Tarvitsemme esirukouksianne !

Tarvitsemme esirukouksianne !

ViestiKirjoittaja Jukka » 20.06.2015 22:36

Varusmiespalvelun suoritettuani muutin pieneltä paikkakunnalta Helsinkiin töihin. Kaipasin ja rukoilin uskovien yhteyteen pääsemistä ja pian Jumala johdattikin minut muutaman veljen ja sisaren muodosatamaan rukouspiiriin. Sitä kutsuttiin 70-luvulla soluksi. Siellä tapasin ikäiseni veljen, jonka kanssa ystävystyin. Meitä yhdisti paitsi usko Jeesukseen niin myös työ; olimme kumpikin autonkuljettajia. Muutamaa vuotta myöhemmin ystäväni solmi avioliiton, mutta tapasimme yhä tuon tuosta kokouksissa ja kyläilimme toistemme luona. Hänen vaimonsa oli lämminhenkinen Israelin ystävä ja esirukoilija.

Tähän asti ystäväni elämä oli siis "kiitosvoittoista", mutta sitten, ilman mitään ennakkovaroitusta vakavasta sairaudesta tapahtui niin, että ystäväni vaimo kuoli sairaskohtaukseen kotonaan. Tämä oli tietenkin aivan valtava järkytys ystävälleni ja järkytys se oli kaikille tutuillekin. Ystäväni mieli rupesi sairastumaan. Hän joutui jäämään eläkkeelle ja vähin erin hän eristäytyi yksinäisyyteen kotiinsa. Liikuntaharrastukset ja kokouksissa käymiset ovat jääneet. Minuun hän on jostain syystä tahtonut pitää yhteyttä, mutta tapaamme vuosi vuodelta yhä harvemmin.

Tämän yksinäisyyteen vetäytyneen ystäväni puolesta pyydän esirukouksia; sen mukaan kuin Herra hänet jonkun sydämelle laskee. Myös itse pyydän saada sulkeutua esirukouksiinne, sillä en pidä sattumana sitä, että elämäni piiriin on johdatettu tämän ystäväni lisäksi kolme muuta uskovaista, jotka ovat sairastuneet samantyyppiseen taudinkuvaan.

Tahdon tähän lopuksi laittaa muutaman Jumalan meille antaman kalliin lupauksen, jotka muistuttakoon meitä, etteivät rukoukset ole turhia.

:bible:
Jaakob kirjeessään (5:16-18) kirjoitti:Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä
.


:bible:
psalmista (Ps. 107:19-21) kirjoitti:Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan. Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.


:bible:
Daniel (4:34-36a) kirjoitti:Mutta sen ajan [7 vuoden] kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun. Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'
Siihen aikaan palasi minun järkeni...


:bible:
Johannes evankeliumissaan (14:13-14) kirjoitti:ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen
Jukka
 

Paluu Esirukouspyyntö

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa