Jeesus arvosti naisia -todella.

Lähetä vastaus

Vahvistuskoodi
Syötä koodi siten kuin se on näkyvillä. Huomioi kirjaisinkoko
Hymiöt
:agape: :bible2: :bible: :exclaim: :question: :arrow: :idea: :smile: :think: :thumbup: :wave: :clap: :confused: :cry: :sad: :surprised: :wink: :neutral: :redface: :rolleyes: :yawn: :bible3:
Lisää hymiöitä
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Poissa käytöstä
[url] on Käytössä
Hymiöt ovat Käytössä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Jeesus arvosti naisia -todella.

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja rauhankulkija » 30.11.2019 18:28

Meillä on paras Opettaja Pyhä Henki.

:bible:
Joh. 14:26 kirjoitti:
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,
hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta,
minkä minä olen teille sanonut.


Ajat sitten minun silmäni aukeni, niin aloin nähdä Raamattua uusin silmin ja tajusin, että Raamattu eli Jumalan kirjoituttamat Kirjoitukset uuden liiton uskoville ohjeeksi ei ole "vajavainen" puhumatta kielen käännöksestä, johon ei tulisi keskittyä, vaan Jumalan kirjoituttamiin Kirjoituksiin, että voisi Raamatun vajavaisuuden takia opettaa lainaten Raamatun ulkopuolisia asioita, joilla voisi tukea sitä opetusta. :bible3:

Olen nähnyt, että on sellaisia uskovia, jotka rupesivat opettaa ja joille Raamattu on vielä ihan "vajavainen" ja heidän mukaan pitää etsiä ulkopuolelta jotain opetusta voidakseen tukea sitä. Se oli surullista katsoa sivusta. :sad:

Niin haluaisin nostaa yhden Raamatun kohdan, joka ei ole vajavainen ja sen mukaan varoitus koskee vain miehiä, se tarkoittaa, ettei ole varoitusta naisille, joille ei ole opettamisen tehtäviä annettavissa.

:bible:
Jaak. 3:1 kirjoitti:
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi,
sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.



Tiedän, että uskovien sisällä on jakautunut kaksi leiriä. Toinen leiri on sitä mieltä, että Raamattua tulkatessaan nainen voi opettaa, muttei voi ottaa opettajan roolin, joka kuuluu miehille. Toinen leiri on sitä mieltä, että Raamattua tulkatessaan nainen ei voi opettaa.

Niin minusta alkoi tuntua, että mielipiteet nousee Raamatun yläpuolelle ja siten mielipiteillä on vain enemmän väliä, kuin Raamatulla. En ymmärrä, miksi on tarve hakea mielipidettä voidakseen antaa tukea sille opetukselle.

Mielipiteet ei minua kiinnosta, vaan totuus, mitä siinä sanotaan. En nojaudu mielipiteisiin hakeakseni tuen sille opetukselle, vaan turvaudun kokosydämisesti Herraan, mitä Hän tarkoittaa Raamatulla siitä asiasta ja mitä siinä sanotaan, sillä on väliä, - ei mielipiteillä ole väliä. :bible3:

Koska totuus on Jumalasta, se kiinnostaa enemmään, niin totuuden rinnalla pääsee tuntemaan Herraa, johon minä tähtään ja meillä on Pyhä Henki, totuuden Henki, joka vie kaikkeen totuuteen avaamalla ymmärrystä kaikkeen totuuteen, mitä siinä Jumala tarkoittaa. :bible3:



No Pietarin mukaan mukaan naisessa näkyy katoamaton, salassa oleva sydämen ihminen, hengeltään hiljainen ja rauhaisa. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista. Juuri sellainen jumalaapelkääväinen nainen tunnustutuu. Se ymmärtää Jumalan asettamaa alamaisuutta ja seurakunnan järjestystä. Se kaunisitaa naista sisältä ulospäin, alkaen sydämen ihmisestä.

1Piet. 3:4-6 kirjoitti:
vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen,
hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa;
tämä on Jumalan silmissä kallis.

Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot,
jotka panivat toivonsa Jumalaan,
kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille,
kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet,
kun teette sitä, mikä hyvää on,
ettekä anna minkään itseänne peljättää.


Siunausta sapatti-iltaanne! :agape:

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja hypomenoo » 30.11.2019 16:45

:bible2: Raamattu Kansalle
Paavali(2 Tim. 3: 16) kirjoitti:Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, ja se on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi vanhurskaudessa,

:bible2: Raamattu Kansalle
Jeesus rukoilee opetuslastensa puolesta
Johannes(Joh. 17:17) kirjoitti:Pyhitä heidät totuudessa. Sinun sanasi on totuus.

:bible2: Raamattu Kansalle
Matteus(Matt. 5:6) kirjoitti:Autuaita ovat ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano, sillä heidät ravitaan.


:agape: Nämä jakeet nousivat mieleeni lukiessani kirjoittajien kommentteja.

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja rauhankulkija » 30.11.2019 12:53

Natanael, haluaisin vähän kertoa havaitsemani jutun, mikäli huolettaa minua. En yleistä, vaan minä tuon havaitsemani jutun, jonka kanssa ei ole tarkoitus yleistää.

Minä olen nähnyt opettamisen laadun ihmeellisellä tavalla ja olen nähnyt, miten kaikki vaikeatajuiset kohdat yksityiskohtineen ja tarkoine pikkujutuineen oli selkeällä opetuksella selvitetty - ihmeellisellä tavalla ja siten selkeä ymmärrys oli minusta tosi ihmeellisintä.

En osaa kertoa omin sanoin siitä, mitä minulle tapahtui. Se oli todella ihmeellisintä, mitä koskaan olen saanut kokea ja nähnyt. Myös koin ihan selvästi Pyhän Hengen lempeän läsnäolon. Aistin lempeyden myös. Niin tajusin, että Jumala käyttää juuri häntä.

Sen jälkeen en ole tavannut samaa vastaavaa kenessäkään. Niin tiedän itse, mitä on se opettaminen ja sen ihmeellinen laatu.

Mutta itseään korottaminen näkyi lähes kaikissa opetuksissa, samoin ylpeys, katkeruus, kateus ja sävy. Kun Sanalla koetteleminen hengen sävyssä ja henkilöön katsomatta saattoi tiettyjä "opettajia" loukkaantumaan, niin se paljastui, että heidän viisautta arvioidaan, niin siitä syystä "opettajat" loukkaantui.

Se tarkoittaa, että Jumala ei käytä heitä, vaan he itsensä kanssa asettuivat ja rupesivat opettamaan noin vaan ilman Jumalan kutsumusta ja asetusta. Valitettavasti heitä on paljon. En ymmärrä, miksi on semmoinen tarve nousta seurakuntaan ja ruveta opettamaan. Se voi aiheuttaa henkistä vahinkoa kuulijoille.

On kaksi eri asiaa, että nainen on viisas ja koska on viisastunut uskon kasvun kautta, niin hän VOI opettaa, mutta se ei todella tarkoita, että hän olisi opettaja. Koska Pyhä Henki on se paras Opettaja, joka on opettanut hänelle ja niin hän jakaa nämä asiat eteenpäin opettamalla, mutta hän ei ole kuitenkin opettaja.

Mutta kerroin äsken tässä, että olen nähnyt sitä opettamista ja sen ihmeellistä laatua. Se ei ole sama asia, kuin viisautta saanut uskova.

En myös ymmärrä, miksi on tarve johtaa seurakuntaa, ilman Jumalan kutsumusta ja asetusta.

Haluaisin mennä sellaiseen seurakuntaan, missä olisi Jumalan kutsumus ja asetus, niin saisin itse ojentautua, rakentua ja vahvistua uskossa. Haluaisin olla siellä, missä Jumala asettaisi ja käyttäisi kasvattaakseen minua. Ja haluaisin olla siellä, missä saisin kysellä ja keskustella Raamatun asioista ja kuunnella tervehenkisiä Raamatun opetuksia. Koska tykkään keskustella Raamatun asioista vilpittömin ja tutkivin mielin - innolla ja mielenkiinnolla. :bible3: :smile:

Mutta kun jotain Raamatun asia alkaa mietityttää minua, niin toivoisin saavani jonkun uskovan, jolla olisi Jumalan kutsumus ja asetus opettamaan ja opettamisen armolahjalla, koska kiinnostaisi tietää, mitä Raamattu tarkoittaa. :idea: :bible3:

Valitettavasti usein minulle tuli nämä opetukset, jotka tulivat itseltään, joka on itsensä kanssa asettama uskova, joka luuli saaneensa lahjan opettamaan. Ymmärrys jäi hedelmättömäksi ja koin niiden tökkivän Raamatun kanssa. En ymmärrä sitä tarvetta opettamaan.

Niin petyin salassa, koska toivoin saaneeni opetusta ymmärryksineen Jumalan kutsumuksen ja asetuksen kautta. Ja olen väsynyt pettymykseen - salassa. Semmoinen juttu ei minua kiinnosta enää.

Yhteisymmärryksen kannalta olisi hyvä kysyä varmistaakseen, mitä tässä minä tarkoitan, ja toivoisin, että kysyminen kannattaisi kyllä yhteisymmärryksen kannalta. :smile:

Pahoittelen, jos en osaa hallita suomenkieltä. Kysyminen kuitenkin kannattaisi yhteisymmärryksen kannalta, niin yritän vastata se, mitä tarkoitan, jos osaan. :smile:

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja Natanael » 30.11.2019 11:18

Olen joskus saanut pyhäkoulussa pistäytyessäni vihaista kyytiä ja olen pysynyt sen vuoksi täysin poissa. Nyt oli pakko tulla käymään, sillä kuulin, että täällä on puhuttu erikoisella tavalla ystävästäni Paavalista. Hän on minulle hyvin läheinen ja olen hänen kirjeitään lukiessani sekä iloinnut, että kyynelehtinyt.
Minua loukkaa syvästi se, että ystäväni Paavali on ymmärretty täysin väärin, kas näin:

”Huomatkaa, tässä sanotaan, että "minä en salli". Siis Paavali, tuo tiukka fariseus ei salli.”

Paavali puhuu kirjeissään pääasiassa koko ajan juuri minä-muodossa, sillä kirje tulee häneltä ja hän on kirjeiden allekirjoittajakin. Paavalin kirjeiden kautta Jumala opettaa meille uskosta, armosta ja pelastuksesta niin syvällisellä tavalla, jota emme muualta Raamatusta löydä. Paavalin sanoma on ilmoitusprofetiaa, jossa itse pyhä Jumala puhuu suoraan meille. Lukiessasi rukoillen Paavalin kirjeitä kuulet pyhän Jumalan äänen.

:bible:
Paavali (2.Tim.3:16) kirjoitti:”Jokainen kirjoitus Jumalan Hengen vaikutuksesta syntyneenä, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,”


”…tuo tiukka fariseus ei salli.”

Koska Paavali on läheinen ystäväni, niin minun on pakko korjata tuollainen virheellinen käsitys. Selitin jo, että Paavalin puhe on Jumalan puhetta meille ja toiseksi Paavali kirjoitti kirjeensä Jeesuksen omana, rakkaana veljenämme Kristuksessa ja äärimmäisen kaukana jostain tiukasta fariseuksesta. Tunnetko jo Paavalin? Hän rakasti Jeesusta ja lähimmäisiäänkin niin, että hän on kirjoittanut kyynelehtivänsä ihmisten pelastuksen puolesta. Voiko kukaan muu olla niin kaukana tiukasta lain tekoihin perustuvasta fariseuksesta kuin armon ihanuudesta kirjoittanut Jeesuksen pelastama Paavali? Kerron ystävästäni vielä hieman lisää.

Ennen pelastumistaan Paavali kuului juutalaisen uskon jyrkkään farisealaisuus-nimiseen ryhmään. Fariseukset olivat yksi neljästä juutalaisen ajattelun valtalinjasta Jeesuksen ajan Juudeassa.
Paavali kohtasi Herransa Damaskoksen tiellä. Näyn vaikutuksesta Saul (tätä juutalaista nimeä hän vielä tuolloin käytti) kääntyi kristityksi ja muutti nimensä Paavaliksi. Hän sai syntinsä anteeksi, uudestisyntyi Jumalan lapseksi, sai Pyhän Hengen puolustajakseen ja kaikki kirjeensä hän kirjoitti kristittynä, uskovana veljenämme. Hän ei ollut enää synnin orja, eikä fariseus. Fariseukset pitivät yhtä; ryhmästä poistunutta ja kristityksi tullutta vihattiin.

Uskoon tullut Paavali sai juutalaisten ja erityisesti farisealaisten vihat niskaansa. Tämä vain sen tähden, että Paavali kuului nyt meidän yhteiseen Jumalan perhekuntaamme. Tessalonikassa Paavalin julistama evankeliumi oli joillekin juutalaisille liikaa. He ryhtyivät toimiin Paavalia vastaan, kiihottivat kansaa, järjestivät mielenosoituksen ja väittivät Paavalin lietsovan kapinaa. Jotta Paavali ei olisi joutunut mielivaltaisen kansanjoukon tuhottavaksi, seurakunnan oli pakko lähettää hänet ja Silas pimeän turvin jatkamaan matkaansa Beroiaan. Tessalonikan juutalaisten viha Paavalia ja Silasta kohtaan oli kuitenkin niin valtava, että he lähettivät miehiä vielä Beroiaankin kiihottamaan kansaa Paavalia vastaan.

Paavali välitti Pyhässä Hengessä Jumalalta suoraa Jumalan ilmoitusta, joka meidän on otettava vastaan sellaisenaan.

Olemme vaarallisilla vesillä, jos kyseenalaistamme Paavalin välittämän Jumalan Sanan niin kuin Saatana paratiisissa: ”Onko Jumala todella sanonut?”

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja Natanael » 30.11.2019 11:03

Muiden kommenteista noukittua (suluissa oma pieni huomio)

suorasanainen rauhankulkija kirjoitti:”Uutta testamenttia etsittyäni ei ole kuitenkin yhtään löytynyt sellainen opetus, joka voisi tukea siitä juttua, jonka mukaan nainen voisi johtaa seurakuntaa ja voisi toimia opettajana vallitsevasti – seurakunnassa.”

(hyvää Raamatun totuutta – nainen voi opettaa erilaisissa tilanteissa, mutta Sanan mukaan seurakunnan opetuksesta on vastuussa mies)

Rohkea rauhankulkija kirjoitti:”Sinun tuo ”tarve” on tuttua minulle. Koska olen tavannut sellaisia naisuskovia, joita olen kuunnellut ja ymmärtänyt. He ovat sisäisesti rikkoutuneita ja haavoittuneita. Rikkoutuneen haavan takia ei voi nähdä Raamatun opetuksia - oikeassa Sanan valossa, mitä Raamattu tarkoittaa.”

(sisäisesti ehyt voi nöyrtyä Jumalan Sanan alle korostamatta omaa egoaan)
totuudellinen rauhankulkija kirjoitti:”Samoin seurakunnan johtotehtävät, jotka ovat Herran varaamia ja asettamia tietyille miehille, joutuvat vääriin käsiin, joihin ne virat ei kuulu ja seurakunta joutuu kohtaamaan henkisiä vahinkoja ja harmillisia sotkuja. Meillä on myös noita uskonveljiä, joilla on terve ja raamatullinen usko, niin he eivät alista naisia alle, eivätkä käytä alamaisuutta väärin naisia kohti, vaan pitävät naisia samanarvoisina, kuin he itse. Mutta arvokkaille naisille Jumalalla on jo tärkeät armolahjat, jotka ovat jo varattuja heitä varten seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi. Naiset saavat osallistua seurakunnan yhteiseen rakentumiseen armolahjoilla.”

Hoksaava Kirjoittaja kirjoitti:”Jeesus ei puhunut kuitenkaan muistaakseni mitään seurakuntaviroista. Sanoi tosin ettei uskovat vallitsisi toisiaan niin kuin maailmassa tapahtuu, joka on varmaan hyvä muistaa seurakunnissakin, oli sitten mies tai nainen.”

(Jeesus ei puhunut srk-viroista, koska ei ollut vielä järjestettyjä seurakuntiakaan)
opettavainen Jukka kirjoitti: ”Jeesus opetti tästä apostoleja monissa evankeliumin kohdissa, mutta ei voinut opettaa ennen opetuslasten uudestisyntymistä lunastustyönsä ydintä. Sen tekivät Hänen valitsemansa opetuslapset myöhemmin.”

(suurin osa Jumalan opetuksesta kristityille on UT:n kirjeissä, ei evankeliumeissa)

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja Jukka » 30.11.2019 00:33

Annora kirjoitti:Jeesuksen mielipide on minulle Paavalin mielipidettä tärkeämpi.


Apostolit julistivat Jumalan evankeliumin, jota aikaisemmin ei ollut julistettu niin kuin se tehtiin tiettäväksi Jeesuksen apostoleille ja profeetoille. Tämä tapahtui Jeesuksen mentyä taivaaseen ja lähetettyä Pyhän Hengen. Jeesus opetti tästä apostoleja monissa evankeliumin kohdissa, mutta ei voinut opettaa ennen opetuslasten uudestisyntymistä lunastustyönsä ydintä. Sen tekivät Hänen valitsemansa opetuslapset myöhemmin.

:bible:
(Joh. 16:12) apostoli Johannes kirjoitti:Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa


Noin syntyivät Uuden Testamentin pyhät kirjoitukset; kaikki tekstit (myös evankeliumin tekstit) apostolien kautta. Poikkeuksena Luukas, joka ei ollut apostoli eikä ilmeisesti Jaakob ja Juuda, mutta alkuseurakunta hyväksyi heidänkin kirjoituksiensa jumalallisen alkuperän.

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja Kirjoittaja » 29.11.2019 21:17

Annora kirjoitti:Jeesuksen mielipide on minulle Paavalin mielipidettä tärkeämpi.



Jeesus ei puhunut kuitenkaan muistaakseni mitään seurakuntaviroista. Sanoi tosin ettei uskovat vallitsisi toisiaan niinkuin maailmassa tapahtuu, joka on varmaan hyvä muistaa seurakunnissakin, oli sitten mies tai nainen.

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja rauhankulkija » 29.11.2019 17:52

Niin, Annora, se on vanhin juttu, joka ei ole koskaan muuttunut, eikä sen kanssa tarvitse elää. Siksi meillä on vapauttava totuus. Meillä on Jumala, joka on täynnä anteeksiantamusta, jonka kanssa tulisi elää. :bible3:

Niin tulisi pitää huolen siitä, ettei vaellettaisi ja elettäisi katkeruuden vallassa. Tulisi pitää huolen siitä, ettei menneisyyden haavan alkaisi ohjata, vaan tulisi jättää se asia Herran haltuun, sillä tuomio on yksin Herran.

Koska menneisyyden haava kuluttaa ihmisen henkisellä tasolla ja siten vaikuttaa koko elämään ja käytökseen ja siihen, miten puhuu. Niin olisi parempi jättää se asia Herran haltuun ja antaa itseään Herran käsiin hoidettavaksi anteeksiantamuksen kera.

Jos ei jätetä sen Herran haltuun, niin se aiheuttaisi jotain henkistä vahinkoa. Olen lukenut historiallista tapahtumaa, jonka ohessa syntyi valtavasti harmillista sotkua naisten ja miesten välillä. Siinä toisia vastaan nouseminen väärällä tavalla johti harmilliseen sotkuun ihan sokeasti.

Samoin seurakunnan johtotehtävät, jotka ovat Herran varaamia ja asettamia tietyille miehille, joutuvat vääriin käsiin, joihin ne virat ei kuulu ja seurakunta joutuu kohtaamaan henkisiä vahinkoja ja harmillisia sotkuja.

Meillä on myös noita uskonveljiä, joilla on terve ja raamatullinen usko, niin he eivät alista naisia alle, eivätkä käytä alamaisuutta väärin naisia kohti, vaan pitävät naisia samanarvoisina, kuin he itse.

Mutta arvokkaille naisille Jumalalla on jo tärkeät armolahjat, jotka ovat jo varattuja heitä varten seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi. Naiset saavat osallistua seurakunnan yhteiseen rakentumiseen armolahjoilla.

Se tarkoittaa, ettei se ole vähäarvoinen juttu, vaan tosi iso ja arvokas palvelutehtävä. Mutta kallisarvoisinta on se, joka tyytyy paikkaan, joka on Jeesuksen jalkojen juuressa. Minä ainakaan valitsisin sen paikan. Koska siinä tunnen itseäni kallisarvoiseksi ja oikeutetuksi.

:agape:

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja Annora » 29.11.2019 16:46

Useassa kulttuurissa on siten, että mies on ylimpänä eikä suo naiselle paljonkaan arvoa. Näin oli jo juutalaisessa kulttuurissa. Tätä vastaan Jeesus asettui omalla käytöksellään. Hän teki asioita, joista olisi voinut seurata Hänelle vaikkapa kivitys. Esim. keskusteli samarialaisen naisen kanssa tai aviorikoksen tehneen naisen kanssa.

Tänä päivänä ei välttämättä ole asiat parantuneet.

Siksi minä julistan naisille, jotta arvostakaa itsenne Jeesuksen näkökulmasta samalla tavoin kuin Jeesus naista arvostaa.

Re: Jeesus arvosti naisia -todella.

Viesti Kirjoittaja rauhankulkija » 29.11.2019 14:09

Annora, tämän osion pääotsikko on tosi hyvä, mutta haluaisin sanoa, että sinun tuo ”tarve” on tuttua minulle. Koska olen tavannut sellaisia naisuskovia, joita olen kuunnellut ja ymmärtänyt. He ovat sisäisesti rikkoutuneita ja haavoittuneita.

Rikkoutuneen haavan takia ei voi nähdä Raamatun opetuksia - oikeassa Sanan valossa, mitä Raamattu tarkoittaa.

Vaikutusvaltainen ja väärin käyttäminen alamaisuus vaikutti naisiin ja naisten asemaan. Koska olen lukenut historiallista tapahtumaa, miten se vaikutti naisiin ja naisten asemaan. Niin olen kirjoittanut pari aihetta, joita lukiessaan naiset kokivat tulleensa vapaiksi. Pitäisi etsiä nämä aiheet, jos löydän ne.

Samoin olen perehtynyt, miten Jumalan luomat naiset ovat älyllisiä olentoja, niin he kokivat miesten väärin käyttäneensä alamaisuuden mukaan, joka vaikutti heihin ja heidän asemaan. He ovat älyllisiä fiksuja, jotka tietävät, mikä on oikein ja mikä on väärin. Mutta sokeuttaman katkeruuden vuoksi ei pysty erottamaan, mikä on oikein ja mikä on väärin.

No palataan sisäiseen haavaan vielä…

Yleensä haavoittuminen ja rikkoutuminen ensin tapahtuu, siten se johtaa katkeroitumiseen ja kapinoimiseen väärin käyttämistä vastaan ja samoin vaikutusvaltaisia miehiä, joilla on väärä ja epäraamatullinen alamaisuuden käsitys, vastaan.

Siten nouseminen ja itsensä asettuminen johtotehtäviin ja johtotehtävien ottaminen paljastuu, että on yhä rikkoutunut ja haavoittunut ja samoin haavan hoitamattomuus.

Pään tasolla eli viisauden perusteella tulkkaaminen ja ohjaaminen ja opettaminen Raamatun kanssa paljastuu, että on ylpeä, koska toimii pään mukaan. Samoin se opetus ei ole sovussa Raamatun opetuksen kanssa. Se paljastuu ja tarkoittaa, että haava on yhä hoitamatta.

Siksi se estää näkemisen oikeassa Sanan valossa, mitä Raamattu tarkoittaa.


:bible:
Hepr. 4:14-16 kirjoitti:Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,
läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika,
niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.

Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi,
joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme,
vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla
kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen,
että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon,
avuksemme oikeaan aikaan.


Se tarkoittaa, että naisilla on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, joka on kaikessa kiusattu samalla lailla, kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä ja ymmärtääkin naisia.

:bible:
Hebr. 2:18 kirjoitti:
Sillä sentähden,
että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu,
voi hän kiusattuja auttaa.


Se tarkoittaa, että Jumala auttaa ja myös eheytymisprosessissa loppuun asti, kunnes on kasvanut vapaaksi sisäisestä haavasta ja ojentautuu kohti Jeesusta.

Palataan vielä pappeuteen….
Pappeutta ei voi jatkaa, koska se papeuden laki on jo vanhentunut, eikä ole enää voimassa.

:bible:
Hepr. 7:17-18 kirjoitti:Sillä hänestä todistetaan:
"Sinä olet pappi iankaikkisesti
Melkisedekin järjestyksen mukaan."

Täten kyllä entinen säädös kumotaan,
koska se oli voimaton ja hyödytön

- sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi -
mutta sijaan tulee parempi toivo,
jonka kautta me lähestymme Jumalaa.



Me olemme uuden liiton järjestyksen mukaan kuninkaallinen papisto ja Jeesus on itse ylimmäinen pappi meidän eli Raamatun mukaisen seurakunnan yläpuolella, Melkisedekin järjestyksen mukaan.

Koska Jeesus meidän puolestamme on edellä juossut ja tullut Melkisedekin järjestyksen mukaan papiksi ollakseen meidän yläpuolella.

:bible:
Hepr. 6:20 kirjoitti:jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt,
tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan,
iankaikkisesti.


No nyt mietin, löydänkö ne kirjoittamani aiheet, mutta katsotaan myöhemmin, kun silloin minulla on aikaa etsiä ne.

On lohdullista huomata, että Jeesus haudan jälkeen ilmaantui ensin naiselle, jota Hän rakasti. Samoin Jeesus sanoi touhuilevalle Martalle, että Marian paikka, joka oli Jeesuksen jalkojen juuressa, ei voi ottaa pois ja Maria oli oikeutettu olla siinä Jeesuksen jalkojen juuressa.

Samoin meillä on tämä seurakunta, Jumalan asettama seurakunta, jossa naiset ovat oikeutettu olla rakkaudessa hoivattavina. Siksi Jumala asettaa miehiä, joilla on seurakuntavirka, hoitamaan ja palvelemaan ja ruokkimaan naisia Jumalan tahdon mukaan, koska se tulee Jumalan rakkaudesta naisia kohtaan.

Samoin naisilla on nämä armolahjat, joilla naiset on oikeutettu palvelemaan seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi.

:agape:

Ylös