JEESUS ANTOI SYNTINI ANTEEKSI.

JEESUS ANTOI SYNTINI ANTEEKSI.

ViestiKirjoittaja Jukka » 07.06.2015 21:43

Tuo otsikko on mielestäni jo hyvä todistus, koska se on totta - olen saanut syntini anteeksi. Nuoruuteeni liittyy paljon surullisia asioita, mutta en kerro niistä nyt, vaan kuinka Jeesus löysi ja kohtasi minut.

Olin ateisti ja pilkkaaja, ylimielinen natsiaatteen kannattaja ja juutalaisvihaaja. Paljon muutakin, mutta lyhyeen todistukseen niitä ei ole tarvis kertoa.

Ollessani 16-vuotiaana pikkuveljeni tuli uskoon ja todisti siitä minulle hyvin yksinkertaisin sanoin. Ne pysäytti minut ajattelemaan Raamatun ilmoitusta, jota ennen olin pitänyt pilkkana. Luin kotona salaa vanhempieni vihkiraamattua. Oli vuosi 1971. En osaa selittää mitä minulle tapahtui, mutta Jeesuksen puheet ja teot valloittivat sydäntäni. Mitä ihmettä, Hän paransi ihmisiä ja antoi heille syntejä anteeksi! Itkin salaa yksikseni, kun luin Jeesuksen antavan ihmisille syntejä anteeksi. Pelastuksesta en oikein ymmärtänyt, mutta aloin kaipaamaan, että Jeesus antaisi minullekin monet syntini anteeksi.

Etsin siis anteeksiantoa keväästä kesään 1971. Minulle oli syntynyt usko Jumalaan ja uskoin Raamatun olevan Jumalan Sanaa, mutta jotain puuttui enkä ymmärtänyt, mitä se oli. Mutta etsin Jumalaa ja apua Häneltä jo tosissani.

Sitten kävi niin, että pikkuveljeni pyysi minua lähtemään nuorisopäiville Tampereelle. Ne pidettiin 16-18.7.1971 ja siellä oli monia puhujia, jotka olivat tulleet omakohtaiseen uskoon. Lauantaina istuin kuulemassa raamattutuntia. Olin juuri täyttänyt 17 vuotta. En muista mitä aihetta kokouksessa käsiteltiin, mutta kuullessani raamantunkohtia tapahtui jotain ihmeellistä sisimmässäni ja ymmärryksessäni. Pelastuksen asia avautui kirkkaana ja tiesin varmasti uskoen, että Jeesus on kuollut syntieni tähden, noussut kuolleista ja pelastus tarkoittaa sitä, että Jeesus saa tulla asumaan sydämessäni. Hieman myöhemmin rukoilin Herraa. Pyysin syntejäni anteeksi ja pyysin Häntä tulemaan sydämeeni asumaan. Muistan hyvin, että ajattelin Jeesuksen rankaisevan minua kovalla kurituksella (kun olin tehnyt niin paljon pahaa ja isänikin oli nuorena pahanteoista kurittanut) ja sanoinkin Hänelle, että tee minulle mitä ikinä tahdot, mutta ota minut omaksesi. Kuritusta ei tullut, mutta minut valtasi ylionnellinen tila; kaikki synnin painot otettiin pois ja Jumalan rauha valtasi sydämeni. Tuona hetkenä 17.07.1971 tiesin, että olen saanut syntini anteeksi. Vasta myöhemmin aloin ymmärtämään, että olin uudestisyntynyt ylhäältä ja tullut Jumalan lapseksi.

Näin minä tulin uskoon ja olen tänään uskossa Jeesukseen, yli 40 vuotta kertomani Jumalan kohtaamisen jälkeen.
Jukka
 

Paluu Todistus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa