Unohtaako Jumala?

Unohtaako Jumala?

ViestiKirjoittaja Jukka » 28.10.2015 16:17

Tapasin tänään apteekin pihalla jo vuosia tuntemani rouvan. Jäimme juttelemaan kuulumisia. Hetken kuluttua rouva vilkaisi kelloaan ja sanoi: ”Nyt pitää kiirehtiä hakemaan tyttö päivähoidosta!” Tokaisin leikkisästi, että olisipa se tytöstä ikävää, jos äiti unohtaisi tulla noutamaan.” Siihen rouva sanoi päättäväisesti: ”Kuule, ei äiti lastansa unohda!” Ja niin erosimme omille teillemme, mutta Jumalan Sana alkoi puhuttelemaan minua.

Jumala sanoi profeeta Jesajan kautta kansalleen: ”Unohtaako äiti rintalapsensa, niin ettei armahda kohtunsa poikaa?” No ei tietenkään äidin rakkaus salli unohtaa ja vielä vähemmän hylätä lastaan, jonka on synnyttänyt.

Niin -ajattelin- tämähän on hyvin turvallinen lupaus minulle, kun olen syntynyt Jumalan lapseksi. Hän synnytti minut Sanansa ja Henkensä kautta. Kreikan kielessä sanan synnytti perusmuoto on gennao – siittää, synnyttää. Se on hyvin voimakas ja henkilööni käyvä ilmaisu syntyperästäni.

Sitten mieleeni nousi se tosiasia, että on äitejä, jotka ovat unohtaneet ja hylänneet lapsensa, mutta tiesihän Jumalamme ja Isämme, että tällaistakin voi joskus maailman myrskyissä tapahtua. Niinpä Hän jatkoi ilmoitustaan Jesajalle vakuuttaen uskollisuuttaan. ”Ja vaikka hän (äiti rintalapsensa) unhoittaisikin, niin Minä en sinua unohda.”

Kuva
kohdassa Jes. 49:15 Jesaja kirjoitti:Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota


Jumala ei unohda eikä hylkää lapsiaan. Jumalan lapsikin joskus ajattelee vain, ettei Isä unohda virheitäni, mutta jossain Jumala sanoo, mitä Hän ei unohda: ”Minä en unohda sinun nuoruutesi armautta”.
Jukka
 

Re: Unohtaako Jumala?

ViestiKirjoittaja kalamos » 01.11.2015 15:52

jukka1954 kirjoitti:Jumala ei unohda eikä hylkää lapsiaan. Jumalan lapsikin joskus ajattelee vain, ettei Isä unohda virheitäni, mutta jossain Jumala sanoo, mitä Hän ei unohda: ”Minä en unohda sinun nuoruutesi armautta”.


Vastaus otsikon kysymykseen on todellakin:
kyllä, Jumala unohtaa, mutta ei kansaansa vaan sen synnit.

Kuva
(Hebr 10:17) kirjoitti:heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista


Ja me pakanatkin olemme päässeet osallisiksi tähän uuteen liittoon,
jonka Jumala on kansansa kanssa tehnyt.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6544
Liittynyt: 27.08.2014 07:31


Paluu Sana päivälle

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron