Kirjoittaja vilja » 26.06.2018 06:54
καλαμος kirjoitti:vilja kirjoitti:Eihän se nyt noin voi olla, jos jätämme asian Jumalan käsiin,
että kysymys olisi jostain juonimisesta tai kirouksesta??
Ei hyvänen aika sentään!
Jos hiilet tarkoittaisivat tuomion hiiliä,
niin silloin me lisäisimme tuomion suuruutta,
kun teemme Paavalin ohjeen mukaan:
Paavali (Room 12:20) kirjoitti:jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä,
jos hänellä on jano, juota häntä,
sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle
En ole missään ollutkaan sitä mieltä, että kyseiset hiilet olisivat tuomion
hiiliä, vaan olen puhunut siitä, että kun siunaamme vihamiehiämme ja
jätämme asiat Jumalan käsiin, josta siunaamisesta ja Jumalan käsiin
jättämisestä kyseinen Raam. kohta minusta puhuu hyvinkin selvästi,
silloin todellakin jätämme asian Jumalan käsiin ja jos ihminen tekee
parannuksen, silloin hän on valinnut hyvän osan, mutta ellei tee, silloin
hänen kohdallaan on sama tilanne, kuin kaikkien muidenkin kohdalla ja
mistä jo ensimmäisessä viestissäni laittamani Raam. kohta puhuu:
Paavali (Room (2:4-11) kirjoitti:Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta,
etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa
vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta,
iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta,
vaan tottelevat vääryyttä,
tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin,
sitten myös kreikkalaisen;
mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on,
juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Me ihmisinä emme voi määrätä, kun siunaamme Jumalan siunauksella jotain,
mitä se kyseisen siunatun henkilön elämässä aikaansaa ja vaikuttaa, vaan sen
päätöksen tekee osin asianomainen itse ja loppupeleissä Jumala.
Kun me siunaamme sellaista, joka tekee meille pahaa, me jätämmä asian Jumalan
käsiin ja olettaisin, että jokainen uskova ihminen toivoo ja rukoilee ensisijassa sitä,
että kyseinen henkilö saisi kokea sen kaikkein suurimman Jumalan siunauksen, eli
sielunsa pelastumisen, jolloin kyseisesten hiilien kerääminen on aikaansaanut
parhaan mahdollisen lopputuleman, mutta emme voi edes siunaamalla pakottaa
meille pahaa tehnyttä ihmistä katumaan tekoaan ja jollei ihminen tee parannusta
vääristä teoistaan, silloin kyseiset tuliset hiilet koituvat hänelle Jumalan vanhurskaaksi
tuomioksi.
Ei siis ole mitään Jumalan oveluutta, että kyseinen kohta puhuu tavallaab kahdesta
kokonaisuudesta, vaan se on minusta Raamatun ilmoitus, jos luemme Sanaa
kokonaisvaltaisesti ja katsomme yksittäisiä kohtia Raamatun kokonaisilmoituksen
pohjalta ja valossa.
Edit: Lisään vielä tähän tämän, koska puhuu juuri siitä, mitä olen yrittänyt
tämän asiakokonaisuuden yhteydessä tuoda esiin ja tuli niin sopivasti tuossa
vastaan:
Salomo (San 10:29 kirjoitti:Herran johdatus on nuhteettoman turva, mutta väärintekijäin turmio.
[quote="καλαμος"]
[quote="vilja"]Eihän se nyt noin voi olla, jos jätämme asian Jumalan käsiin,
että kysymys olisi jostain juonimisesta tai kirouksesta??
Ei hyvänen aika sentään![/quote]
Jos hiilet tarkoittaisivat tuomion hiiliä,
niin silloin me lisäisimme tuomion suuruutta,
kun teemme Paavalin ohjeen mukaan:
:bible: [quote="Paavali (Room 12:20)"][color=#004000]jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä,
jos hänellä on jano, juota häntä,
sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle[/color] [/quote][/quote]
En ole missään ollutkaan sitä mieltä, että kyseiset hiilet olisivat tuomion
hiiliä, vaan olen puhunut siitä, että kun siunaamme vihamiehiämme ja
jätämme asiat Jumalan käsiin, josta siunaamisesta ja Jumalan käsiin
jättämisestä kyseinen Raam. kohta minusta puhuu hyvinkin selvästi,
silloin todellakin jätämme asian Jumalan käsiin ja jos ihminen tekee
parannuksen, silloin hän on valinnut hyvän osan, mutta ellei tee, silloin
hänen kohdallaan on sama tilanne, kuin kaikkien muidenkin kohdalla ja
mistä jo ensimmäisessä viestissäni laittamani Raam. kohta puhuu:
:bible: [quote="Paavali (Room (2:4-11)"][color=#004000]Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta,
etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa
vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta,
iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta,
vaan tottelevat vääryyttä,
tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin,
sitten myös kreikkalaisen;
mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on,
juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä Jumala ei katso henkilöön. [/color][/quote]
Me ihmisinä emme voi määrätä, kun siunaamme Jumalan siunauksella jotain,
mitä se kyseisen siunatun henkilön elämässä aikaansaa ja vaikuttaa, vaan sen
päätöksen tekee osin asianomainen itse ja loppupeleissä Jumala.
Kun me siunaamme sellaista, joka tekee meille pahaa, me jätämmä asian Jumalan
käsiin ja olettaisin, että jokainen uskova ihminen toivoo ja rukoilee ensisijassa sitä,
että kyseinen henkilö saisi kokea sen kaikkein suurimman Jumalan siunauksen, eli
sielunsa pelastumisen, jolloin kyseisesten hiilien kerääminen on aikaansaanut
parhaan mahdollisen lopputuleman, mutta emme voi edes siunaamalla pakottaa
meille pahaa tehnyttä ihmistä katumaan tekoaan ja jollei ihminen tee parannusta
vääristä teoistaan, silloin kyseiset tuliset hiilet koituvat hänelle Jumalan vanhurskaaksi
tuomioksi.
Ei siis ole mitään Jumalan oveluutta, että kyseinen kohta puhuu tavallaab kahdesta
kokonaisuudesta, vaan se on minusta Raamatun ilmoitus, jos luemme Sanaa
kokonaisvaltaisesti ja katsomme yksittäisiä kohtia Raamatun kokonaisilmoituksen
pohjalta ja valossa.
Edit: Lisään vielä tähän tämän, koska puhuu juuri siitä, mitä olen yrittänyt
tämän asiakokonaisuuden yhteydessä tuoda esiin ja tuli niin sopivasti tuossa
vastaan:
:bible: [quote=" Salomo (San 10:29"][color=#004000]Herran johdatus on nuhteettoman turva, mutta väärintekijäin turmio.[/color][/quote]