ylösnousemuksesta.

Vielä kerran. Ylösnousemus ei ole voittopalkinto.
Joka ikinen ihminen tempaushetkellä elossa olevia lukuunottamatta
tulee kokemaan ruumiin ylösnousemisen.

Jakeesta 12 alkaa uusi asia,
ja siinä puhutaan taivaallisesta kutsumuksesta,
joka Paavalin tapauksessa oli julistaa evankeliumia pakanoille.
Siitä työstä hän oli saava palkan, voittopalkinnon ja kruunun.

PS

Tuo täydelliseksi tuleminen ei suinkaan tarkoita sitä,
että tuilisimme lopulta niin täydellisisksi,
että kelpaamme Jumalalle.

Ei ollenkaan. Aivan päinvastoin.
Kun Paavali puhuu täydellisyydestä tuossa enemmänkin,
niin hän viittaa siihen, mitä hän oli ollut fariseuksena.
Hän oli saavuttanut fariseuksena
"nuhteettomuuden" lain vanhurskauteen nähden.
Ja tällaisista ihmisistä fariseukset käyttivät ilmaisua "täydellinen".
Ja nyt tämän "täydellisyyden" siis sen mahtavan ansion,
jonka hän fariseuksena oli saavuttanut,
hän hylkäsi roskana pois
saadakseen sen vanhurskauden,
joka tulee lahjana yksin armosta Jeesuksen ansion tähden.

Ja niin Paavali vielä kerran tuossa kohden sanoo,
että ei niin, että hän olisi jo saavuttanut täydellisyyden,
vaikka hän oli jo fariseuksena saavuttanut nuhteettomuuden
lain vanhurskauteen nähden,
vaan nyt hänen asenteesa (mieli) oli se,
että hän tulee täydelliseksi vasta sitten, kun on perillä
ja pelkästään Jeesuksen tähden.
Ja hän kehoittaa muitakin "täydellisiä"
eli vastaavan "nuhteettomuuden" saavuttaneita fariseuksia
valitsemaan tämän saman mielen.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 18.09.2018 14:53
Alkaa muistuttaa inttämistä, mutta edelleen olen sitä mieltä, että Paavali puhuu täydelliseksi tulemistaan, eli lopullista pelastumistaan kuoleman tai tempauksen jälkeen ja sanoo sitä voittopalkinnoksi.

:bible:
Paavali (1 Kor 13:12 ) kirjoitti:Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin,
mutta silloin kasvoista kasvoihin;
nyt minä tunnen vajavaisesti,
mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti,
niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 18.09.2018 22:46
:bible:
Johannes (Ilm 3:11) kirjoitti:Minä tulen pian;
pidä, mitä sinulla on,
ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi


Tuossakaan ei puhuta vain tehtävästä.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 20.09.2018 06:53
Edellä puhutaan nimenomaan tehtävästä:

:bible:
Johannes (Ilm 3:8) kirjoitti:Minä tiedän sinun tekosi.
Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven,
eikä kukaan voi sitä sulkea;
sillä tosin on sinun voimasi vähäinen,
mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani
etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
LainaaIlmoita tämä viesti
ViestiLähetetty: 20.09.2018 21:48
Se, joka kieltää Jeesuksen nimen, ei pelastu, jos ei tee parannusta. Ei siis mielestäni liity erilliseen palvelutehtävään.

:bible:
Paavali (2 Tim 2:12 ) kirjoitti:jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita;
jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät
LainaaIlmoita tämä viesti
Seuraava

Paluu USKO ja ELÄMÄ

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron