Hän pyysi rukoilemaan puolestaan !

Hän pyysi rukoilemaan puolestaan !

ViestiKirjoittaja Jukka » 03.06.2015 18:38

Kävin eilen Vantaalla ja pysähdyin erään kaupan luokse ostamaan jäätälöä. Kun tulin jäätälötuuttini kanssa kaupan pihalle ja kuorin siitä paperia pois, tuli minulle aivan tuntematon mies luokseni juttelemaan. Vaihdoimme muutaman tavanomaisen kohteliaisuuden ilmasta, kesän odotuksista ym. Sitten mies sanoi: "Ethän pidä minua hulluna, kun ajattelen, että elämässä täytyy olla enemmän kuin vain se, mitä näemme". Myönsin, että itsekin ajattelen niin. Sitten tämä mies sanoi, että hän on pitkän aikaa rikkonut käskyjä vastaan ja nyt aamulla rukoillut, että Jumala "tänään antaisi hänen tavata jonkun, joka olisi uskovainen ja osaisi selittää hänelle Raamatun asioita".

Olin aivan hämmästynyt. Kerroin miehelle, että olin uskossa Jeesukseen ja tutkin Raamattua päivittäin. Siitä hän innostui ja sanoi, että vastasiko Jumala hänelle samana päivänä kuin hän rukoili. No oli vastannut. Vaihdoimme yhteystietomme ja sovimme tapaavamme uudestaan lähipäivinä. Miehellä on oma yritys ja perhe, jossa useampi lapsi.

Toivottavasti joku tai jotkut lukijoista saavat hänet ja hänen perheensä 'rukoustaakaksi'. Rukous voi paljon, kun se on harras ja kestävä.

Tällaisen apua Jumalalta etsivän ihmisen tapaaminen ei ole aivan jokapäiväistä, varsinkaan, kun hän itse tekee aloitteen hänelle vieraan lähimmäisen kanssa pyytäen apua. Jotta ymmärtäisitte paremmin tämän lähimmäisen hädän, niin kerron vielä. että hän eilen illalla soitti minulle ja kertoi rikkoneensa monessa kohtaa lähimmäisiään ja Jumalan käskyjä vastaan. Hän pyysi, että lukisin hänelle Raamattua ja rukoilisimme. Tapaamme lähipäivinä ja pyydän, että rukoilette tämän perheenisän ja hänen vaimonsa ja lastensa puolesta. Tällainen tapaaminen ei varmasti ole sattumaa.
Jukka
 

Re: Hän pyysi rukoilemaan puolestaan !

ViestiKirjoittaja kalamos » 03.06.2015 19:07

Todella ihmeellinen Jumalan johdatus.
Tapaamisenne ei todellakaan ollut sattuma.

Vähän samantapainen tapaus kuin se,
josta minä kerroin vastauksena aloitukseen Syntisen rukouksesta.

Jumala siunatkoon suuresti tätä miestä ja hänen perhettään
ja sinua, jonka johdatti kohtaamaan tämän miehen.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Hän pyysi rukoilemaan puolestaan !

ViestiKirjoittaja Jukka » 03.06.2015 21:07

Minäkin ajattelen, ettei tuo kohtaaminen sattumaa ollut, vaan Jumalan johdatusta. Varmasti kaikki uskovat ymmärrämme, niin veljien ja sisarten tai Herraa etsivien kertomia asioita en tule paljastaa. Tässä tapauksessa minä tapaamisemme jälkeen sain häneltä vielä puhelun, jossa hän vuodatti salailematta sydämensä synnit ja pahat tekonsa minulle. Paljon on Jumala työtä tehnyt, että Herraa etsivä rohkenee kertoa tekonsa vieraalle ihmiselle.

Hartaasti rukoilen ja pyydän teitä mukaani rukoilemaan, että tavatessani seuraavan kerran tämän perheenisän -joka toivoi uutta tapaamistamme- saisin olla johdattamassa hänet evankeliumin tuntemiseen ja pelastukseen. Kaukana hän ei ole Jumalan valtakunnasta.

Rukous voi paljon, kun se on kestävä. Kysymys on ihmisen pelastumisesta. Kauas minusta, että lähimmäisen pelastus olisi vähäinen asia. Pyydän: rukoilkaa kanssani, voittoon asti.
Jukka
 

Re: Hän pyysi rukoilemaan puolestaan !

ViestiKirjoittaja kalamos » 06.06.2015 07:48

jukka1954 kirjoitti:Kysymys on ihmisen pelastumisesta. Kauas minusta, että lähimmäisen pelastus olisi vähäinen asia. Pyydän: rukoilkaa kanssani, voittoon asti.


Ihmisen pelastuminen on kaikkein suurin ihme, minkä ihminen voi maan päällä kokea,
kun me synteihimme (hengellisesti) kuolleet saamme kokea Uudestisyntymisen ihmeen.

Raamatusta näemme, että jostain syystä, Jumala yleensä lähettää jonkun ihmisen tähän "prosessiin" auttamaan syntyvää ja syntynyttä vauvaa Uuden Elämän alkuun.

Esimerkiksi Saulus oli jo kohdannut Jeesuksen todella voimallisesti,
mutta silti Herra lähetti Ananiaan hänen luokseen.

Nyt Jumala on lähettänyt sinut tämän miehen elämään,
ja tahtoo sinun kauttasi auttaa hänet Uuteen Elämään.

Näinhän meille on käsky annettu - itse asiassa kaksi käskyä
Jeesuksen viimeisessä puheessa ennen taivaaseen astumista:
käsky julistaa evankeliumia ja käsky opetuslapseuttaa.

Jumala olkoon Henkensä kautta läsnä jokaisessa kohtaamisessanne.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31


Paluu Esirukouspyyntö

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron