Miten Herra johtaa seuraavia päiviäni

Miten Herra johtaa seuraavia päiviäni

ViestiKirjoittaja Jukka » 08.12.2015 12:29

Omalla kohdallani odotan, miten Herra johtaa seuraavia päiviäni, jos Hän niitä minulle suo. Polveeni tehdään leikkaus (leikkausjonoa edessäni yli 2 kk). Käytän nykyisin kyynärsauvoja sisälläkin liikkuessani ja ulkona pyörillä varustettua kelkkaa. Joskus en pääse niidenkään avulla 50 metriä pidemmälle. Lisäksi diabeteksen komplikaatiot uhkaavat sääriäni amputaatiolla ja vaikka sydänlihaksen verenkierto saatiin kuntoon, niin odotan vielä yhtä avosydänleikkausta, jossa vioittunut aorttaläppä vaihdetaan keinoläpäksi (tämä toimenpide ei vielä ole kiireellinen, kun keväinen verisuonioperaatio onnistui odotettuakin paremmin).

Sairauteni ja yölliset kivuissa valvomiseni ovat kuitenkin koituneet minulle siunaukseksi, koska ne eivät ole (tämä on suuri ihme minulle) estäneet Kirjoitusten tutkimista eikä rukoilemista. Viikko sitten kaksi lääkäriä päätyi tosin sellaiseen ratkaisuun, että he katsoivat oikeaksi poistaa kipujani oxikodoni-nimisellä opioidilla. Lääke siis on sitä, mitä ihmisille annetaan muutama päivä suurten leikkausten jälkeen (oxanest). Minäkin sain 3 päivää avosydänleikkauksen jälkeen, sitten piti pärjätä miedommilla. Hassua kyllä, nyt eivät kivut herätä yöllä, mutta lääke virkistää niin, että yhä jatkan "yöelämääni" kuten ennenkin. Huolestuttavaa on se, että nyt lääkettä käytetään kunnes polvi on operoitu, eli ainakin 2 kuukautta (4 x vrk). Olen siis muun pahuuteni lisäksi nykyisin myös "narkkari", kuten tällaisia ressukoita pruukaavat kutsua - ne 'vähän enemmän vanhurskaat ja hyvät ihmiset', jotka sanovat, ettei lääkkeitä uskovan pitäisi käyttää lainkaan! ( ? )
Jukka
 

Re: Miten Herra johtaa seuraavia päiviäni

ViestiKirjoittaja kalamos » 01.01.2016 14:53

jukka1954 kirjoitti:Lääke siis on sitä, mitä ihmisille annetaan muutama päivä suurten leikkausten jälkeen (oxanest). Minäkin sain 3 päivää avosydänleikkauksen jälkeen, sitten piti pärjätä miedommilla. Hassua kyllä, nyt eivät kivut herätä yöllä, mutta lääke virkistää niin, että yhä jatkan "yöelämääni" kuten ennenkin. Huolestuttavaa on se, että nyt lääkettä käytetään kunnes polvi on operoitu, eli ainakin 2 kuukautta (4 x vrk). Olen siis muun pahuuteni lisäksi nykyisin myös "narkkari", kuten tällaisia ressukoita pruukaavat kutsua - ne 'vähän enemmän vanhurskaat ja hyvät ihmiset', jotka sanovat, ettei lääkkeitä uskovan pitäisi käyttää lainkaan! ( ? )


Tuttu lääke minullekin leikkausten jälkeen.
Kerran tosin minä pyysin sairaalassa sitä jo ennen leikkausta.
Nukutuslääkäri, joka minut oli monet kerrat nukuttanut, tuli katsomaan minua.
Ei hän sitä minulle halunnut ennen leikkausta antaa,
mutta lupasi kuitenkin, että jos kivut tulevat liian koviksi, niin saan sitä.
En sitten sitä kuitenkaan pyytänyt enää ennen leikkausta.

Minä olen joutunut käyttämään kipulääkkeitä elämässäni ihan jatkuvalla syötöllä,
päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.

Mutta nyt se aika on ohi. En enää voi syödä niitä. Elimistöni ei kestä.
Ihmeellistä on se, että Jumala on pitänyt minusta huolta niin,
että nyt olen pystynyt elämään hetkiä, päiviä, viikkojakin
ilman kipulääkkeitä ja ilman kipuja.

Olen varma, että Jumala pitää ja tulee pitämään sinusta huolen,
niinkuin on pitänyt minustakin.
Me saamme elää päivän vain ja hetken kerrallansa.
Edetä askeleen kerrallaan.
Mutta sinä tiedät sen minkä minäkin:
Yksin en kulje en hetkeäkään

    Herra siunatkoon Sinua
    ja varjelkoon Sinua.
    Herra kirkastakoon kasvonsa Sinulle
    ja olkoon Sinulle armollinen.
    Herra kääntäköön kasvonsa Sinun puoleesi
    ja antakoon Sinulle rauhan.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Miten Herra johtaa seuraavia päiviäni

ViestiKirjoittaja kalamos » 25.09.2017 17:20

Toissapäivänä Jukka laitti viestiä sairaalasta,
jossa on ollut jo monesti tämän vuoden aikana.
Pyysi muistamaan rukouksin.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6546
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Miten Herra johtaa seuraavia päiviäni

ViestiKirjoittaja talutettava » 26.09.2017 08:21

Muistamme Jukkaa rukouksin, kaiken lohduksen Jumalan iankaikkisiin armollisiin käsiin, luovutamme Jukan elämäntilanteen.

Meidän maallista majaa riisutaan joka päivä, iankaikkisuutta varten. Sisällinen ihminen uudistuu joka päivä.

:bible:
Paavali (2 Kor 4:16 5:1) kirjoitti:
Sentähden me emme lannistu;
vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.

Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan,
meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.



Herra siunatkoon ja johtakoon Jukan päivien kulkua.
Avatar
talutettava
 
Viestit: 210
Liittynyt: 26.09.2014 22:07

Re: Miten Herra johtaa seuraavia päiviäni

ViestiKirjoittaja vilja » 26.09.2017 10:34

Olen mukana esirukouksissa ja muistetaan myöskin toinen toistamme jokainen ja jokaista!

Mitä tulee kipuihin yms. niin eiväthän nuo vieraita ole meikäläisellekään ja siitä huolimatta luotan siihen, että jos ja kun Jumala näkee hyväksi, Hän minutkin parantaa, mutta jos näkee tarpeelliseksi, että niitäkin tarvitsen pohjalastiksi, että laiva voisi pysyä kaikenlaisissa virtauksissa oikealla reitillään, niin silloin tyydyn Hänen tahtoonsa ja tämänkin sortin huolenpitoonsa.

Mutta kun elämme tässä ajassa, missä elämme, saattaisi olla viisasta, ettei tuo julki omia lääkityksiään, varsinkaan, kun ovat tuota sorttia, sillä tarvitsijoita on sellaisissakin ryhmissä, jotka eivät kaihda konsteja niiden saamiseksi. Tämä ihan rakkaudella ja huolenpidosta käsin.

Joitain vuosia sitten naapurimme oli saattohoidossa kotonaan ja ympäristössäkin tiedettiin, että kipulääkitystäkin löytyy kyseisestä talosta ja niinpä eräänä yönä emäntä heräsi ns. kakkosovelta kuuluvaan krapaamiseen ja yllätti sieltä kutsumattomia vieraita pyrkimässä sisään.
Olivat ihan tuttuja poikia ja ns. "käyttäjiä!", mutta milläs todistaa, kun pääsivät lipettiin. :sad:
vilja
 


Paluu Esirukouspyyntö

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa